سازمان ملل در اجرای تفاهم‌نامه نفتکش «صافر» بدعهد است

اعتمادآنلاین|

کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه حل بحران نفتکش «صافر» وابسته به دولت صنعاء تاکید کرد که سازمان‌ملل با وجود گذشت دو ماه از امضای این توافق‌نامه، برنامه عملیاتی برای حل بحران ارائه نکرده است.

​به گزارش فارس، طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» کمیته نظارت بر اجرای موافقتنامه نفتکش صافر، دولت صنعاء «تأسف و ناامیدی» خود را از شکست سازمان ملل در اجرای مفاد یادداشت تفاهم امضاشده در پنجم مارس ابراز کرد.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود گذشت بیش از دو ماه از امضای یادداشت تفاهم، سازمان ملل برنامه عملیاتی‌ای را که برای حل بحران نفتکش وعده داده بود، ارائه نکرد».

این کمیته افزود: «تخصیص هرگونه بودجه‌ای برای این پروژه در سایه عدم اجرای مفاد یادداشت تفاهم از سوی سازمان ملل متحد، برای خود سازمان هزینه خواهد شد؛ همانطور که سرنوشت مبالغ قبلی در فرآیند ارزیابی و برای تعمیر و نگهداری نیز همین‌طور شد».

کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه حل بحران نفتکش صافر مجدداً از سازمان ملل متحد خواست تا «با جدیت و متناسب با بزرگی ابعاد فاجعه احتمالی در دریای سرخ، به دلیل تداوم وضعیت نگران‌کننده مخزن نفتکش، اقدامات لازم را اتخاذ کند».

این در حالی است که در پنجم مارس، دولت صنعاء یمن تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ملل درباره رسیدگی به وضعیت نفتکش صافر امضا کرده بود.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که برای حل بحران نفتکش صافر در دریای سرخ که خطر ریختن ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام در سواحل یان دریا را تهدید می‌کند، به حدود ۱۴۴میلیون دلار نیاز دارد.

پست بعدی

سفر جانسون به سوئد و فنلاند در آستانه تصمیم درباره عضویت در ناتو

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| در آستانه تصمیم‌گیری سوئد و فنلاند در اتحاد نظامی ناتو، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، روز چهارشنبه به این دو کشور سفر می‌کند. ​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه «یورو نیوز»، سخنگوی جانسون گفت، هدف این سفر فقط گفت‌وگو درباره وضعیت اوکراین نیست بلکه «امنیت اروپا به‌شکلی گسترده‌تر» موضوع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000