چگونه از کودکان در برابر سارقان محافظت کنیم

اعتمادآنلاین|

سرقت از کودکان همیشه در فصل گرم سال که بچه‌ها بیشتر از قبل از خانه بیرون می‌آیند افزایش می‌یابد. این جرم فقط ضرر مالی به دنبال ندارد و تاثیر منفی گسترده‌ای بر روان و روحیه کودکان بر جا می‌گذارد. به همین دلیل پلیس همیشه برای حفاظت از آنان در برابر سارقان توصیه‌هایی دارد و به والدین هشدار می‌دهد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی، خواست پلیس از پدران و مادران این است که فرزندانشان را به تنهایی برای گذراندن اوقات فراغت به کوچه و خیابان یا اماکن عمومی نفرستند و جدا از همراهی کردن، از آراستن آنها به زیورآلات گران بها بپرهیزند. داشتن زیورآلات و اشیای گران قیمت برای دختران و پسران به خودی خود باعث جلب توجه سارقان به ویژه سارقان خرده‌پا می‌شود و کودکان را در معرض تهدید سرقت قرار می‌دهد.

در مورد تردد کودکان به مراکز آموزشی و تفریحی در طول تعطیلات نیز والدین باید حتما از سرویس معتبر استفاده کنند و چنانچه از سرویس استفاده نمی‌کنند کودکان را تا مراکز آموزشی همراهی کنند.

همچنین خانواده‌ها در نظر داشته باشند که کنترل تردد و زیر نظر داشتن مراودات کودکان و آموزش نحوه تردد در شهر به این گروه سنی امری ضروری است.

توصیه دیگر پلیس به خانواده‌ها این است که به فرزندان خردسال و کودکان خود آموزش دهید که از همراهی با افراد غریبه یا سوار شدن به خودروی ناشناس خودداری کرده و در صورت نیاز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

همچنین خانواده‌ها نباید به هیچ عنوان فرزندانشان را در منزل تنها بگذارند و هرگونه تاخیر در مراجعت کودکان را پیگیری کنند.

رعایت پوشش مناسب و اجتناب از آراستن کودکان با زیورآلات باعث می‌شود کودکان از هرگونه تعرض و آزار و اذیت سارقان و تبهکاران مصون بمانند.

پست بعدی

اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه حول محور شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» برنامه ریزی شده است

چ مه 11 , 2022
اعتمادآنلاین| اولین جلسه شورای مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با هدف عملی کردن شعار سال 1401، وصول مطالبات، کاهش پیک برق و تلفات شبکه در سال 1401 برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این جلسه که با حضور کلیه مشاوران، معاونان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000