سرور مجازی تحویل آنی چه کاربردهایی در کسب‌وکار و فعالیت‌های اینترنتی دارد؟

اعتمادآنلاین|

انتخاب نوع میزبانی وب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در زمان راه‌اندازی سایت‌های کسب‌وکار و توسعه فعالیت‌های اینترنتی است که از طریق گزینه‌های مختلفی مانند: خرید سرور مجازی یا هاست‌های ابری و لینوکسی انجام می‌شود. اهمیت این انتخاب، در مواقعی که سایت شما بازدید زیادی دارد، سایت فروشگاهی دارید یا برای فعالیت‌های اینترنتی نیاز به تغییر آی‌پی دارید، بیشتر مشخص می‌شود. در این مطلب با مزایا و انواع کاربردهای سرورهای مجازی و شیوه خرید آن‌ها آشنا می‌شویم.

سرور مجازی چیست؟

مجازی‌سازی سرورها اغلب در یک مرکز داده خارج از سایت یا محیط ابری انجام می‌شود. سرور مجازی طوری تنظیم شده که چندین کاربر می‌توانند قدرت پردازش یک سرور فیزیکی اختصاصی را با هم تقسیم کنند.

در این روش استقلال هریک از کاربران به‌طور کامل حفظ می‌شود و کاربران درون یک سرور اختصاصی، به داده‌های یکدیگر دسترسی ندارند. بنابراین شما می‌توانید روی هرکدام از سرورهای مجازی، یک سیستم عامل مستقل و حتی متفاوت نصب کنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

مزایای استفاده از سرور مجازی

سرورهای مجازی راهی موثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سخت‌افزاری سرور اختصاصی و مصرف برق محسوب می‌شوند. این نوع سرور عملکرد یک سرور فیزیکی اختصاصی را دوباره برنامه‌ریزی و ایجاد می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید که برای هر کاربر، یک فضای پارتیشن‌بندی شده داخل یک سرور فیزیکی وجود دارد.

مجازی کردن سرورها به شما اجازه می‌دهد که منابع موجود مجددا تخصیص داده شوند و حجم کاری با سرور سازگاری داشته باشد. در ادامه مزایای دیگری از سرورهای مجازی را با هم مرور می‌کنیم:

  • سرورهای فیزیکی اختصاصی عموما دارای منابع سخت‌افزاری با امکانات بسیار بالا و هزینه زیاد هستند؛ اما سرورهای مجازی می‌توانند متناسب با مقدار منابع مورد نیاز شما تقسیم‌بندی، طراحی، قیمت‌گذاری و ارائه شوند.
  • می‌توانید از محیط‌های کاربری مستقلی که می‌سازد، استفاده کنید.
  • می‌توان به‌جای چندین سرور فیزیکی از آن بهره‌مند شد.
  • مجازی‌سازی سرور، به مدیران امکان می‌دهد که کار بیشتری را در زمانی کمتر انجام دهند.

خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی برای میزبانی وب

خرید سرور نخستین گام برای ورود حرفه‌‌ای به دنیای میزبانی وب است. بسیاری از کسب‌وکارهای دارای وب‌سایت اختصاصی و سایت فروشگاهی بعد از مدتی به دلیل توسعه کسب‌وکار، افزایش بازدیدکنندگان و افزایش تراکنش‌ها به منابع بیشتری از رم و cpu نیاز دارند.

در این شرایط سرورهای مجازی با کمترین وقفه در عملیات‌های فروش یا خدمت‌رسانی سایت می‌توانند به یاری شما آیند و به توسعه کسب‌وکارتان در سطح حرفه‌ای کمک کنند.

خرید سرور مجازی برای گیمینگ

بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای برای اجرای بازی‌های قدرتمند با حجم بالا نیاز به سرورهایی با دسترسی شبانه‌روزی و بدون وقفه به اینترنت و با امکانات سخت‌افزاری قدرتمند دارند. حملات دیداس، مشکل پکت لاست یا ایجاد تایم اوت از دیگر مشکلات گیمرها در بازی است. سرور از نوع مجازی گیمینگ یا گیم‌سرور انتخاب مناسبی برای حل دائمی این مشکلات است. همچنین این سرورها دارای پورت فایروال، پردازنده قوی و هارد با سرعت بالا برای انتقال داده‌ها هستند و می‌توانند تجربه خوبی از بازی‌های آنلاین و دسته‌جمعی را برای گیمرها ایجاد کنند.

خرید سرور مجازی برای تبادلات ارزی با پی پال

از دیگر کاربردهای سرورهای مجازی، امکان استفاده از سرویس‌های پرداخت ارزی بین‌المللی مانند پی پال است. با استفاده از حساب پی پال می‌توانید به ‌راحتی از فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی هرگونه کالای فیزیکی یا الکترونیکی را خریداری کنید. همچنین پی پال به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حواله بانکی، از طریق صرافی‌ها مبالغی را با هر ارزی برای افراد، موسسه‌ها، سایت‌ها یا شرکت‌های خارجی ارسال کنید.

پی پال یکی از پرکاربردترین سرویس‌های پرداخت بین‌المللی است اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی با آی پی مرتبط با ایران نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند. خرید سرورهای مجازی خارجی مانند سرور مجازی فرانسه، آمریکا یا سایر کشورها از شرکت آریانت یکی از بهترین روش‌ها برای برخورداری از خدمات سرویس پی پال است. در ضمن آریانت برای نخستین‌ بار در کشور سرور مجازی هتزنر آلمان را برای کاربردهای گوناگون ارائه کرده است.

خرید سرور مجازی برای اپل آیدی

اپل آیدی هویت شما برای استفاده از محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت اپل است. یکی از ویژگی‌های خدمات و سرویس‌های اینترنتی شرکت اپل این است که برای هر کشوری، سرویس‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. برای مثال اپ استور آمریکا با اپ استور آلمان یا فرانسه تفاوت دارد. به همین دلیل است که بسیاری از دارندگان دستگاه‌های اپل و فروشندگان این دستگاه‌ها و ارائه دهندگان اپل آیدی در ایران، از روش خرید سرور آمریکا استفاده می‌کنند که در شرکت آریانت نیز ارائه می‌شود.

خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی برای تست و توسعه نرم‌افزار

یکی دیگر از موارد کاربرد این نوع سرور، استفاده از آن برای برنامه‌نویسی حرفه‌ای و تست و توسعه نرم‌افزارها برای سیستم‌عامل‌های گوناگون است. در مواقعی که تعداد پروژه‌های همزمان بیشتر شود، بهترین روش، خرید سروری مجازی است. توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهای جدید را در سرور ایجاد، اجرا و آزمایش کنند؛ بدون این‌که قدرت پردازش را از سایر کاربران درون یک سرور فیزیکی اختصاصی بگیرند.

خرید سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران، سروری است که خدمات را از یک دیتاسنتر داخل کشور دریافت می‌کند. انتخاب بین سرور ایرانی و انواع سرورهای مجازی خارجی بستگی به نیازهای فرد، کسب‌وکار یا سازمان دارد. برای مثال ایجاد گیم‌سرورها با پینگ تایم پایین روی دیتاسنتر ایرانی هم ممکن است. اما برای استفاده از سرویس‌های پی پال یا خدمات وب‌سایت‌هایی مثل freelancer.com بهتر است از سرورهایی با دیتاسنتر خارج از ایران استفاده کنید.

یکی از مزایای مهم سرور مجازی ایرانی، نزدیکی منطقه جغرافیایی کاربر به سرور است که باعث ایجاد پینگ کمتر می‌شود. تعداد کمتر روتر بین سیستم شما و سرور نیز می‌تواند باعث افزایش سرعت شود. ثبات قیمت به دلیل محاسبه هزینه با ریال از دیگر مزایای سرورهای مجازی ایران است؛ زیرا هزینه سرورهای خارجی با ارز محاسبه می‌شود و قیمت این ارزها به‌طور مداوم در حال تغییر است.

در مورد سرور از نوع مجازی ایران هیچ‌گونه نگرانی از بابت تحریم و عدم دسترسی به سرور وجود ندارد. شرکت آریانت انواع پلن‌ها را برای سرورهای مجازی ایران خود برای مشتریان درنظر گرفته است که یکی از پرکاربردترین آن‌ها سرور مجازی ایران است. این سرور در واقع یک سرور با سرعت اینترنت یا سرعت دانلود و آپلود تا 10000 مگابیت بر ثانیه و پینگ 1 میلی‌ثانیه است.

برترین خدمات سرور مجازی و میزبانی وب با آریانت

خرید سرور مجازی یکی از بهترین راه‌‎ها برای توسعه انواع کسب‌وکار شرکتی و فریلنسری است. از این سرورها برای اقدامات و فعالیت‌های گوناگونی استفاده کنید.

شرکت آریانت یکی از برترین شرکت‌های فعال در زمینه میزبانی وب، ارائه سرور اختصاصی، ارائه سرورهای مجازی و انواع دیگر آن است. ما در این شرکت امکان دسترسی شما را به انواع دیتاسنترهای ایرانی با استفاده از سرور مجازی ایران و دیتاسنترهای خارجی با استفاده از خرید سرورهای مجازی فرانسه، آلمان و آمریکا فراهم کرده‌ایم.

از مزایای شرکت آریانت می‌توان به پهنای باند نامحدود، هارد nvme، تنوع بالای پلن‌ها، امکان انتخاب آن‌ها با توجه به هزینه و نیازهای کسب‌وکار، وجود پلن سرور تحویل آنی با پورت ۱۰ و سیستم عامل دلخواه است. همچنین به امکانات دائمی و صددرصد آنلاین پنل کاربری مانند نصب سیستم عامل دلخواه، خاموش و روشن کردن، دسترسی کنسول تغییر رمز عبور و مشاهده منابع مصرفی سرور اشاره کرد.

پست بعدی

اولین واکنش تهیه‌کننده برنامه «کتاب‌باز» به حذف سروش صحت از این برنامه

چ مه 11 , 2022
محمدرضا رضائیان تهیه‌کننده برنامه «کتاب‌باز» می‌گوید با توجه به «حسن نظر ریاست محترم سازمان نسبت به برنامه‌ «کتاب‌باز» در روزهای اخیر و تأکید ایشان مبنی بر روشن‌شدن وضعیت برنامه توسط مدیران شبکه نسیم» امیدوار است خانواده‌ بزرگ «کتاب‌باز» را بار دیگر گرد هم آورد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000