آمریکا به جای زورگویی منابع ارزی افغانستان را آزاد کند

اعتمادآنلاین|

​«انعام‌الله سمنگانی» در واکنش به تهدید آمریکا درباره سیاست جدید این گروه در خصوص سیاست جدید حجاب در افغانستان گفت: حجاب مسئله داخلی، عقیدتی و مذهبی است و پوشیدن حجاب در جامعه افغانستان لازم‌الاجرا بوده و هیچ تهدیدی برای زنان به حساب نمی‌آید.

به گزارش فارس، وی افزود: آمریکا باید مسئولیت خود را در لغو تحریم‌ها و آزادی سازی منابع ارزی مردم افغانستان انجام دهد.

معاون سخنگوی طالبان تاکید کرد: آمریکا به جای زورگویی بهتر است مسائل و مشکلات را از طریق گفتگو حل و فصل کند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سیاست جدید حجاب از سوی طالبان اعلام کرده است که در صورت عدم لغو این اقدام فشار بر این گروه افزایش خواهد یافت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «ما مستقیماً این موضوع را با طالبان مطرح کرده‌ایم که برخی از ابزار‎هایی را در دست داریم که اگر احساس کنیم اقدامات سخت‌گیرانه اخیر طالبان در مورد زنان معکوس یا لغو نشوند، آماده هستیم از آن‎ها استفاده کنیم.»

وی در مورد مراحل احتمالی توضیح بیشتری نداده، اما خاطرنشان کرده است که آمریکا در این مورد از نزدیک با متحدان و شرکای خود رایزنی کرده است‌.

گفته می‌شود که یکی از اهرم‌های کلیدی فشار واشنگتن بر طالبان، ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده بانک مرکزی افغانستان در آمریکا است که دولت بایدن قرار است نیمی از آن را برای کمک به مردم افغانستان آزاد کند.

این در حالی است که وزارت امربه معروف طالبان دستورالعمل جدیدی را درباره حجاب بانوان در افغانستان صادر کرده که براساس آن زنان موظف هستند در اماکن عمومی حجاب را رعایت کنند.

براساس یک بند این دستورالعمل جدید زنان باید در مواجهه با مردان نامحرم صورت خود را بپوشانند.

براساس اعلام وزارت امر به‌معروف طالبان، اگر زنی حجاب را رعایت نکند، در قدم به تنها توصیه شده و در مراحل بعدی مردان آنها بازداشت و سپس به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.

در این دستور طالبان گفته شده است آن عده زنانی که در ارگان‌های دولتی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برکنار خواهند شد.

پست بعدی

وزیر دفاع به کمیسیون امنیت ملی رفت

س مه 10 , 2022
ایسنا نوشت:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر دفاع در جلسه امروز این کمیسیون برای ارائه برنامه های این وزارت خانه سال جاری خبر داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000