از اساتید و پیشکسوتان علم اطلاعات و دانش شناسی در کرمانشاه تجلیل و قدردانی شد

اعتمادآنلاین|

به همت کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه از اساتید و پیشکسوتان علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه های استان به مناسبت ایام بزرگداشت مقام معلم تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، از اساتید و دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه های استان کرمانشاه به مناسبت ایام بزرگداشت مقام معلم، با همت کتابخانه عمومی امیرکبیر تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

در این مراسم قدردانی از اساتید کتابداری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها؛ دکتر محمود مرادی عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، استاد، حسن منتصب مجابی، بنیانگذار رشته کتابدار در استان کرمانشاه؛ فیض الله فروغی، دکتر امین زارع، رئیس دانشگاه علوم اجتماعی؛ دکتر حمید احمدی، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی؛ دکتر فرامرز سهیلی، دکتر غلامرضا حیدری، دکتر امیدعلی چهری، دکتر سلیمان شفیعی، دکتر ویدا صیفوری و همچنین معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه حضور داشتند. استاد مجابی بنیانگذار رشته کتابداری در استان کرمانشاه در این مراسم گفت: رشته کتابداری در کرمانشاه بسیار با زحمات و چالش های فراوانی همراه بود تا زمانی که توانستیم پذیرش در این رشته داشته باشیم و از اساتید کتابداری کشوری استفاده کنیم تا این رشته جدید در سال ۱۳۵۲ در استان رونق یابد.

وی افزود: در سال ۱۳۵۲ برای اولین بار رشته کتابداری در استان کرمانشاه راه اندازی شد و سالها طول کشید که با کمک اساتید دیگر، علم کتابداری برای خدمت گذاری به علاقه مندان این رشته در استان راه اندازی شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که امروز در محضر اساتید بزرگ علم اطلاعات و دانش شناسی استان کرمانشاه هستیم.

وی ضمن تبریک به اساتید کتابداری به مناسبت گرامیداشت مقام و جایگاه معلم بیان کرد: جایگاه افرادی که در راه انتقال علم تلاش می کنند از بالاترین جایگاه ها در اجتماع است و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم

خونسار در ادامه افزود: اساتید کتابداری بازوهای توانمند کتاب و کتابخوانی در استان هستند چرا که خدمتگزارانی را در این رشته آموزش می دهند تا در کتابخانه های عمومی در شغل کتابداری منابع ارزشمند و کتابهای مفید را به مردم معرفی کنند و این کتابداران بهترین و امین ترین مشاوران در کتابخانه ها خواهند بود.

فیض الله فروغی، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی در این مراسم گفت: اگر بخواهیم در خصوص پدر هر علم در هر منطقه صحبت کنیم می توانیم در رشته کتابداری به جرات استاد حسن منتصب مجابی را پدر علم کتابداری در استان کرمانشاه معرفی کنیم و ایشان بنیانگذار کتابداری در دانشگاه های استان بودند، چون حسن مجابی بود که مسیر را برای علاقه مندان به رشته کتابداری هموار کرد و زحمات بسیاری برای ترویج علم کتابداری در استان و حتی در کشور متحمل شده است.

وی افزود، بهترین لحظات زندگی من زمانی است که در حال تدریس رشته کتابداری هستم و ما باید در کنار کتابداران رشته علم اطلاعات و دانش شناسی را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

محمود مرادی، عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور استاد مجابی در جمع اساتید گفت: ما به عنوان اساتید و آموزگاران این رشته برای از بین رفتن چالش های کتابخوانی هم باید تلاش کنیم و در تمام مراحل یار و یاور کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه باشیم.

وی ادامه داد: باید شرایط رشته کتابداری بهتر شود و این با همت اساتید و مسئولین این حیطه است، همچنین در تصمیم گیری ها و مطالبه گری در راستای توسعه زیرساخت های کتاب و کتابخوانی مانند تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی استان پیگیری و مطالبه کنیم.

در ادامه هر یک از اساتید دیگر ضمن قدردانی از مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی امیرکبیر و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای فراهم کردن این مراسم، نکته نظراتی را در راستای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی و ترویج رشته علم اطلاعات و دانش شناسی بیان کردند.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و کتابخانه عمومی امیرکبیر از اساتید حاضر در مراسم قدردانی بعمل آمد.

photo_2022-05-10_17-41-46

پست بعدی

عفو عمومی در سوریه، تحول بسیار مهم و مثبتی است

س مه 10 , 2022
اعتمادآنلاین| «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز سه‌شنبه از صدور فرمان عفو عمومی توسط بشار اسد رئیس جمهور سوریه تمجید کرد. ​به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پدرسون گزارش داد، فرمان عفو عمومی صادر شد که تحول بسیار مهم و مثبتی است و وزارت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000