عفو عمومی در سوریه، تحول بسیار مهم و مثبتی است

اعتمادآنلاین|

«گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز سه‌شنبه از صدور فرمان عفو عمومی توسط بشار اسد رئیس جمهور سوریه تمجید کرد.

​به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پدرسون گزارش داد، فرمان عفو عمومی صادر شد که تحول بسیار مهم و مثبتی است و وزارت دادگستری سوریه نیز خبر داد که صدها نفر از این فرمان استفاده کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که در جریان سفر خود در ماه آینده به دمشق، اطلاعات بیشتری درباره نتایج این عفو سراسری کسب کند. این مسئول سازمان ملل همچنین گفت که امیدوار است دور بعدی نشستهای کمیته قانون اساسی سوریه که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، پیشرفت داشته باشد.

پدرسون ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای افزایش حمایت از سوریه، گفت که این کشور امروز با بحرانهای اقتصادی روبروست که به خاطر کرونا و رخدادهای اخیر اوکراین شدت گرفته است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه دهم اردیبهشت ماه جاری فرمان تقنینی عفو عمومی است. این فرمان درباره عفو عمومی جرایم تروریستی است که تا پیش از تاریخ دهم اردیبهشت ماه جاری صورت گرفته است.

، این عفو شامل جرایمی نمی‌شود که به مرگ انسان منجر شده باشد و همچنین در قانون مبارزه تروریسم، شماره ۱۹ صادره در سال ۲۰۱۲ و قانون مجازات شماره ۱۴۸ صادره در سال ۱۹۴۹ آمده باشد. این عفو به صورت کلی، بر دعاوی شخصی تأثیری ندارد و فرد آسیب دیده می‌تواند دعوای خود را در دادگاه مطرح کند و این حکم از تاریخ صدور لازم الاجرا است.

بشار اسد بهمن ماه گذشته نیز فرمان عفو عمومی صادر کرد که شامل عفو مجازات تمام کسانی بود که در داخل و خارج سوریه از خدمت سربازی فرار کرده‌اند.

عفو ریاست جمهوری سوریه شامل افراد زیر بود:

الف) عفو کامل مجازات کسانی که در داخل سوریه از خدمت سربازی فرار کرده‌اند و این مسئله بر اساس فرمان تقنینی شماره ۶۱ صادره در سال ۱۹۵۰ است.

ب) عفو کامل مجازات کسانی که در خارج سوریه از خدمت سربازی فرار کرده‌اند و این مسئله بر اساس فرمان تقنینی شماره ۶۱ صادره در سال ۱۹۵۰ است.

بر اساس این فرمان، این عفو شامل افراد متواری و فراری از دست عدالت نمی شود مگر اینکه کسانی که در داخل حضور دارند ظرف سه ماه و کسانی که در خارج از سوریه هستند، ظرف چهار ماه، خود را معرفی کنند.

پست بعدی

واریز یارانه کمک معیشتی به 72 میلیون نفر پایان یافت

س مه 10 , 2022
اعتمادآنلاین| ​برخی از شهروندان از عدم واریز یارانه کمک معیشتی گلایه کردند، برای پیگیری موضوع با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تماس گرفته شد که یک مقام آگاه در این سازمان خبر داد 99 درصد از کسانی که می‌گویند یارانه نگرفته‌ایم، احتمالا به خاطر مشکلات بانک مربوطه پیامک برایشان ارسال نشده است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000