ترور السنوار، باعث تکرار شکست اسرائیل خواهد شد

اعتمادآنلاین|

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز سه شنبه با انتشار یادداشتی، اذعان کرد که رژیم موقت صهیونیستی موفق نشده است جنبش حماس را شکست دهد؛ هر چند طی سالهای گذشته، عملیاتهای بسیاری علیه این جنبش انجام داده است.

​به گزارش فارس، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» ضمن ترجمه این یادداشت، گزارش داد، این عملیاتها، بر روی توانایی حماس در ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و تداوم شلیک موشک به عمق فلسطین اشغالی، هیچ تأثیری نگذاشته است.

به گزارش این روزنامه عبری، وضعیت کنونی حاکی از این است که جنگ آینده نیز هیچ تفاوتی با جنگهای قبلی ندارد. لذا درخواست برخی از تندروهای صهیونیست برای ترور یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه نیز عملی نیست.

بنا بر این گزارش، شاید رژیم صهیونیستی توانایی ترور السنوار را داشته باشد، ولی این مسئله باعث خواهد شد که وارد جنگ با غزه شود، در حالی که این رژیم «نیازی ندارد که یک بار دیگر، همان شکست قبلی را متحمل شود».

یدیعوت ادامه داد، شکست رژیم صهیونیستی بنا بر برآوردهای نهادهای امنیتی است که نسبت به انجام چنین اقدامی هشدار می‌دهند؛ زیرا السنوار نزد ملت فلسطین، محبوبیت بالایی دارد.

به گزارش این روزنامه، تل‌آویو باید تمامی مطالبات حماس مبنی بر لغو محاصره، بازسازی غزه و احداث بندر را در ازای یک شرط بپذیرد و آن هم، خلع سلاح غزه است. اما این نکته را باید گفت که حماس این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت و باعث خواهد شد که صهیونیستها نیز در هر جنگی در آینده، توجیهی برای عملیات نظامی خود داشته باشند.

بنا بر این گزارش، هر بار که تل‌آویو عملیاتی را آغاز می‌کند، به خاطر فشار افکار عمومی مجبور می‌شود که پیش از تحقق اهداف خود، به جنگ پایان دهد. آنچه مایه تگرانی رژیم صهیونیستی، انتقادات و تظاهراتهای اقلیتهای یهودی حاضر در آمریکا نسبت به هر عملیات این رژیم است.

این روزنامه در پایان تأکید کرد، با توجه به رخدادهای اخیر و موفقیت حماس در تحریک مردم فلسطین پیرامون رخدادهای مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی باید رویکرد خود را تغییر دهد و تسهیلاتی را برای حماس در نظر بگیرد.

پست بعدی

آغاز اکران آنلاین مستند «قلیچ»

س مه 10 , 2022
مستند «قلیچ» که درباره خاطرات دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی است، اکران آنلاین خود را از فردا آغاز می‌کند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000