خبرگزاری اصولگرا از گزارش داد : اسامی نامزدهای احتمالی برای ۱۲ پست هیئت‌رئیسه / دو رقیب قالیباف

خبرگزاری اصولگرا از گزارش داد : اسامی نامزدهای احتمالی برای ۱۲ پست هیئت‌رئیسه / دو رقیب قالیباف

تسنیم نوشت:انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم، قرار است ۴ خرداد برگزار شود. در این گزارش به بررسی گزینه‌های احتمالی برای تصدی ۱۲ کرسی هیئت رئیسه خانه ملت پرداختیم.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم قرار است روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه برگزار و نمایندگان اعضای ۱۲ نفره این هیئت را با رای خود برای سال سوم مجلس یازدهم انتخاب کنند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه متشکل از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

چند روز مانده به سومین انتخابات برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم بازار گمانه‌زنی‌ها در راهروهای پارلمان برای آرایش هیات رئیسه آتی داغ شده و هر از گاهی برخی از نمایندگان اسامی را مطرح می‌کنند که آن افراد در حال لابی با سایر نمایندگان هستند تا بتوانند برای تصاحب صندلی هیئت‌رئیسه برای خود رای جمع آوری کنند.

نام چه کسانی برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس مطرح است؟/ گزارش تسنیم از گمانه‌زنی‌ها در راهروی پارلمان

بیشتر بخوانید:

**ورود ۲ فراکسیون انقلاب و مستقلان به انتخابات هیئت‌رئیسه

در چند روز آینده قرار است شورای مرکزی دو فراکسیون انقلاب اسلامی و مستقلان با موضوع انتخابات هیئت‌رئیسه برای اجلاسیه سوم تشکیل جلسه دهند و در جریان این جلسات درباره نحوه ورود و تعیین کاندیداهای خود تصمیم‌گیری کنند و سپس در مجمع عمومی که یک یا دو روز مانده به انتخابات برگزار خواهد شد گزینه‌های نهایی خود را معرفی کنند.

**پایداری‌ها به دنبال تصاحب کرسی هیئت‌رئیسه

حدود دو هفته مانده به انتخابات هیئت‌رئیسه، برخی اعضای جبهه پایداری نیز رایزنی‌های خود با برخی چهره‌های مطرح در مجلس را کلید زده‌اند تا آنها را برای کاندیداتوری ریاست یا نائب رئیسی متقاعد کنند، به طوری که لیدرهای جبهه پایداری طی رایزنی‌ با برخی نمایندگان و اعلام حمایت از آنها به دنبال آنند تا چند کرسی هیئت‌رئیسه را برای سال آینده در اختیار داشته باشند.

**گزینه‌های احتمالی هیئت‌رئیسه مجلس

از هر نماینده‌ای در راهروهای مجلس درباره کاندیداهای انتخابات هیات رئیسه برای سومین سال مجلس یازدهم سوال می‌شود، سریعا با جمله هایی مانند «هنوز مشخص نیست» یا «باید ببینیم چه می‌شود» و «منتظر تصمیم فراکسیون هستیم» یا «قالیباف رئیس مجلس باقی می‌ماند و تغییر چندانی در هیئت‌رئیسه را شاهد نخواهیم بود» پاسخ می دهند؛ اما از میان صحبت‌های نمایندگان در راهروهای مجلس، می‎توان اسامی احتمالی را کنار هم چید. مخصوصاً درباره کرسی ریاست که تقریباً تکلیف مشخص است و اکثر نمایندگان معتقدند رئیس فعلی مجلس برای سال سوم هم بر صندلی سبز ریاست پارلمان تکیه خواهد زد.

جدول اسامی کاندیداهای احتمالی برای ۱۲ پست هیئت‌رئیسه برای سال سوم

ریاست محمد باقر قالیباف، فریدون عباسی، الیاس نادران
نواب رئیس علی نیکزاد، عبدالرضا مصری، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، حمیدرضا حاجی‌بابایی،ابراهیم عزیزی،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، محمد مهدی زاهدی

دبیران

هیئت رئیسه

سید ناصر موسوی‌لارگانی،علی کریمی فیروزجائی،حسینعلی حاجی‌دلیگانی، روح‌الله متفکرآزاد، محسن دهنوی،محمد رشیدی، مجتبی یوسفی
ناظران هیئت‌رئیسه علیرضا سلیمی، محمدحسین فرهنگی،محسن پیرهادی،سید نظام‌الدین موسوی

تجربیات سال‌های قبل نشان داده که معمولاً نمایندگان زیادی برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس اعلام کاندیداتوری می‌کنند اما در روزهای آینده مشخص خواهد شد چند نماینده برای تصاحب ۱۲ صندلی‌ ثبت‌نام خواهند کرد و در انتخابات ۴ خرداد چه اتفاقی رقم خواهد خورد و چند درصد از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تغییر می‌کند.

۲۱۲۱۲

پست بعدی

«نقشه‌هایی برای گم شدن» به چاپ بیست‌ودوم رسید

د مه 9 , 2022
کتاب «نقشه‌هایی برای گم شدن» از مجموعه‌ «جستار روایی» به نویسندگی ربکا سولنیت با ترجمه نیما م. اشرفی از نشر اطراف به چاپ بیست‌ودوم رسید.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000