روایت محمدی گلپایگانی از «اظهار شگفتی رهبر معظم انقلاب »

روایت محمدی گلپایگانی از  «اظهار شگفتی رهبر معظم انقلاب »

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مرحوم ری‌شهری را آن طور که باید نشناختیم، گفت: آیت‌الله ری‌شهری با آثار و تالیفاتی که از خود به جای گذاشته است، در سال‌ها و قرن‌های آینده بیشتر شناخته می‌شود.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ظهر امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر به‌عنوان تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که در تالار شیخ صدوق این آستان برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت الله ری شهری از یاران دیرین نظام و انقلاب بود که در طول عمر بابرکتش صادقانه خدمت کرد و همه مسؤولیت‌هایش را به نحو احسن انجام می‌داد.

وی با اشاره به آثار و تألیفات ارزشمند مرحوم آیت الله ری‌شهری گفت: میزان الحکمه، دانشنامه‌ حدیث به قلم مرحوم ری شهری است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان استفاده می‌شود لذا این عالم فقید با آثاری که دارد هرچه زمان بگذرد بیشتر شناخته می‌شود و ایشان را در سال‌ها و قرن‌های آینده بهتر خواهند شناخت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: آیت الله ری شهری در کشف و شناسایی کودتای نوژه نقش قابل توجهی داشت و شبانه و پیش از رخ دادن این کودتا، برای برهم زدن این موضوع اقدام کرد.

حجت الاسلام گلپایگانی در ادامه تصریح کرد: آیت الله ری‌شهری از هر فرصتی برای حفظ قرآن استفاده می‌کرد و توانست کل قرآن کریم را حفظ کند و از خدمات و اقدامات فرهنگی غافل نبود.

وی ادامه داد: دانشنامه امیرالمومنین(ع) یکی از آثار ارزشمند آیت الله ری شهری است که با مطالعه آن از کنکاش و جستجو در سایر کتاب‌ها بی‌نیاز می‌شویم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: پس از رحلت آیت الله ری شهری صحبت‌های زیادی بود که این تشکیلات عظیم تحویل چه کسی شود که چند نفر مطرح بودند که همگی عالم بودند اما حجت الاسلام قاضی عسکر علاوه بر آنکه عالم و عابد است، در امور اجرایی نیز امتحان خود را پس داده است.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و بر سر مزار آیت الله ری شهری حضور پیدا کردند و ضمن بازدید از حرم مطهر، از خدمات انجام گرفته طی سال‌های اخیر اظهار شگفتی کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به محدودیت مسیرهای ورودی حرم مطهر افزود: با خدمات آیت الله ری شهری در دهه‌های اخیر، مسیر تشرف به آستان مقدس از ۴ سمت فراهم شده و ورود زائران به حرم به راحتی و سهولت انجام می‌شود.

روایت محمدی گلپایگانی از  «اظهار شگفتی رهبر معظم انقلاب »

بیشتر بخوانید :

حجت الاسلام گلپایگانی تاکید کرد: این تشکیلات مهم باید به دست شخصی باشد که برای مدیریت محافظت و توسعه آن بکوشد که در حکم حجت الاسلام قاضی عسگر نیز ذکر شده و من به رهبر معظم انقلاب مطرح کردم که تنها یک نفر می‌تواند این مسؤولیت را به خوبی اجرایی کند و آن‌هم قاضی عسگر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات قاضی عسکر بیان کرد: پس از استعفای امام جمعه اصفهان، حجت الاسلام قاضی عسگر با حکم آیت الله خامنه‌ای در اصفهان حاضر شد و ۵ سال به عنوان امام جمعه اصفهان خدمت کرد و با ایجاد آرامش در این شهر، آزمایش خود را پس داد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی بیان کرد: در ادامه نیز پس از استعفای آیت الله ری شهری از امیرالحاج بودن، مقام معظم رهبری ایشان را به این مسؤولیت منصوب کردند و از نزدیک صبر حوصله و فروتنی ایشان را نسبت به همه مرجعیت به خوبی دیدیم و عملکرد بسیار خوبی داشتند و از با آیت الله ری شهری نیز همکاری داشتند و این مکان مقدس را به خوبی می‌شناسند و از همه امور آگاه بودند لذا بهترین انتخاب برای این مسئولیت انجام شده و از سلامتی کافی نیز برخوردار هستند لذا از خداوند می‌خواهیم که در این مسیولیت نیز به خوبی بدرخشند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم که با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مسؤولان عالی رتبه کشوری و لشکری، نمایندگان عتبات عالیات و اماکن مقدسه در ایران و عراق و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، حکم تولیت جدید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، اعطا شد.

۲۱۲۱

پست بعدی

ماه رمضان در شهرزاد با عبدلی! (عکس)

د آوریل 4 , 2022
تهیه‌کننده مشهدی تئاتر کشور نمایش کمدی موزیکال «خفتگان چشم‌باز» را در «پردیس تئاتر شهرزاد» تهران، روی صحنه خواهد برد. به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ «مسعود حکم‌آبادی» که اسفندماه نمایش موفق «آدیداس» را در همین تماشاخانه روی صحنه برده بود، از یکشنبه 14فروردین‌ماه نمایش کمدی موزیکال «خفتگان چشم‌باز» را به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000