دست‌وپنجه نرم کردن سهیلا گلستانی با «خماری»

دست‌وپنجه نرم کردن سهیلا گلستانی با «خماری»

سهیلا گلستانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها با نمایش «خماری» که در خلاصه داستان آن آمده است: «فردی که به هر صورت دچار پدیده خماری شده است برای مبارزه با آن می‌تواند دست به هر کاری بزند و این پدیده می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد» روی صحنه سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «خماری» نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی امین ‌بهروزی است که این روزها و در ماه رمضان ۱۴۰۱، بعد از اذان مغرب، ساعت ۱۹:۴۵ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) سهیلا ‌گلستانی، محسن ‌حسن‌زاده، پردیس ‌شیروانی، محمدرضا نجفی و ایمان ‌دبیری هستند و نویسنده و کارگردانش، پیش‌تر در مورد آن چنین گفته است:

«کلیت متن درباره این مفهوم است که اصلا پدیده خماری چیست و در عملکرد هر فرد چه تأثیری می‌گذارد؟ به شکلی که فردی که به هر صورت دچار پدیده خماری شده است برای مبارزه با آن می‌تواند دست به هر کاری بزند و این پدیده می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد. این نمایشنامه به لحاظ ساختاری متفاوت و درعین حال ساده و دربرگیرنده ترکیب‌های صدایی و تصویری مختلف است. «خماری» از لحاظ فضاسازی شباهت‌هایی به نمایش‌های قبلی‌ام دارد اما از نظر شیوه اجرایی تجربه جدیدی است. داستان نمایش هم در یک بستر رئالیستی اتفاق می‌افتد اما در بخش‌هایی از مرزهای واقعیت عبور می‌کند و وارد فضایی غیرواقعی و خیالی می‌شود.»

نیلوفرعباسی و مهدی عباسی (دستیاران کارگردان و برنامه‌ریزی)، مریم اردکانی چپمن (مشاور روانشناسی، ایده‌پردازی و متن)، کامیاب امین‌عشایری (طراح صحنه)، سهیلا گلستانی (طراح لباس)، علی شیرخدایی (طراح ویدئو)، بهروز سیفی (طراح صدا و موسیقی)، امیر صداقتی (طراح گرافیک)، مونا مقدم (عکاس و سازنده تیزر)، میثم صفری (طراح نور)، بهاره اسدی (طراح گریم)، مریم زمانی و یاسمین شعبانی (مدیران صحنه)، ریحانه ضرابی (اجرای لباس)، وهاب یحیی‌زاده (دستیار طراح صحنه) و سعید فغانی، محسن سمیعی و ابوذر فغانی (سازنده دکور) گروه اجرایی نمایش «خماری» را تشکیل می‌دهند.

«خماری» تا ۲۳ اردیبهشت روی صحنه خواهد بود.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

کمکی که نوید محمدزاده به دانشجویانِ برگزیده می‌کند

د آوریل 4 , 2022
نمایش «شبِ شک» برنده تندیس بازیگر نقش اول مرد و کارگردانی از بیست‌وسومین جشنواره تئاتر دانشگاهی، این روزها به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شبِ شک» نام نمایشی به کارگردانی امیرحسین ‌بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید ‌محمدزاده است که در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000