یارمحمد اسدپور، شاعر، درگذشت

یارمحمد اسدپور، شاعر، درگذشت

یارمحمد اسدپور که از شاعران موج ناب و زاده مسجدسلیمانِ خوزستان بود، بر اثر عوارض ناشی از سکته مغری، درگذشت.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین، یارمحمد اسدپور، شاعر موج ناب، چند روز پس از سکته مغزی و بستری شدن در بیمارستانی در مسجد سلیمان، امروز (۱۳ فروردین)، در سن ۷۱سالگی، چشم از جهان فروبست.

یارمحمد اسدپور، در سال ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان متولد شد و از خود، مجموعه شعرهای «بر سینه سنگ‌ها و بر سنگ‌ها نام‌ها»، «مکاشفه در باغ سوکیاس» و «گلو تاریک از صدای دنیاست» را به یادگار گذاشت.

موج شعر ناب، در دهه ۵۰ خورشیدی به راه افتاد که از شاعران به نام آن می‌توان از هرمز علی‌پور، آریا آریاپور، سیدعلی صالحی، یارمحمد اسدپور، مجید فروتن و سیروس رادمنش یاد کرد که بیشتر آن‌ها از اهالی مسجد سلیمان یا دیگر شهرهای شمال خوزستان بودند. این موج ادبی دیری نپایید و سال ۱۳۵۷، به خاموشی گرایید.

۵۷۵۷

پست بعدی

آنها که روزه می‌گیرید و آنها که نمی‌گیرید

ش آوریل 2 , 2022
سخنی کوتاه با آنها که روزه می گیرید و آنها که نمی گیرید… چه آنها که روزه می گیرید و چه آنها که نمی گیرید، آدمیزاد با هر باوری و اعتقادی، گاهی نیاز دارد با یک قدرت برتری درد دل کند، حرف بزند.به او لبخند بزند. لبخندش را ببیند.اسم آن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000