جمهوری‌ترین نظام در کره زمین کجاست ؟ / علم‌الهدی پاسخ داد

جمهوری‌ترین نظام در کره زمین کجاست ؟ / علم‌الهدی پاسخ داد

تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در کشورهای شرقی حزب و در کشورهای غربی لابی صهیونیست برای مردم تصمیم می‌گیرد.

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز روز جمعه آخر ماه مبارک شعبان است و امیدوارم از برکات این ماه بهره گرفته باشیم؛ تمام تقوای عملی در چهار خصوصیت در مناجات شعبانیه آمده است.

وی افزود: مناجات شعبانیه صرف نظر از جریان خاص میان بنده و خدا مالامال از آموزه‌های بندگی در درگاه خداست و در ضمن جملات این دعا راهبردهایی در جریان عبودیت حق ارائه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به یوم‌الله ۱۲ فروردین؛ سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: این مهم با رای قاطعیت مردم صورت گرفت و آنچه که عظمت انقلاب ما را در ابتدای بروزش بر دنیا ثابت کرد این بود که مردم این کشور آنچنان تشنه انقلاب بودند که رفراندوم باعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را صورت دادند و این همه‌پرسی فراگیر در کشور اجرا شد.

علم‌الهدی عنوان کرد: این مهم مصداق مردمسالاری دینی است یعنی سرنوشت به دست خود مردم است و بر مبنای دین جامعه را اداره می‌کنند و این خلاصه معنای جمهوری اسلامی است؛ همه چیز باید مردمی و مبتنی بر اراده و خواست مردم باشد. ما امروز بعد از ۴۲ سال از عمر رای مردم به نظام جمهوری اسلامی در دنیا ادعا می‌کنیم که جمهوری‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی کره زمین، ایران و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند که تصمیم گرفته و اراده می‌کنند؛ در کشورهای شرقی حزب و در کشورهای غربی لابی صهیونیست برای مردم تصمیم می‌گیرد و تنها این نظام در کره زمین است که خواست و اراده مردم برایش اهمیت دارد. جمهوریت را مردم ما در این نظام پیاده کرده‌اند و رکن دیگر اسلامیت نظام است که بالاتر از جمهوریت است، زیرا ما اسلام را قبول کرده‌ایم و قرآن نیز فرموده حاکمیت متعلق به خداست.

آیت الله علم‌الهدی: جمهوری اسلامی ایران، جمهوری‌ترین نظام در کره زمین است

بیشتر بخوانید:

علم‌الهدی بیان کرد: مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است و بر مردم این مشارکت سیاسی واجب است؛ در کوچک‌ترین و بزرگترین مسائل نظام این مردم هستند که باید رای دهند و هیچ کاری در این مملکت از انتخاب رئیس جمهور و نماینده و… جز با اراده مردم و انتخابات رسمی صورت نمی‌گیرد و اگر قرار شد حرکتی برخلاف رای مردم صورت گرفت همه آن را محکوم می‌کنند.

وی اظهار داشت: اسلامیت رکن مهمتری از جمهوریت است و خلاف حکم خدا و رای مردم نباید حرکتی در حوزه سیاستگذاری و اجرا صورت گیرد؛ حرام در حوزه نظام جمهوری اسلامی نباید راه داشته باشد و نباید در حوزه این نظام، حرام خودنمایی کند.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: در این نظام اسلامی، حرام نباید به رسمیت شناخته شود و نباید خودنمایی در مظاهر اجتماعی داشته باشد زیرا این خلاف اسلامیت نظام ما است؛ این جمهوری، اسلامی است و باید تمام ارزش‌های اسلام پیاده‌سازی شود. دولت مردمی باید خدا را در نظر بگیرد و برای خدا به مردم خدمت کند و این همان دولت مردمی است و خدا را شکر می‌کنیم که در این نظام از یک دولت مردمی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به توجه دولت به مشهد گفت: ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات به صورت یک ساله برای این شهر و استان توسط دولت اختصاص یافته و ۳۶ هزار میلیارد تسهیلات نیز برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

زنان پشت در بسته ورزشگاه مشهد | سردار کوثری: موضوع داخلی است ، ربطی به «فیفا» ندارد / کسی نمی‌تواند تیم ملی را از جام جهانی حذف کند

ج آوریل 1 , 2022
دیده بان ایران نوشت: نماینده تهران در مجلس گفت : این اتفاق یک مسئله داخلی است و به فیفا ربطی ندارد. اتفاقا بازی ایران و لبنان به بهترین نحو ممکن برگزار شد. این اتفاق که در زمین فوتبال اتفاق نیفتاده و در حاشیه چنین اتفاق افتاده است. سردار اسماعیل کوثری، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000