با سریال‌های مناسبتی ماه رمضانِ تلویزیون، آشنا شوید

با سریال‌های مناسبتی ماه رمضانِ تلویزیون، آشنا شوید

چهار سریال «خوشنام»، «از سرنوشت»، «نجلا۲» و «مسافران شهر»، در ماه رمضان امسال، به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج پخش خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال، ماه رمضان پشت سرِ تعطیلات نوروزی آغاز خواهد شد و این تجربه‌ای تازه برای تلویزیون است که بتواند برای یک ماه نیم، خوراک تصویری مناسبی را برای مخاطبانش، تدارک ببیند.

چهار سریال رمضانی امسال شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما، به شرح زیر هستند:

سریال «خوشنام»، شبکه یک سیما

سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی، روزهای پایانی تصویربرداری را طی می‌کند و هم‌زمان کارهای فنی مجموعه در حال انجام است تا برای پخش از شبکه یک سیما در ایام ماه مبارک رمضان آماده شود. گروه ظرف ۱۰ روز آینده، تصویربرداری را به اتمام می‌رساند و سکانس‌های باقی مانده از این مجموعه که در حرم مطهر امام رضا (ع) تصویربرداری خواهد شد، در ایام ماه مبارک رمضان ضبط می‌شود.

در این سریال از بازیگرانی چون حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده و امیر غفارمنش استفاده شده است.

«از سرنوشت»، شبکه دو سیما

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان، برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما در نظر گرفته شده است.

تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و در ۴۵ قسمت آماده پخش شده است که بعد از ایام ماه مبارک رمضان هم پخش آن ادامه خواهد داشت. این مجموعه با موضوع جوانان آماده پخش شده است و در این فصل سازندگان سریال، مشکلات و موانع پیش روی تولید داخلی بر سر راه جوانان را به تصویر می‌کشند.

حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست و مجید واشقانی و… در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

«نجلا۲»، شبکه سه

«نجلا ۲» به عنوان سریال نوروزی از شبکه سه سیما در حال پخش است که با توجه به مضمون دینی که در این مجموعه مستتر است، برای ماه مبارک رمضان هم پخش خواهد شد. پخش فصل دوم مجموعه ۴۰ قسمتی «نجلا»، از اول فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

داستان فصل دوم «نجلا» درباره اشغال خرمشهر است و عبِد در این فصل، نقشی محوری در داستان دارد. این سریال از قبل از جنگ تحمیلی شروع شده و هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان ، حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی و سامان خلیلیان از بازیگرانی هستند که در فصل جدید این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغاز شد و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

«مسافران شهر»، شبکه ۵

پخش سریال «مسافران شهر» به کارگردانی سیروس حسن‌پور و احمد معظمی برای پخش از شبکه پنج سیما در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. این سریال با نام قبلی «ساعت ۱۱» دارای مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس است و بازیگرانی همچون شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان‌نسب، آشا محرابی و شهرزاد کمال‌زاده در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال تلویزیونی که به صورت اپیزودیک آماده می‌شود، هم اینک مراحل تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد. این مجموعه در قالبی مبتنی بر فلاش‌بک روایت می‌شود و تاکنون ۸۰ درصد از تصویربرداری آن به انجام رسیده است.

داستان این مجموعه درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد. بخشی از داستان سریال، درباره یک تاکسی اینترنتی است و قصه‌هایی که راننده آن در پیرامون خود تجربه می‌کند.

۵۷۵۷

پست بعدی

مرگ ۴۹ نفر و ثبت ۲۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا

چ مارس 30 , 2022
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۸۷ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۹ بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرآنلاین از دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۰۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۷۳۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۱۵۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. یک هزار و ۵۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۹ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. ۲۳۳۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000