آقای رئیسی! نشاط اجتماعی را دیدی سلام ما را هم برسان

آقای رئیسی! نشاط اجتماعی را دیدی سلام ما را هم برسان

عصر ایران نوشت : نشاط وقتی به جامعه بر می‌گردد که مردم با یک بورس سبز، یک دلار با ثبات و یک بازار متعادل روبرو باشند. مردم وقتی با نشاط هستند که برای یک خانه در جنوبی‌ترین نقطه شهر یک میلیارد تومان پول ندهند و ای مجبور نباشند برای پراید نزدیک ۱۸۰ میلیون پول بدهند.

رئیس جمهور رئیسی گفته است:« مسافرت گسترده مردم نشانه نشاط و امنیت اجتماعی است.» اگر اجازه بدهید با رئیس دولت سیزدهم مخالفت کنم و به جناب‌شان عرض کنم، این حجم گسترده از سفرها، تنها یک نشانه دارد و آنهم خستگی مردم از دو سال خانه نشینی است.

مردم در دو نوروز گذشته بنا بر توصیه‌ها در خانه ماندند و سعی کردند سفر نروند و امسال با توجه به کمتر شدن کرونا و واکسیناسیون گسترده، چمدان‌ها را بستند و به دل جاده زدند.

خیلی‌ها در این دو سال از دیدن اقوام خود محروم بودند و امسال تصمیم گرفتند سری به مادربزرگ، دایی و یا عمه بزنند. دیگر خبری از جریمه‌های شهرهای قرمز یا زرد هم نبود و همین مسئله باعث شد که ایرانی‌های عزیز مثل گذشته‌ها نروز را در شهرهای مختلف به سر کنند.

این سفرها را نمی‌شود نشانه نشاط جامعه دانست. در مثل مناقشه نیست، به خاطر همین از این مثال استفاده می‌کنم؛ یک زندانی وقتی از حبس آزاد می‌شود، به خانواده سر می‌زند، کله پاچه، جگر و کباب می‌خورد و سفر می‌رود اما همه این هوس‌های او به خاطر محدودیت‌هایی است که داشته. او برای چند سال از نعمت آزادی محروم بوده و به خاطر همین سعی می‌کند وقتی آزاد می‌شود تلافی آنها را در بیاورد.

حالا مردم هم همین هستند. دو سال گفتند که سفر نرو خطر دارد و حالا اجازه مسافرت دادن داده شده است و تمام. البته که بماند تعداد کشته‌های جاده‌ای ما در این مدت دست کمی از کرونا نداشته و نشان می‌دهد فرهنگ رانندگی، خودروهای نا ایمن و جاده‌های خراب، رقابت تنگاتنگی با کرونا برای گرفتن جان مردم دارند.

آقای رئیسی! نشاط اجتماعی را دیدی سلام ما را هم برسان

بیشتر بخوانید :

نشاط جامعه و امنیت فکری وقتی حاصل می‌شود که مردم با یک ثبات افتصادی روبرو شوند و هر روز نگران افزایش قیمت‌ها نباشند. در همین مسافرت‌های نوروزی، مسافران به خوبی تورم و گرانی را درک کرده‌اند و هر که از سفر برگشته از گرانی گلایه داشته.

نشاط وقتی به جامعه بر می‌گردد که مردم با یک بورس سبز، یک دلار با ثبات و یک بازار متعادل روبرو باشند. مردم وقتی با نشاط هستند که برای یک خانه در جنوبی‌ترین نقطه شهر یک میلیارد تومان پول ندهند و ای مجبور نباشند برای پراید نزدیک ۱۸۰ میلیون پول بدهند.

شاید احیای برجام بتواند این ثبات را به مردم هدیه کند و گرنه نشاط زودتر از همه مسافران، چمدان‌هایش را بسته و ترک ایران کرده است.

نشاط؛ باران بهاری نیست که ناگهان بر سر مردم ببارد. تا حال جیب مردم خوب نباشد، از نشاط خبری نیست. مگر اینکه بخواهیم خودمان را گول بزنیم که این بحثی است علی حده.

۲۱۲۱

پست بعدی

پیام تسلیت حسن روحانی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی

د مارس 28 , 2022
روحانی در پیام خود درگذشت آیت آلله مهدی بیگدلی قمی را تسلیت گفت. متن پیام حسن روحانی به شرح زیر است : انالله و انا الیه راجعون حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی آدام الله ظله مصیبت درگذشت صهر مکرم تان،صدیق قدیمی اینجانب مرحوم آیت آلله جناب آقای حاج شیخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000