ضعف نظارتی و روی زمین ماندن وعده‌های نمایندگان / دو انتقاد فعال اصولگرا به بهارستان نشینان

ضعف نظارتی و روی زمین ماندن وعده‌های نمایندگان  / دو انتقاد فعال اصولگرا به بهارستان نشینان

نامه نیوز نوشت: کوشکی گفت : خیلی جاها مردم از عملکرد دولت و … گلایه‌های به‌حقی دارند که بخشی از آن بایستی توسط بعد نظارتی مجلس رسیدگی و حل‌وفصل شود اما ما در این بخش از طرف نمایندگان خیلی شاهد ابتکارعمل و عملکرد جدی نیستیم. موردی نبوده که جامعه مطالبه داشته باشد و مردم سعی در پیگیری آن کند.

آخر سال که می‌شود اصولا آدم‌ها به مرور کارهای سال قبل پرداخته ، بد و خوب‌شان را ارزیابی کرده و به فکر رفع کاستی‌ها و حل مشکلات می‌افتند. در عرصه سیاست و رسانه نیز رویکرد مشابهی وجود دارد. نگاهی عملکرد یک ساله هر کدام از بخش‌های حاکمیت، این فرصت را می‌دهد که یک بار دیگر از در مطالبه‌گیری درآمده و بر خواست جامعه و لزوم توجه به آن تاکید کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید به آن پرداخت هم مجلس است. از این رو طی سلسله گفت‌وگوهایی با سیاسیون و نمایندگان سابق مجلس به ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم طی سال ۱۴۰۰ پرداخته‌ایم.

یکی از این افراد محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا است که اگرچه ایراداتی را در کال مجلس یازدهم می‌بیند اما در مجموع عملکرد آن را قابل دفاع دانسته و مثبت ارزیابی می‌کند. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «نگاه به عملکرد مجلس یک سال گذشته نشان می‌دهد که عمدتا به مسائلی پرداخته شدنه که برای جامعه دغدغه و نیاز بوده است. شخصا موردی را به خاطر ندارم که مجلس به یک مساله غیرضروری یا حاشیه‌ای پرداخته باشد. هر چه که بوده مسائل مهم و الزامات جامعه بوده است».

کوشکی در پاسخ به اینکه آیا طرح صیانت و حواشی آن را نیز در حوزه مسائل ضروری جامعه می‌بینید؟ «به نظر من انتظار می‌رفت که در بحث فضای مجازی مجلس خیلی جدی‌تر ورود کند چون بحث منافع و امنیت ملی کشور مطرح است. در وضعیت فعلی فضای مجازی ما فضایی است که رهبر انقلاب آن را ولنگار توصیف می‌کند و واقعیت هم همین است. کمتر کشوری در دنیا این طور است که فضای مجازی آن مثل فضای مجازی ما بی‌قانون باشد. بر این اساس باید مجلس خیلی جدی‌تر و سریعتر عمل می‌کرد».

ضعف نظارتی و روی زمین ماندن وعده‌های نمایندگان  / دو انتقاد فعال اصولگرا به بهارستان نشینان

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به اینکه منظور از عملکرد سریعتر تصویب طرح صیانت به شکلی که آن کمیسیون ۱۸ نفره در نظر داشت، است یا نیاز به بررسی‌های بیشتری وجود دارد؟ گفت: «نه، مساله این است که تا امروز باید یک قانون جدی و محکم که در شان منافع و امنیت ملی باشد، تصویب شده باشد. دو سال از عمر مجلس گذشته و ما هنوز در این حوزه ضعف جدی داریم».

کوشکی ، در تشریح نقاط ضعف مجلس اما گفت: «مشکل جدی که من در عملکرد مجلس می‌بینم بی‌پاسخ ماندن وعده‌هایی است که اکثریت نمایندگان داده بودند و به آن عمل نکردند. در صدر آن نیز بحث شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان است. این یک وعده جدی و اساسی نمایندگان فعلی بود که متاسفانه تا کنون روی زمین مانده و یک ایراد بزرگ است».

کوشکی همچنین گفت: «نکته قابل نقد دیگر در عملکرد مجلس این است که در برخی مسائل جدی کشور شاهد ورود نظارتی قوی مجلس نیستیم و انتظار داریم که در این زمینه برخورد جدی‌تری بشود. در خیلی جاها مردم از عملکرد دولت و … گلایه‌های به‌حقی دارند که بخشی از آن بایستی توسط بعد نظارتی مجلس رسیدگی و حل‌وفصل شود اما ما در این بخش از طرف نمایندگان خیلی شاهد ابتکارعمل و عملکرد جدی نیستیم. موردی نبوده که جامعه مطالبه داشته باشد و مجلس سعی در پیگیری آن کند. مثلا در ماجرای خودروسازها شاهد ورود نظارتی مجلس نبودیم».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «اشکال اصلی و جدی که در عملکرد مجلس وجود دارد، ضعف در بعد نظارتی است و ایراد دوم هم روی زمین ماندن برخی وعده‌های نمایندگان است».

۲۱۲۱۹

پست بعدی

رمزگشایی از افشاگری روحانی با اعداد معنادار / تشبیه مصوبه ضدبرجامی مجلس به حمله یازدهم سپتامبر در آمریکا

ج مارس 25 , 2022
عصر ایران در گزارش مرور رخدادهای سال ۱۴۰۰به قلم مهرداد خدیر از افشاگری روحانی با اعداد در آستانه ترک پاستور علیه مجلس رمزگشایی کرد. سه روز مانده به پایان ۸ سال ریاست جمهوری و تحویل آن به سید ابراهیم رییسی و در نهم مرداد ۱۴۰۰، حسن روحانی آخرین سخنان خود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000