نمره فعال اصولگرا به دولت، مجلس، شورای نگهبان و نیروهای نظامی / 50 هزار تومان عیدی کم ست

 نمره فعال اصولگرا به دولت، مجلس، شورای نگهبان و نیروهای نظامی /  50 هزار تومان عیدی کم ست

قرن ن نوشت: حسین سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: مجمع تشخیص تاکنون فعالیت خاصی انجام نداده و حتی نشست‌های کمی داشته …آن‌چنان تحرک و جنب‌وجوشی در برگزاری نشست‌ها و ورود به مسائل مختلف دیده نمی‌شود.

سال ۱۴۰۰ با همه تلخی و شیرینی های خود به پایان رسیده است. سالی که پر از فراز و فرودهای زیادی در فضای سیاسی ایران بود؛ از رد صلاحیت علی لاریجانی توسط شورای نگهبان تا عملکردهای جنجالی و پرحاشیه بهارستانی ها.

۱۴۰۰ سال تغییر قدرت از حسن روحانی به ابراهیم رئیسی هم بود. سال حمله موشکی سپاه به پایگاه های موساد در اربیل عراق و …

بر همین اساس، به مناسب عید نوروز، در گفتگو با حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس عملکرد دولت، مجلس، شورای نگهبان و … زیر ذره بین برده ایم تا ببینیم چه نمره ای به آنان تعلق می گیرد.

مشروح گفتگوی حسین سبحانی نیا را بخوانید؛

***************

*آقای سبحانی نیا! نمره شما به عملکرد دولت در یک سالی که گذشت و البته چندماه آن دوره فعال دولت سیزدهم بود، چند است؟

دولت سیزدهم به ویژه رئیسی و حتی برخی وزرا در این مدت در جلسات، دیدارهای مردمی، ارتباطات و … تلاش بسیاری کرده‌اند. پس در این مورد، نمره قابل قبولی می‌گیرد. اما، در بخش‌های حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین دیگر مشکلات عمومی نظیر بازار، خودرو، سکه، طلا و … هنوز نمره خوبی نیست. امیدوارم تلاش بیشتری کرده تا در این بخش‌ها هم نمره قابل قبولی بگیرند.

توقع از مجلس بیشتر بود اما …

* به مجلس چه نمره‌ای می‌دهید؟

مجلس نیز کارهای خوبی را نظیر برجام، بودجه و … پیگیری کرده است. نمره آن‌ها در کل، خوب و مناسب است اما با بیانات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری مجلس به عنوان "مجلس انقلابی"، از مجلسی‌ها توقع بیشتری می‌رفت تا اولویت را مردم برای رفع محرومیت و سپس انقلابی بودن بگذارد. شاخصه‌های مردمی بودن، انقلابی بودن مجلس را نیز دربرمی‌گیرد.

شورای نگهبان به مسائلی ورود می کند، که جز وظایفش نیست

*شورای نگهبان چطور؟

این شورا در بحث بودجه و قوانین مصوبه مجلس که باید برای دولت ارسال شود، دقت نظر دارند تا مبادا خلاف موازین اسلام یا قانون اساسی نباشد. از این باب و با توجه به وظیفه نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌رغم جمع محدود این افراد، قابل قبول است.

البته، در برخی زمینه‌ها، شورای نگهبان وارد می‌شود که شاید وظیفه ورود به این قضایا بر عهده آن نبوده نیست. وظیفه نظارت بر قانون‌گذاری مجلس را به عهده دارد. گاهی ورودهایی برای رد برخی ایرادات می‌شود که خارج از حوزه وظایف شورای نگهبان است.

از مجمع تشخیص تحرکی دیده نمی شود

* و به مجمع تشخیص مصلحت نظام چه نمره ای می دهید؟

مجمع تشخیص تاکنون فعالیت خاصی انجام نداده و حتی نشست‌های کمی داشته است. افراد شاخصی در آن جا حضور دارند، منتها انتظار می‌رود با توجه به سوابق اجرایی‌شان، دقت نظر بیشتری بر مسائل شود. به هر صورت، آن‌چنان تحرک و جنب‌وجوشی در برگزاری نشست‌ها و ورود به مسائل مختلف دیده نمی‌شود.

در قلب دشمنان از نیروی نظامی ما، رعب و وحشت وجود دارد

*آقای سبحانی نیا نمره شما به عملکرد نیروهای نظامی چند است؟

من به نیروهای نظامی بسیار مثبت می‌نگرم. نیروی نظامی، موجب می‌شود تا دشمن با نگاه به عملکرد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و حتی بخش‌های امنیتی کشور، یا برای ورود به عرصه‌های حکومت، طمع بیشتری کند یا باعث ترس و وحشت آن‌ها می‌شود. عملکرد نیروی نظامی ما، موجب به وجود آمدن نوع دوم ارعاب می‌شود. من احساس می‌کنم در قلب دشمنان از نیروی نظامی ما، رعب و وحشت وجود دارد که نشان‌دهنده عملکرد خوب آن‌ها است.

*بهترین و بدترین اتفاق ۱۴۰۰ از نظر شما چیست؟

هنوز روی آن فکر نکرده‌ام.

 نمره فعال اصولگرا به دولت، مجلس، شورای نگهبان و نیروهای نظامی /  50 هزار تومان عیدی کم ست

بیشتر بخوانید:

۵۰ هزار تومان معادل ۵ هزار قدیم است

*شما به مهمان‌ها عیدی هم می‌دهید؟

به کوچک‌ترها بله اما بزرگ‌ترها خیر.

*چقدر عیدی می‌دهید؟

در حد متعارف.

*مثلا ۵۰ هزار تومان؟

نه بیشتر. اکنون ۵۰ هزار تومان معادل ۵ هزار تومان قدیم است. برای افراد بزرگ ممکن است ۲ هزار تومانی نیز داده شود اما برای بچه‌ها مهم است.

*اقای سبحانی نیا چه آرزویی برای سال پیش رو دارید؟

عاقبت بخیری تمام جوانان، مردم، ملت، حفظ انقلاب اسلامی، حل مشکلات معیشتی مردم و … از نکات مهم و آرزوهای خوب است. امیدوارم در سال آینده مردم از رفاه عمومی بهره‌مند و دچار نکات مثبت داخلی و خارجی شود. ان‌شاءالله خداوند، رهبری را با صلابت هر چه تمام‌تر برای ما حفظ کند.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

۱۴رخداد مهم سیاسی قرن ۱۴

ج مارس 25 , 2022
ایسنا نوشت.قرن ۱۴ هجری شمسی با تمام فراز و نشیب‌هایش برای ایرانیان به پایان رسید. قرنی که اتفاقات سیاسی مهمی در آن رخ داد؛ از انقراض یک سلسله حکومتی تا اشغال ایران در جنگ جهانی، از کودتا تا انقلاب، از جنگ تا ترور. با آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، تاریخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000