روایت فریده مصطفوی از خرج خانه امام خمینی و دارایی ایشان

روایت فریده مصطفوی از خرج خانه امام خمینی و دارایی ایشان

جماران نوشت: دختر امام خمینی در خاطرات خود ناگفته های جالبی را از زندگی امام بازگو می کند.

در قسمتی از خاطرات خانم فریده مصطفوی، دختر گرامی حضرت امام خمینی(س)، با عنوان «گذر ایام» آمده است:

در خانه ما همیشه بحث ثابتی در مورد گرفتن خرجی از آقا وجود داشت. خانم معتقد بودند که آقا پول دارند اما می گویند ندارند. آقا نیز همواره می گفتند:«بگذارید زمانی که من مُردم برایتان مشخص می شود که دارم یا خیر». بعد از آنکه آقا نجف رفتند و انقلاب به پیروزی رسید و ایشان رهبر شدند، هیچ مایملکی به جز منزل یخچال قاضی، از ایشان به جا نماند. در ابتدا آقا روزی پنج تومان برای خرجی خانه کنار می گذاشتند و این پول را در ابتدای هر ماه به دست خانم می سپردند تا مدیریت نهار و شام و وسایل منزل را به عهده بگیرند.

به یاد دارم در یکی از روزها، خانم برای خرج خانه پول کم آوردند و روی آنکه نزد آقا رفته و این مسأله را عنوان کنند، پیدا نکردند در آن زمان من عقد کرده بوده و در منزل آقا به سر می بردم.

روایت جالب فریده مصطفوی از خرج خانه امام خمینی و دارایی ایشان

بیشتر بخوانید :

به یاد دارم زمانی که صبحگاه به دنبال خانم بودیم، با نامه ای مواجه شدیم که خانم در کمال احترام برای آقا نوشته بودند و در آن ذکر کرده بودند:«سرور من، من پولم تمام شده است و خرج روز آخر ماه را ندارم».

این نامه را گذاشته و به منزل دوست خود، خانم کوچولو رفته بودند. زمانی که آقا نامه را خواندند خرج روز را به زیور داده و از او خواستند تا آمدن خانم، غذای روز را تهیه کنند. پس از آن از من و فهیمه خواستند تا به همراه زیور در پی خانم برویم و ایشان را بازگردانیم. زمانی که خانم به خانه بازگشتند، آقا بساط شوخی را آغاز کردند و آن نامه برایمان بسیار خاطره انگیز گشت.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

رخداد غافلگیرکننده آغازین روزهای قرن پانزدهم / همسایگی فرماندهان سپاه و نظامیان ارشد آمریکا در دوحه

پ مارس 24 , 2022
یک کارشناس مسائل امنیتی از همسایگی فرماندهان سپاه و نظامیان ارشد آمریکا در دوحه خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، حسین دلیریان کارشناس مسائل امنیتی نوشت: سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در غرفه ایران در نمایشگاه دوحه قطر، از محصولات دفاعی ارائه شده بازدید کرده است. غرفه آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000