غرضی: بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال 1400 از نگاه غرضی | نگران قرن جدید نیستم

غرضی: بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال 1400 از نگاه غرضی | نگران قرن جدید نیستم

قرن نو نوشت:یک فعال سیاسی با ابراز امیدواری درباره آینده گفت: قرن جدید فرصت مناسبی برای نسل جدید است تا روزهای بهتری را برای خود و ایران رقم بزنند.

سال 1401 به دلیل همزمانی با آغاز قرن جدید بهانه‌ای شده تا بسیاری از کنش‌گران در حوزه‌های مختلف نگاهی نو به آینده داشته باشند و حتی نقشه راه آرمانی مدنظر خود را نیز برای سال‌های پیش رو ترسیم کنند.

البته سال گذشته نیز به لحاظ تاریخی امکانی را فراهم آورد تا بسیاری از رخدادها به عنوان آخرین‌ها ثبت و ضبط شوند. به همین دلیل ارزیابی اتفاقات سال قبل و همچنین نگاه کلی به آنچه که گذشت می‌تواند جذابیتی خاص خود را داشته باشد، چه بسا که این ارزیابی از سوی کسی صورت بگیرد که بدون شک یکی از پدیده‌های انتخاباتی در قرن گذشته بود.

بهترین سیاستمدار سال 1400

محمد غرضی، وزیر پیشین نفت و فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که در سال ۱۴۰۰ موفق‌ترین سیاستمدار چه کسی بود، اظهار داشت: ملت ایران در میان در تمامی ملت‌های جهان، بهترین سیاستمداران بودند. برای مثال ملت ایران با حضور با بصیرت خود با برگزاری یک مراسم تشییع باشکوه توانست مقام سردار دل ها را پاس بدارد و در سال گذشته نیز مدافع ارزشهای کشور بود.

کنایه غرضی به پوتین و رانت خواران سیاسی داخلی

وی در پاسخ به این سوال که ضعیف ترین سیاستمدار در سال گذشته چه کسی بود، گفت: دولت‌هایی که چشم به دستگاه نظامی داشتند تا برای آنها قدرت سیاسی خلق کنند که در رأس آنها می‌توان به دولت «روسیه» اشاره کرد. در داخل کشور هم آن دسته از سیاسیون رانت خوار که مردم را در تنگنا قرار داده بدون اعتنا به آنها به رانت خواری خود ادامه می‌دهند.

بهترین اتفاق سیاسی 1400 انتخابات ریاست جمهوری بود

وزیر پست در دولت سازندگی در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۰ کدام سیاستمدار پرحاشیه بود و کارهای جنجالی کرد، بیان داشت: رانت خواران به نظر من در این دسته قرار می گیرند و کارهای جنجالی از جانب ایشان صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی با این مضمون که بهترین اتفاق سیاسی سال گذشته چه بود، بیان داشت: بهترین اتفاق سیاسی در سال ۱۴۰۰ برای ایران، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود.

غرضی: بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال 1400 از نگاه غرضی | نگران قرن جدید نیستم

بیشتر بخوانید:

بدترین اتفاق سیاسی سال 1400 از نگاه غرضی

غرضی در مواجهه سوال دیگری درباره اینکه، بدترین اتفاق سیاسی در آخرین سال قرن گذشته چه بود، اظهار داشت: رفتار برخی سیاسیون که مانع از رقم خوردن یک انتخابات با مشارکت بالای ۸۰ درصد در کشور شد، یکی از بدترین اتفاقات در سال ۱۴۰۰ بود.

نگرانی خاصی برای قرن جدید ندارم

این فعال سیاسی با پاسخ به این پرسش که بزرگترین نگرانی وی برای قرن جدید چیست؟ من نگرانی خاصی برای کشورم ندارم و مطمئن هستم که نسل جدید در قرن جدید به مراتب موفقیت های بیشتری را تجربه خواهد کرد. در جهان نیز دولت‌هایی که به نظامی گری تکیه می‌کنند، از بین خواهند رفت.

غرضی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با این سوال که مواجه شد که اگر قرار بود یک «تیم فوتبال پنج نفره» با یک سرمربی تشکیل دهد، گفت: سیاستمداری را برای این تیم انتخاب می‌کردم که بتواند رضایت مردم را جلب کند.

مدافعان حقوق عامه باید از کشور دروازه بانی کنند

وی ادامه داد: مدافعان حقوق عامه باید در خط دفاع و البته جایگاه دروازه بانی این تیم قرار بگیرند.

غرضی تاکید کرد: خط هافبک و البته مهاجم این تیم نیز مختص به کسانی خواهد بود که بتوانند با رانت خواران و متجاوزان به حقوق عامه مقابله کند.

217

پست بعدی

از عصبانیت داریوش مهرجویی تا قهر شهاب حسینی و مهاجرت سحر قریشی

پ مارس 24 , 2022
سال ۱۴۰۰، شاهد خبرها، رویدادها و حاشیه‌های بسیاری در پهنه سینمای کشورمان بود؛ از قهر سه کارگردان از جشنواره فیلم فجر گرفته تا عصبانیت داریوش مهرجویی به‌خاطر حذف فیلم «لامینور» از اکران نوروزی. انحلال جشنواره جهانی فیلم فجر، بیانیه قهرآمیز شهاب حسینی و مهاجرت دو بازیگر زنِ سینمای ایران از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000