علت کندی اینترنت در نوروز / صیانت کاران مشغول کارند؟

علت کندی اینترنت در نوروز / صیانت کاران مشغول کارند؟

تجارت نیوز نوشت: کندی سرعت اینترنت به نظر می‌رسد که در سال جدید هم ادامه دارد. حالا برخی از کاربران آن را به اجرای طرح صیانت بی‌ربط نمی‌دانند و برخی دیگر از افزایش قیمت اینترنت با وجود کیفیت نامناسب گلایه دارند.

در سال ۱۴۰۰ که هنوز بحث طرح صیانت مطرح نبود، به علت فراگیری ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، استفاده از اینترنت با افزایش چشم‌گیری مواجه شد. اما امسال به نظر می‌رسد کندی اینترنت بی‌ربط به اجرای آرام طرح صیانت و بهانه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت نیست.

با به وجود آمدن مساله طرح صیانت و حاشیه‌های فراوان آن در چند وقت اخیر، تعدادی از کاربران این احتمال را می‌دهند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای پنهایی طرح صیانت یا به نوعی با این طرح مرتبط است. برخی دیگر هم اعتراض‌ خود را به کندی اینترنت به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کنند.

در سال ۱۴۰۰ که هنوز بحث طرح صیانت مطرح نبود، به علت فراگیری ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، استفاده از اینترنت با افزایش چشم‌گیری مواجه شد. اما امسال به نظر می‌رسد کندی اینترنت بی‌ربط به اجرای آرام طرح صیانت و بهانه‌ای برای افزایش قیمت اینترنت نیست.

با به وجود آمدن مساله طرح صیانت و حاشیه‌های فراوان آن در چند وقت اخیر، تعدادی از کاربران این احتمال را می‌دهند که کندی سرعت اینترنت حاصل اجرای پنهایی طرح صیانت یا به نوعی با این طرح مرتبط است. برخی دیگر هم اعتراض‌ خود را به کندی اینترنت به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کنند.

«کارگران زحمتکش «صیانت در حال کارند» و در بحبونه نوروز به خوبی در حال قاتجه خواندن اینترنت هستند. خسته نباشید.»

«سرعت اینترنت نزدیک به صفر! یقینا دارند پنهانی صیانتمان می‌کنند!»

«به سلامتی در کنار کندی اینترنت، قراره که اینترنت رو هم گرون کنند، اگر این صیانت نیست، پس چیه؟»

«‏ای‌کاش به جای بسته‌های عیدی اپراتورها با مبالغ تحقیرآمیز، اجازه می‌دادید سرعت ⁧‫اینترنت‬⁩ در حد دانلود یک عکس باقی بماند.»‫

«عیدی‬⁩ ⁧‫وزارت قطع ارتباطات‬⁩ در ⁧‫نوروز۱۴۰۱‬⁩: ۱۳ روز ترافیک رایگان «قرار، اسکای‌روم، داناپلاس، سروش‌پلاس، ایتا، گپ، آی گپ و بله» ‏خیلی ولخرجی کردید! شما مختصر باقیمانده‌ ⁧‫اینترنت‬⁩ را ⁧‫فیلتر‬⁩ نکن، عیدی پیشکش!»

طرح صیانت کجای راه است؟

نمایندگان موافق اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به دلیل مخالفت‌های گسترده مردم و صاحبان کسب‌وکارها هنوز نتوانستند این طرح را به تصویب کامل برسانند.

روز ۲۸ اسفند بود که حسین محمدصالحی درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: کمیسیون مشترک، کلیات طرح صیانت از فضای مجازی را تا حدودی تأیید کرده بود. اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار بررسی این طرح در صحن علنی شدند؛ زیرا بررسی این طرح، طبق اصل ۸۵ خلاف نظر شورای نگهبان است.

با وجود اینکه اغلب کاربران گمان می‌کنند که طرح صیانت در حال اجرا است، اما طبق اعلام این نماینده مجلس، قرار است که طرح صیانت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود تا مردم بیشتر در جریان مفاد این طرح قرار بگیرند.

علت کندی اینترنت در نوروز / صیانت کاران مشغول کارند؟

بیشتر بخوانید:

کندی اینترنت، بهانه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها؟

در حالی‌ که کاربران ⁧‫اینترنت‬⁩ در ایران به کاهش شدید سرعت آن اعتراض می‌کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که اگر تعرفه‌های افزایش نیابند، کیفیت از آنچه اکنون است هم بدتر می‌شود. زیرا ‏دولت ادعا می‌کند برای تامین اینترنت عمومی بودجه کافی ندارد.

وزارت ارتباطات براساس قانونی که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، اجازه نداشت تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهد. اما وزیر ارتباطات معتقد است این مساله باعث شد مشکلاتی مانند کندی اینترنت، بر سر راه توسعه اینترنت ثابت به وجود بیاید.

در تمامی سال‌ها در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو معمولا به علت افزایش حجم استفاده کاربران در ساعات پیک ترافیک از اینترنت، مسئولان تلاش می‌کنند تا ظرفیت شبکه ارتباطی را افزایش بدهند و کیفیت دسترسی به اینترنت را نیز بهبود ببخشند. اما چند روز از آغاز سال جدید گذشته است اما کاربران از کندی سرعت اینترنت همچنان شکایت دارند. چرا که کیفیت اینترنت در این روزها به‌ ویژه در ساعات اوج مصرف و شب‌ها با افت زیادی همراه است.

۲۱۲۱۵

پست بعدی

افزایش مراجعه کرونایی‌ها به بیمارستان‌های تهران: دیروز ۳۵۰ نفر بستری شدند

چ مارس 23 , 2022
فارس نوشت: فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تا امروز تعداد ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تهران تزریق شده‌است. علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران از مراکز و امکانات درمانی شهرستان پاکدشت بازدید و اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تا کنون، ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در سه نوبت به جامعه هدف تزریق شده است. وی گفت: از تعداد کل واکسن های تزریق شده، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دز نوبت اول، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دز نوبت دوم و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دز مربوط به نوبت سوم است. فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: در دو هفته پایانی اسفند ماه سال گذشته مراجعین بیشتری برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند ولی همچنان حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر باید دز سوم واکسن را دریافت کنند. زالی بیان کرد: به دلیل شروع تعطیلات نوروزی، تیراژ واکسیناسیون در استان تهران کاهش یافته به طوری که روز گذشته ۱۲ هزار دز واکسن تزریق شده که در شرایط عادی، این تعداد بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دز بوده است. وی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا پایان اسفندماه سال گذشته در استان تهران حدود ۶۲ درصد است که با میزان مطلوب فاصله دارد و با توجه به تعطیلی نسبی شهرها، آمار دقیقی از استان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در در دست نیست و در ۲ هفته آتی میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارزیابی می‌شود. فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: استان تهران مبداء اصلی مسافرت‌های نوروزی است و نگرانی ما بیشتر مربوط به هفته سوم و زمان بازگشت مسافران نوروزی است چرا که سال گذشته نیز حجم زیاد مراجعین به مراکز درمانی، مربوط به هفته سوم بود. زالی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۴۰۰ نفر از این افراد، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. وی تصریح کرد: روز گذشته ۳۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری که از این تعداد، ۹۰ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند. فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تعداد مراجعان سرپایی استان تهران را ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان تهران سیر نزولی داشته که ادامه این روند، به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم بستگی دارد. زالی ادامه داد: تمام مراکز درمانی استان تهران در هفته اول و دوم فروردین‌ماه در آماده باش کامل به سر می‌برند و برنامه ریزی به گونه‌ای است که در هفته سوم و آغاز بازگشت مسافران نوروزی، روند خدمت‌رسانی به مردم دچار خدشه نشود. وی خاطر نشان کرد: مراکز واکسیناسیون استان تهران بر اساس میزان مراجعه روزانه مردم طبقه‌بندی شده و بخش‌هایی که با مراجعه بیشتری از سوی مردم همراه است به ویژه مراکز تجمیعی واکسیناسیون، در ایام تعطیلات نوروز دایر خواهد بود. بیشتر بخوانید: بستری شدن دوباره رییس ۸۱ ساله شورای تهران در بیمارستان/ ریه چمران درگیر کرونا است خواستار برخورد قاطع با مدیران بی‌عمل هستم 47231

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000