سیدحسن خمینی: از گذشته درس بگیریم اما در گذشته نمانیم

سیدحسن خمینی: از گذشته درس بگیریم اما در گذشته نمانیم

جماران نوشت:سیدحسن خمینی در مراسم تحویل سال حرم مطهر امام خمینی(س). گفت : خوب یا بد، هر آنچه پیش روی ما است خواهد گذشت؛ «ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد». ای خوش آنکه این ایام را که پشت سر می گذاریم، روزهایی باشد که به آنها افتخار کنیم.

ادگار امام با اشاره به اینکه یک سال سرشار از خوبی ها، بدی ها، عبادات، اشتباهات، توفیق ها و ضعف ها بر همه ما گذشته است، گفت: اول اینکه از گذشته درس بگیریم اما در گذشته باقی نمانیم و دو اینکه به آینده بیاندیشیم، تصمیم بگیریم، عزم داشته باشیم و اراده کنیم که بتوانیم ان شاء الله روزها و حوادث خوبی را پیش رو داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تحویل سال حرم مطهر امام خمینی(س) با تبریک عید سعید نوروز و اعیاد مبارکه شعبانیه، گفت: مناسبت ها، اعیاد و همه نشست هایی که دوستان دور هم دارند، یک ویژگی و خاصیت بزرگ را باید با خودش داشته باشد. شاید یکی از فلسفه های اینکه در روایات ما ترغیب شده به اینکه مردم دور هم بنشینند و روزهایی که عید است با هم بگذرانند، این باشد که در این روز به آنچه بر آنها رفته فکر کنند و برای آنچه پیش روی آنها است، برنامه ریزی کنند.

یادگار امام یادآور شد: یک سال سرشار از خوبی ها، بدی ها، عبادات، اشتباهات، توفیق ها و ضعف ها بر همه ما گذشته است. این لحظات و البته هر لحظه با خودمان و بین دوستان به این فکر کنیم که چه اتفاقاتی بر ما رقم زده شد که می توانست بهتر از آن باشد؛ چه الطافی خدای سبحان به ما عطا کرد که مستحق آن نبودیم بلکه خداوند به لطف و کرامت خودش ما را مستوجب آن کرد.

وی افزود: چه خطراتی می توانست ما را در بر بگیرد و ما از آنها جستیم، بدون اینکه خودمان بدانیم. همین بیماری منحوسی که ان شاء الله به پایان آن نزدیک می شویم، چه قدر میان دوستان ما و آشنایان افراد را از میان ما برد؟ می توانست گریبان ما را هم بگیرد و خداوند به کرامت خودش به ما حیات بخشید و به لطف خودش ما را مستوجب ادامه حیات دانست.

سید حسن خمینی: از گذشته درس بگیریم اما در گذشته نمانیم

سید حسن خمینی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ با همه فراز و فرودهایش گذشت و نشانه ای است از اینکه بقیه روزهای عمر هم می گذرد. خوب یا بد، هر آنچه پیش روی ما است خواهد گذشت؛ «ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد». ای خوش آنکه این ایام را که پشت سر می گذاریم، روزهایی باشد که به آنها افتخار کنیم. اول اینکه از گذشته درس بگیریم اما در گذشته باقی نمانیم و دو اینکه به آینده بیاندیشیم، تصمیم بگیریم، عزم داشته باشیم و اراده کنیم که بتوانیم ان شاء الله روزها و حوادث خوبی را پیش رو داشته باشیم.

وی با ذکر یاد یاران امام و کسانی که در سال گذشته از دنیا رفته اند از جمله حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور و حجت الاسلام و المسلمین جلالی خمینی، گفت: خداوند را به حق اولیاء خودش قسم می دهیم که این سال را برای ما سال خیر و برکت قرار بدهد، دشمنان این کشور، دشمنان اسلام و دشمنان مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) را از توفیق یافتن محروم کند و به ما توفیق ادامه راه امام، شهدا و ادامه مسیر نورانی پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) را عنایت کند و مشکلات بزرگی که پیش روی مردم است، گرانی ها، کمبودها و مشکلاتی که در حوزه های فردی و اجتماعی ما را به لطف و کرامت خودش برطرف برگرداند و ان شاء الله این سال را برای همه مردم ایران مبارک قرار بدهد.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

قالیباف : باید قرن نو را با حکمرانی نو آغاز کنیم

ی مارس 20 , 2022
ایسنا نوشت : رییس مجلس گفت : ان‌شاءالله در قرن جدید و سال پیش رو بتوانیم با اصلاح امورات در مملکت‌داری و با یک حکمرانی نو، تحول و پیشرفت را برای ایران عزیز در عمل محقق کنیم. محمدباقر قالیباف با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000