تعطیلات نوروزی پایان مذاکرات را تسریع می کند ؟ | مقام اروپایی : اعلام توافق در ۴۸ ساعت آینده / منبع ایرانی : دقیق نیست

تعطیلات نوروزی پایان مذاکرات را تسریع می کند ؟ | مقام اروپایی : اعلام توافق در ۴۸   ساعت آینده  / منبع ایرانی : دقیق نیست

درپی انتشار سخنان وزیر خارجه ایرلند درباره احتمال دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی در ۴۸ ساعت آینده و پیش از تعطیلات نوروزی ایران، حساب توییتر «نور نیوز»، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشورمان این موضوع را تکذیب کرد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از یکی از طرف‌های عالی رتبه حاضر در مذاکرات وین گزارش کرد که توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران احتمالاً ظرف ۴۸ ساعت امکان‌پذیر است.
این روزنامه انگلیسی ادامه داد که احیای برجام، مسیر را برای پایان تحریم‌های ایران هموار می‌کند و اجازه افزایش صادرات نفت این کشور به کشورهای غربی که به دنبال متوقف کردن وابستگی به فراورده‌های انرژی روسیه هستند را صادر می‌کند.

‌
در حاشیه احتمال توافق نوروزی

«سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند که بعنوان تسهیل‌کننده شورای امنیت سازمان ملل در مذاکرات وین عمل می‌کند، گفته است که «سیگنال‌ها برای توافق در آخر هفته (شنبه و یکشنبه و دوشنبه) خوب است.»
وی همچنین گفته است که «تردیدی وجود ندارد» که توافق به تجدید صادرات نفت از ایران، کاهش فشارهای صعودی قیمت انرژی در غرب منجر خواهد شد و به بی‌بی سی گفت: «ما بسیار به امضای یک توافق نزدیک شده‌ایم در حقیقت، برخی می‌گویند که به طور بالقوه چشم‌اندازی برای یک توافق در این آخر هفته وجود دارد.»

تعطیلات نوروز دلیل احیای زودتر برجام می‌شود؟

به گزارش فارس ، وزیر خارجه ایرلند تصریح کرد: «ایران یک تعطیلات ملی دارد که از دوشنبه آغاز می‌شود و تقریباً دو هفته ادامه دارد و همین می‌تواند دلیلی شود که رهبران سیاسی بخواهند ظرف ۴۸ ساعت آینده این موضوع را حل کنند و ما هم چنین امیدی داریم».

به گزارش خبرآنلاین ، درپی انتشار سخنان وزیر خارجه ایرلند ، حساب توییتر «نور نیوز»، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران نوشت که خبرها در این باره «دقیق نیست» و «اتفاق خاصی» رخ نداده است.

۲۱۲۱

پست بعدی

درگذشت یک مسئول عملیات سپاه / خودروی «فرمانده» سابق واژگون شد

ش مارس 19 , 2022
فارس نوشت : فرمانده سابق سپاه امام حسین(ع) اهواز بر اثر حادثه واژگونی خودرو در مسیر دیلم جان به جان آفرین تسلیم کرد. سرهنگ سهراب حبیبی مسؤول عملیات سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان و فرمانده سابق سپاه امام حسین(ع) اهواز دارفانی را وداع گفت. مرحوم سرهنگ حبیبی بر اثر حادثه واژگونی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000