کاهش ۵۰ درصدی فروش آجیل/ آخرین نرخ آجیل در بازار

کاهش ۵۰ درصدی فروش آجیل/  آخرین نرخ آجیل در بازار

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کاهش ۶۰ درصدی تولید خشکبار در سال جاری را یکی از اصلی ترین عوامل گرانی آن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی بازار آجیل و خشکبار شب عید حاکی از آن است که هر کیلوگرم پسته در بازار در بازه قیمتی ۱۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و هر کیلوگرم بادام هندی نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده است و هر کیلوگرم بادام نیز در بازار در بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

در میان دیگر خشکبار موجود در سبد نوروز می توان به نرخ های نجومی فندق نیز اشاره کرد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در حال حاضر در بازار در بازه قیمتی ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

در این بین اما مخلوط های آجیل با نرخ های نجومی تر در بازار خرید و فروش می شوند به طوری که آجیل چهار مغز در حال حاضر در بازار در بازه قیمتی کیلویی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد.

کاهش ۵۰ درصدی فروش آجیل/  آخرین نرخ آجیل در بازار

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفته است که باید بگویم اگر تقاضا برای خرید خشکبار مانند سال گذشته بود با کمبود شدید خشکبار در بازار مواجه می‌شدیم اما از آنجایی‌که میزان فروش خشکبار ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده با کمبود خشکبار در بازار روبه‌رو نشدیم.

رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با اشاره به کاهش تولید خشکبار در سال ۱۴۰۰، گفت: در سال جاری ۶۰ درصد تولید خشکبار کاهش پیدا کرد و همین مسئله بر نرخ آن تاثیر مستقیم گذاشت. باید بگویم اگر تقاضا برای خرید خشکبار مانند سال گذشته بود با کمبود شدید خشکبار در بازار مواجه می‌شدیم اما از آنجایی‌که میزان فروش خشکبار ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد (با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت خشکبار) با کمبود خشکبار در بازار روبه‌رو نشدیم.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

خاطره احمدی نژاد از جلسه با شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک / آنها می خواهند ایران را ۶ قسمت کنند / خبر غنی سازی صنعتی را اول به ملک عبدالله دادم

ج مارس 18 , 2022
دولت بهار نوشت : وقتی ایران به غنی سازی صنعتی دسترسی پیدا کرد، اولین کسیکه من به او اطلاع دادم، ملک عبدالله بود که خدا از او راضی باشد. من خبر را به ایشان دادم و گفتم ما به غنی سازی صنعتی دسترسی پیدا کردیم و مطمئن هستم که شما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000