دارایی عجیب روس‌ها در بانک‌های سوییس /جزییات رقم

دارایی عجیب روس‌ها در بانک‌های سوییس /جزییات رقم

بنابر گزارش‌های منتشر شده بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسها در بانکهای سوئیس نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناشناس بودن حساب‌های مشتریان و امنیت بالا از دلایل مورد توجه واقع شدن بانک های سوئیسی بوده است، در بحبوحه تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، تخمین نادری از دارایی‌های مشتریان روسی انجام دادند.

طبق اعلام انجمن بانکداران سوئیس (SBA) بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد فرانک سوئیس (۱۶۰ تا ۲۱۳ میلیارد دلار) از پول مشتریان روسی در حساب‌های سوئیس نگهداری می‌شود. این افشاگری برای سوئیس غیرعادی است، زیرا این کشور که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست به عنوانی مکانی امن و یا بهشت مالیاتی مشتریان برای ذخیره ثروتشان قلمداد می‌شد.

بنابر گفته تحلیلگران ارقام اعلام شده نشان می‌دهد که گستره واقعی تجارت روس‌ها با بانک‌های سوئیسی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ترازنامه‌های چند شرکت مالی تاکنون نشان داده است.

سوئیس با کنار گذاشتن سنت بی طرفی، ماه گذشته به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در بحبوحه بحران اوکراین پیوست و رئیس جمهور ایگنازیو کاسیس اعلام کرد که این کشور دارایی‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ۳۷۰ سیاستمدار و تاجر تحریم شده توسط اتحادیه اروپا را مسدود خواهد کرد.

۲۱۳  میلیارد دلار از داریی روسها در بانکها سوئیس توقیف می‌شود

این اقدام راهی به عنوان راهی برای جلوگیری از تأمین مالی «حمله نظامی بی‌سابقه» به اوکراین توسط افرادی که گفته می‌شود نزدیک به دولت روسیه هستند، عنوان شده است.

تحلیلگران می‌گویند که بر اساس ارقام ارائه شده توسط چندین مؤسسه مالی سوئیس، قرار گرفتن مستقیم بانک سوئیس در معرض مشتریان روسی قابل کنترل به نظر می‌رسد.

دو بانک بزرگ سوئیس این هفته گذشته گزارش دادند که داریی روس‌ها را محدود خواهند کرد به طوری که به عنوان مثال، کردیت سوئیس گفت که تنها ۴ درصد از سپرده‌های آن متعلق به روس‌ها است. با این حال، طبق گزارش بانک برای سال ۲۰۲۱، این دارایی‌ها به حدود ۳۳ میلیارد فرانک سوئیس (۳۵ میلیارد دلار) می‌رسد.

با توجه به برآورد دیگر بانک سوئیسی، به منظور متوقف کردن برداشت پول برای مشتریان روسی، مقامات سوئیسی هنوز راه درازی در پیش دارند تا میزان ثروت روسیه را در خزانه‌هایشان حساب کنند. و همانطور که رالف همرز، مدیر عامل بانک سوئیسی UBS گفت، تحریم‌ها در واقع بانک او را مشغول حساب کتاب دارایی‌های روسی کرده است.

وی می‌گوید: "من نمی‌توانم به روز رسانی بیشتری در مورد تعداد مشتریان تحریم شده ارائه دهم، زیرا به معنای واقعی این حساب‌ها و مشتریان هر روز تغییر می کند… لیست‌های جدیدی هر شب منتشر می‌شود، و ما فقط لیست را مرور می‌کنیم و آن را با [روابط مشتری خود] مطابقت می‌دهیم،

هامرز روز چهارشنبه در کنفرانس مالی اروپا مورگان استنلی گفت: در اصل، هر روسی، هر فردی که پاسپورت روسی دارد، نیمه تحریم است.

پست بعدی

بدرقه رسمی ناوگروه هشتاد و یکم نیروی دریایی ارتش / تفنگداران دریایی ایران عازم «آبهای دور» شدند

ج مارس 18 , 2022
فارس نوشت: امیر دریا دار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناوگروه هشتادویکم این نیرو را بدرقه رسمی کرد. مراسم بدرقه رسمی ناوگروه هشتاد و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و یک ناو لجستیک ظهر امروز جمعه با حضور امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000