دبپلمات ها از آمادگی کاخ سفید برای رفع مانع مهم می گویند/ آمریکا در حال بررسی خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی 

دبپلمات ها از آمادگی کاخ سفید برای رفع مانع مهم می گویند/ آمریکا در حال بررسی خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی 

عصر ایران توشت : با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در ماه‌های اخیر بر سر پرونده هسته‌ای ایران مشاهده شده، منابع نزدیک به مذاکره کنندگان، حصول به توافق هسته‌ای را نزدیک ارزیابی می‌کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در واشنگتن گزارش داده که امریکا در حال بررسی خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا است.

به گزارش یورونیوز، این موضوع در هفته‌های اخیر به یکی از منابع اختلاف میان آمریکا و ایران در مذاکرات هسته‌ای وین تبدیل شده بود. دولت پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته بود سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار دهد.

دبپلمات ها از آمادگی کاخ سفید برای رفع مانع مهم می گویند/ آمریکا در حال بررسی خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی 
نمایی از رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ سپاه

بیشتر یخوانید :

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت که دولت بایدن در حال بررسی این مسئله است که آیا می‌توان در ازای نوعی تعهد و یا اقدامات ایران در رابطه با فعالیت‌های منطقه‌ای یا سایر فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برچسب تروریستی را از روی این نهاد در ایران برداشت یا خیر.

یورونیوز پیشتر در گزارش اختصاصی برای نخستین بار و به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده آمریکایی نوشته بود که واشنگتن آمادگی دارد در نهایت بر سر این مسئله با ایران به تعامل برسد و سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که پس از حل اختلافات بر سر موانعی که اخیرا روسیه بر سر راه احیای توافق هسته‌ای ایجاد کرده بود، حالا ایران و آمریکا در آستانه رسیدن به توافق برای بازگشت به برجام هستند.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: «ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم. در آینده نزدیک خواهیم فهمید که آیا می‌توانیم به آن نقطه {توافق} برسیم یا خیر.»
همچنین در برلین، کریستوفر برگ، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم روز چهارشنبه در اظهارنظری مشابه و خوشبینانه تاکید کرد که کار بر روی پیش نویس نهایی توافق تقریبا کامل شده و اکنون پایتخت‌ها باید تصمیمات سیاسی را اتخاذ کنند.» برگ همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به سرعت تکمیل شود.

در تحولی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از ناظر هسته‌ای سازمان ملل گزارش داده ایران با رقیق کردن اورانیوم غنی سازی شده خود و ارسال آن به خارج از کشور مخالفت کرده است. هنوز مقام‌های ایرانی در این خصوص اظهار نظری نداشته‌اند اما پیشتر در پیش‌نویس‌های غیر رسمی که از توافق هسته‌ای منتشر شده بود طرفین بر سر انتقال اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به کشور ثالث دوست ایران و احتمالا روسیه به تفاهم رسیده بودند.

دیپلمات‌ها می‌گویند براساس توافقی که در حال تکمیل است، ایران ملزم می‌شود اورانیوم غنی‌سای شده بالاتر از ۳.۶۷ درصد را رقیق و از کشور خارج کند. بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران اجازه دارد اورانیوم را تنها تا حد ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی کند. با این حال پس از خروج آمریکا از برجام، ایران در سلسله اقداماتی برای کاهش تعهدات هسته‌ای، میان غنی‌سای اورانیوم را حتی به ۶۰ درصد نیز رساند.

یورونیوز ادامه داد: با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در ماه‌های اخیر بر سر پرونده هسته‌ای ایران مشاهده شده، منابع نزدیک به مذاکره کنندگان، حصول به توافق هسته‌ای را نزدیک ارزیابی می‌کنند.

۲۱۲۱۲

پست بعدی

۹۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

ج مارس 18 , 2022
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۱۷۵ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شد. بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۳ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۱۸ نفر دوز اول، ۵۶ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۶۱۲ نفر دوز دوم و ۲۵ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۹۵ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۳۲۵ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۱۰۶ هزار و ۱۶۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. از دیروز تا امروز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۱۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۹۴ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۴۷۸ نفر رسید. تا کنون ۶ میلیون ۸۱۲ هزار و ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. دو هزار و ۱۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۴۸ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 47231

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000