دخل و خرج طلاب نمی خواند/ فشار سنگین گرانی بر خانواده های طلبه ها

دخل و خرج طلاب نمی خواند/ فشار سنگین گرانی بر خانواده های طلبه ها

عصر امروز نوشت:خط فقر در سال جاری یازده میلیون تومان اعلام شده و درآمد متوسط حوزویان کمتر از دو میلیون است!

روزهای تلخی در حوزه‌های علمیه در حال رقم خوردن است.

تورم لجام گسیخته و کوشش هر چند ناکارآمد دولت برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه و غفلت تام و تمام از وضعیت معیشت طلاب و فضلای حوزه!

خط فقر در سال جاری یازده میلیون تومان اعلام شده و درآمد متوسط حوزویان کمتر از دو میلیون است!!

کاش مساله به همین جا ختم می‌شد.

حسب روال متعارف زن و شوهرها در خانواده ایرانی به همراه فرزندان خود گاه و بیگاه به بازار، پارک، سینما، کنار دریا و … می‌روند. که تاثیر بسیاری بر کاهش فشارهای مختلف زندگی می‌گذارد.

اما خانواده‌های حوزویان در این میان کجا باید بروند تا باری بند از دل برگشایند و غبار غم از ذهن و جان بشویند؟!

دخل و خرج طلاب نمی خواند/ فشار سنگین گرانی بر خانواده های طلبه ها

بیشتر بخوانید:

در وضعیتی که تبلیغات مستمر و مسموم دشمنان در کنار ضعف و سوء مدیریت‌ها همه ضعف‌ها را متوجه حوزویان ساخته است و کار از اهانت و اسائه گاه به ضرب و جرح کشیده شده است، چگونه انتظار است یک فاضل یا طلبه حوزه دست زن و فرزند خود را بگیرد و با خیالی آسوده پای به بازار گذارد یا پارک و فضای طبیعی را به نظاره نشیند؟!

فاضلان حوزه و طلاب به هر روی مکرر پای از خانه بیرون گذاشته و با حضور در جلسات درس و بحث و مباحثات علمی حال و هوایی عوض می‌کنند، اما همسران و بالطبع فرزندان آنان چه مجال و مجلسی دارند تا اندکی از فضای خانه فاصله بگیرند؟!

اگر امکان غربالگری روحی و روانی خانواده حوزویان وجود داشت، با آمار فرسودگی روحی، آشفتگی، نگرانی و اندوه مواجه می‌شدیم!

پیداست که این امر چون سر دلبران در حدیث دیگران مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

وقتی فقر درونی اهالی حوزه و فشار اجتماعی غیر منصفانه که متوجه آنان است را کنار هم بگذاریم، چه برآیند تلخ و تاریکی بدست خواهد آمد؟!
راستی مدیران حوزه، مراجع مکرم، خیرخواهان حوزه و … به مناسبت روز مادر و زن برای تدارک ذره‌ای از فشارهای روحی و روانی همسران حوزویان چه قدم خیری برداشتند؟!

چقدر توانستند حتی با هدیه یک گل به آنان اعلام کنند که ما از فداکاری، وفا، خدمت بی‌دریغ و تحمل شما به خاطر گناه ناکرده همراهی با اهالی حوزه غافل نیستیم؟!

خداوند ما را بیش از پیش با وظایف‌مان آشنایی و آشتی دهد.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

حقوق بگیران ۲ برابر مشاغل مالیات می دهند

پ مارس 17 , 2022
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: حقوق بگیران بخش های دولتی و غیر دولتی دو برابر مشاغل مالیات می دهند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در برنامه تلویزیونی به تشریح و تبیین آخرین وضعیت نظام مالیاتی کشور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000