اهدای حلقه طلایی به آزاد آبادپور برای «فقر آهن»

اهدای حلقه طلایی به آزاد آبادپور برای «فقر آهن»

«فقر آهن» به کارگردانی آزاد آبادپور برنده جایزه حلقه طلایی بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزاد آبادپور فیلمساز ایرانی با اولین فیلم بلندش برنده جایزه حلقه طلایی برای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز ترکیه شد. این جشنواره در پنجمین سال برگزاری، امسال طی همکاری با جشنواره ریندنس انگلیس برگزار شد و فیلم‌های برگزیده آن در این جشنواره معتبر که بزرگترین جشنواره مستقل فیلم در انگلستان و مورد تایید آکادمی اسکار و بفتا است به نمایش درخواهند آمد.

در بخش نمایش بین‌المللی این جشنواره ترکی و در اختتامیه که هشتم مارس در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد، آزاد آبادپور با فیلم «فقر آهن» توانست جایزه حلقه طلایی جشنواره ( گلدن ریل ) را به دست آورد. آبادپور این جایزه را از میان 6کاندیدایی که از 250اثر رسیده برگزیده شده بودند، به طور مشترک با ناتالیا کنچالوسکی فیلمساز روس مقیم فرانسه دریافت کرد.

«فقر آهن» با بازی فهیمه رحیم‌نیا، نیلوفر سلیمانی و بابک کریمی داستان دختری‌ست به نام آبان که در پی اتفاقی احساس می‌کند همه‌چیزش را از دست داده است. او برای پرداختن به یک جست‌وجوی درونی، سفری را آغاز می‌کند.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: آزاد آبادپور؛ مجری طرح: وحید مقدسی؛ مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان؛ تدوین: میلاد ثابت‌کار؛ مدیر صدابرداری: وحید مقدسی؛ صداگذار: زهره علی‌اکبری؛ آهنگساز: پیتر پیرحسینلو؛ برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مینا سنگ‌سفیدی؛ طراح حرکت: سمر میرفندرسکی؛ طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه‌جو؛ طراح گریم: یاسمن محب اهری.

صدف احمدی، مهدی شاهدی، باسط رضایی، آیدا آبادپور، کیومرث کافی، سارا میرایی، مریم مالمیر، مهرنوش صمدبیگی، نوید فیاض، علیرضا گرگانی، کاوه شهبازی، داژیار فارسونی، جهانگیر نمین، سمن رحیمی‎راد، کسری پیک فلک دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز ترکیه از ٢٧ فوریه تا ٨ مارچ در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد و در این دوره نشان ویژه کارگردان موفق خود را به نرگس آبیار اهدا کرد.

۵۸۵۸

پست بعدی

شعار ضدصهیونیستی «ما همه قاسم سلیمانی هستیم» در ترکیه + عکس

ش مارس 12 , 2022
نامه نیوز نوشت:معترضان سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا شعار «ما همه قاسم سلیمانی هستیم» سر دادند. معترضان که پرچم‌های حزب‌ٰاالله و انصارالله را در دست داشتند، شعارهای دیگری نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «سلام بر حزب‌الله» سر می‌دادند. ۲۱۲۱۷

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000