رئیسی : بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی و چشم انداز نسل‌های آینده ایران است

رئیسی : بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی و چشم انداز نسل‌های آینده ایران است

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب شکوهمند ملت ایران، بیش از چهل سال پرافتخار آماده ی ورود به مرحله ی اصلاح ساختارهای درونی، جامعه پردازی و تمدن سازی می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی به کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث اظهار داشت: بیانیه گام دوم برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداء) است.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

توجه به مسائل اجتماعی، جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است. قرآن حکیم، قیام مردم به عدالت را مهمترین هدف رسالت انبیا و نزول کتب آسمانی و احکام الهی برشمرده است.

ملت های فراوانی در طول تاریخ برای رهایی از ظلم و سلطه گری ها تلاش کرده اند، اما تاریخ، کارنامه ی چندان موفقی از این تلاش ها ارائه نمی کند و معدود انقلاب های به ظاهر موفق نیز به جز تغییر حکومت ها، آرمان های خود را در پای منافع قدرت های سلطه گر و دست نشاندگان داخلی آنها ذبح شده دیده اند.

اما انقلاب شکوهمند ملت ایران، بیش از چهل سال پرافتخار را بدون خیانت به اهداف و آرمان های خود سپری کرده است و تحت مدیریت ولایت فقیه جامع الشرایط و با هدایت رهبری فرزانه و دانشمند، آماده ی ورود به مرحله ی اصلاح ساختارهای درونی، جامعه پردازی و تمدن سازی می شود.

سلام و صلوات خداوند بر بنیانگذار جمهوری اسلای ایران، حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و شهدا و جانبازان و مجاهدان صادقی که زمینه ساز انقلابی عظیم شدند و عرصه های قیام و مجاهدت و کمال انسانی را در عرصه های مختلف زندگی در برابر چشم جهانیان به تصویر کشیده و الگوی تمام عیار استقلال خواهی و مواجهه با استکبار و سلطه گری را نمایان نمودند.

و درود بر رهبر عزیز انقلاب که با تدبیر، این راه را با صلابت ادامه داده و زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در مرحله دوم انقلاب گردیدند و اهداف و مؤلفه های اساسی انقلاب را با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کرده و چشم انداز آینده ی انقلاب را روشن نمودند.

رئیسی: بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی و چشم انداز نسل‌های آینده ایران است

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند راهبردی و چشم انداز نسل های آینده ایران و الهام بخش ملت های مسلمان است. بیانیه ای که برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداء) است و نگارنده ی روشنفکر و فرهیخته ی آن، طی طریق انقلاب اسلامی را بر مبنای عقلانیت، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی ترسیم نموده است.

محورها و موضوعات این بیانیه، بر مبنای شناخت ظرفیت های انسانی و مادی و بر اساس تجربیات گام اول انقلاب مردم مسلمان ایران در محیط ملی، منطقه ای و جهانی و با الهام از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، سامان یافته است؛ از این رو ضروری است که پژوهشگران عرصه ی قرآن و حدیث همت کرده و مبانی و مستندات ابعاد مختلف این بیانیه را بر مبنای آیات و روایات استخراج نمایند؛ تا چراغ راه آیندگان در عرصه های پیش روی انقلاب اسلامی باشد و زمینه ساز عملیاتی شدن این بیانیه گردد.

اینک که مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با همکاری چهل مرکز علمی به این امر بزرگ همت کرده اند و بیش از هزار نفر اهل قلم از حوزه و دانشگاه در لبیک به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) آن را تبیین کرده و از این طریق، جریان سازی علمی نموده اند، ضمن تشکر از این جمع فرهیخته و به ویژه تقدیر از خدمتگزاران نهاد پربرکت جامعه المصطفی العالمیه، به همه مدیران و مراکز علمی توصیه می کنم از تولیدات مفید این کنگره برای تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه، استفاده نمایند.

از خداوند متعال انسجام و نصرت مومنین در سراسر جهان و توفیقات روزافزون برای همه پژوهشگران و دست اندرکاران این کنگره را خواستارم.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

ببینید | چرا امروز جنگ نرم علیه ما انقدر سخت است؟

پ مارس 10 , 2022
رهبر جمهوری اسلامی ایران فرمودند: جنگ نرم سنگین دشمن، نشان‌دهنده قوی شدن زیرساخت ها و امکانات جبهه حق است. دریافت 1 MB 265 256

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000