حمله کیهان به منتقدین اقدام اخیر شفافیت در مجلس/ شما که شفافیت را از ریشه می‌زدید!

حمله کیهان به منتقدین اقدام اخیر شفافیت در مجلس/ شما که شفافیت را از ریشه می‌زدید!

کیهان نوشت: روزنامه شرق در تیتر یک شماره دیروز خود نوشت: «نمایندگان مجلس یازدهم که انتشار حقوق خود را در سامانه پاکنا مستثنی کرده بودند، در دقایق پایانی بررسی بودجه ۱۴۰۱ دست به اصلاح آن زدند تا حقوق آنها مانند سایر ارگان‌ها به‌صورت شفاف منتشر شود اما همچنان انتشار فیش حقوقی اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مستثنی ماند تا شفافیت به این دو ارگان نرسد.»

در ادامه این گزارش آمده: «مجلس‌یازدهمی‌ها که در دومین سال فعالیت خود در بهارستان ماه‌هاست تن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان نداده‌اند، درنهایت تصمیم گرفتند یک گام رو به جلو بردارند تا حداقل میزان دریافتی‌شان در سامانه‌ای که برای این منظور طراحی شده، منتشر شود. هرچند شفافیت، ‌یعنی همان کلیدواژه‌ای‌ که بارها نمایندگان مجلس یازدهم در سخنانشان به آن استناد کرده و وعده آن را داده‌اند، با عدم بررسی و تصویب طرح شفافیت آرا مغفول مانده است و شفافیت حقوق، آن‌هم با حفظ استثناهای موجود در قانون به‌معنای تحقق کامل شفافیت در بهارستان نیست.»
حیرت‌انگیز است که جماعتی که در زمان مجلس دهم که اکثریت آن از آنِ اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود، هر وقت در مجلس سخن شفافیت مطرح می‌شد به شدت علیه آن موضع می‌گرفتند و آن را دسیسه‌ای علیه نمایندگان می‌خواندند اما اکنون چنین خود را شیفته شفافیت نشان می‌دهند!
در پاسخ این گزارش فریبکارانه روزنامه زنجیره‌ای باید گفت شما در چند و چون و چگونگی تصویب شفاف شدن حقوق و مزایای مجلس قلم‌فرسایی می‌کنید حال آنکه اساسا در دوره قبل مجلس که اکثریت آن را در اختیار داشتید شفافیت را از ریشه می‌زدید!
نکته دیگر اینکه مجلس این کار پسندیده را از خویش شروع کرد تا به تدریج به بقیه نهادها و دستگاه‌ها نیز تسری یابد.

2323

پست بعدی

چرا جنگ؟

پ مارس 10 , 2022
کلازویتس می گوید: «جنگ جز استمرار سیاست به ‌وسایل دیگر نیست». جنگ، به‌رغم شباهتش با توحش بدوی، باستانی یا قرون‌وسطایی، و رجزخوانی و شعروشعارهای نژادی-قومی یا دینی-عقیدتی، نه از سنخ خشونت‌های انفرادی است و نه محصول جاه‌طلبی جنون‌آمیز زمامداران. جنگ پدیده‌ای منظم و سازمان‌یافته، جمعی واجتماعی و پیرو «منطقی» است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000