انتشار «نغمه کهن» با صدای سه‌تار و ضرب زورخانه

انتشار «نغمه کهن» با صدای سه‌تار و ضرب زورخانه

ستاره احمدی، آهنگساز و نوازنده سه‌تار، با همراهی صدای ضرب زورخانه علی حسین‌زاده (قهرمان)، قطعه «نغمه کهن» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قطعه‌ «نغمه‌ کهن» برای سه‌تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نوازنده سه تار و آهنگساز این اثر، ستاره احمدی است و علی حسین‌زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده ضرب زورخانه، با او همکاری کرده است.

ضبط سه‌تار و میکس و مستر، توسط فواد سمیعی در استودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام شده است.

ستاره احمدی درباره این اثر گفت: «قطعه «نغمه کهن» در دستگاه چهارگاه ساخته شده است، چهارگاه قدمت زیادی در این مرز و بوم دارد و به خوبی می‌تواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاشم برای ساخت این اثر، شنیده شدن نغمه‌هایی بوده که مدتی است به فراموشی سپرده شده‌اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته‌ایم.»

او ادامه داد: «ویدیوهای این اثر، در یزد فیلمبرداری شده، چرا که این شهر، یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت. ناگفته نماند که تمام تلاشم، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی هاست که باید به آن ارزش داده شود.»

ستاره احمدی، نوازند سه‌تار، آهنگساز و تحصیل کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام‌های آلبوم «افسانه‌ گل یخ» و قطعه «سراب» منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است‌.

۵۷۵۷

پست بعدی

فریدون جیرانی، برای «فیل»، پروانه ساخت گرفت

د مارس 7 , 2022
فریدون جیرانی و محمدرضا منصوری، به عنوان تهیه‌کننده، پروانه ساخت «فیل» را دریافت کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای صدور پروانه سازمان سینمایی، در تازه‌ترین نشست خود، با ساخت فیلمنامه «فیل» به تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی و محمدرضا منصوری موافقت کرد. رضا گوران، نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000