جوان ها معارفه شدند ، مسن ها بازنشسته / میانگین سنی امام جمعه های کشور به چند سال رسید؟

جوان ها معارفه شدند ، مسن ها بازنشسته / میانگین سنی امام جمعه های کشور به چند سال رسید؟

فارس نوشت:سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ۲۵ معارفه صورت گرفته است که هفت نفر جدیدالورود هستند و هفت نفر از عزیزان ائمه جمعه هم بازنشسته شدند.

حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با اشاره به برخی فعالیت‌های این نهاد در سال جاری اظهار داشت: امسال دومین جشنواره ملی عکس شکوه جمعه را برگزار کردیم که تأکید بر حضور خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان و زیبایی‌های بصری مصلاهای نماز جمعه، همبستگی امت با شعار «نماز جمعه، محور وحدت»، روایت تصویری از ارتباط و انس بی‌تکلف مردم و مسئولان و ارتباط عاطفی امامان جمعه داشته است.

وی افزود: استاد سیدعباس میرهاشمی، استاد فرهاد سلیمانی و استاد حسن قائدی از بزرگان عکاسی ایران از چهره‌های شناخته شده در طول سال‌های گذشته بوده‌اند که قضاوت و داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه، در خصوص موضوع معارفه و انتصاب‌های جدید در فصل زمستان گفت: ۲۵ معارفه صورت گرفته است که هفت نفر جدیدالورود هستند و هفت نفر از عزیزان ائمه جمعه هم بازنشسته شدند و دیگر در این مجموعه فعالیت ندارند. از این تعداد ۱۱ مورد در مرکز شهرستان، هشت نفر در بخش مرکزی، ۵ نفر در شهر و یک مورد در دهستان منصوب شده‌اند و سه شهری هم که ائمه جمعه آنان فوت کرده بودند، نفرات جایگزین آن‌ها انتخاب شده‌اند.

میانگین سنی ائمه جمعه، امسال به 42 سال کاهش یافت

بیشتر بخوانید:

نوری تصریح کرد: در میان ائمه جمعه ای که به تازگی منصوب شده‌اند، میانگین سنی از ۴۶ سال به ۴۲ سال کاهش یافته که نشان می‌دهد، جوان‌گرایی در انتصابات فصل زمستان ۱۴۰۰ با چهار سال کاهش، مورد توجه بیشتر قرار گرفته و در بخش آمار بومی بودن نیز در انتخاب ائمه جمعه نیز از ۵۶ درصد به ۶۰ درصد آمار ارتقاء یافته که در این خصوص هم چهار درصد بهبود آماری داشته‌ایم.

وی در پایان ضمن تشکر از ائمه جمعه، دفاتر شورای سیاستگذاری و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در همراهی مطالبات مردمی گفت: ائمه جمعه همیشه به دنبال طرح مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف بوده‌اند که می‌ـوان به این موارد اشاره کرد؛ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه این شهر به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ کالاها، به صورت قاطعانه از مسئولان خواست که با این افزایش قیمت برخورد کنند و نگذارند سودجویان اقتصادی از فرصت روزهای پایانی سال سوء استفاده کند. همچنین نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خصوص گرانفروشی های اخیر به مسئولان امر هشدار دادند و بر تشدید برخورد با گرانفروشان تاکید کردند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز با اشاره به نزدیک شدن ایام عید نوروز بر لزوم تدارک و تامین مایحتاج شب عید مردم تاکید کردند تا عیدنوروز بر مردم تلخ نشود. امام جمعه قشم هم با اشاره به افزایش قیمت میوه در این منطقه پیشنهاد ایجاد بازار روز میوه در مصلای نماز جمعه این شهر را ارائه کرده و بر تامین میوه شب عید مردم با قیمت مناسب تاکید فراوان کردند. امام جمعه مهدی شهر سمنان هم در حوزه بهداشت و سلامت ورود کرده و با اشاره به برخی کمبودها و کاستی‌ها در این شهر از مسئولان می‌خواهد که زیرساخت‌های لازم را برای مردم فراهم کنند و نگذارند مردم در این روزهای شیوع کرونا در سختی قرار گیرند.

نوری افزود: همچنین نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در حمایت از سخنان رئیس جمهور محترم در بخش آزادسازی سواحل دریایی، تاکید کرد که باید به صورت قاطع با هرگونه ساخت و ساز در حریم دریاچه شورابیل جلوگیری شود. امام جمعه مشگین‌ شهر نیز تاکید کرد که برای توسعه باغات و فرهنگ درختکاری، نهال رایگان در اختیار مردم مشگین شهر قرار گیرد. این موارد، تنها بخشی از سخنان ائمه جمعه کشور است که در خطبه‌های اخیر بیان شده است.

21217

پست بعدی

نرخ جدید سیمان اعلام شد

پ مارس 3 , 2022
قیمت سیمان در بورس کالا در روز گذشته ۱.۲۱ درصد کاهش داشته است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت سیمان در بورس کالا در روز گذشته کاهش ۱.۲۱ درصدی داشته است و در بازار آزاد نیز هر پاکت دو کیلوگرمی پودر سیمان سفید کد ۱۱ نزدیک به ۱۳ هزار و ۹۰۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000