نماینده مجلس : نمایندگان از کمیسیون مشترک صیانت ناراضی اند / ۱۶۵ نماینده ، حامی برگشت بررسی طرح به صحن علنی هستند

نماینده  مجلس : نمایندگان از کمیسیون مشترک صیانت ناراضی اند / ۱۶۵ نماینده ، حامی برگشت بررسی طرح به صحن علنی هستند

سایت منیبان نوشت: بیگی می‌گوید: مجلس مصمم است قبل از اینکه فضای انتخاباتی بر کشور حاکم شود، موضوع قانون انتخابات را به سرانجام برساند.

احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها در مجلس، در پاسخ به چرایی به سرانجام نرسیدن قانون انتخابات گفت: مجلس گذشته قانون انتخابات را تا یک نقطه پیش برد اما با ایراد شورای نگهبان مواجه و اعاده شد و الان مجدداً در مجلس و در کمیسیون در حال بررسی است.

وی با تاکید براینکه مجلس به دنبال تصویب قانون انتخابات جهت اجرا در انتخابات آینده است، افزود: مجلس مصمم است قبل از اینکه فضای انتخاباتی بر کشور حاکم شود، موضوع قانون انتخابات را به سرانجام برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه مجلس یازدهم با شعار شفافیت روی کار آمد اما نه‌تنها شفافیت به نتیجه نرسید بلکه شاهد هستیم که به دنبال اعمال طرح صیانت و محدودسازی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس در مورد طرح صیانت و کارکرد کمیسیون بررسی طرح صیانت، موضع خوبی اتخاذ کرده است.

قانون انتخابات را به نتیجه می رسانیم/ طرح صیانت در صحن بررسی می شود

بیشتر بخوانید:

علیرضا بیگی ادامه داد: اکثریت مجلس، بیش از ۱۶۵ نماینده با توجه به وضعیتی که در کمیسیون بررسی صیانت پیش آمده، معتقد به این بودند که طرح صیانت باید به صحن علنی برگشت داده و رسیدگی به آن در صحن علنی انجام شود و مردم هم در جریان آن قرار بگیرند. لذا پس از بررسی بودجه طرح مذکور در دستور کار مجلس منظور شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده اخیراً تبصره‌ای به طرح صیانت اضافه شده که براساس آن فعالیت در برخی از شبکه‌های مجازی مخصوصاً توئیتر جرم محسوب می‌شود، چنین موردی واقعیت دارد؟ خاطرنشان کرد: به جهت نارضایتی که اکثریت مجلس از نوع رسیدگی به طرح صیانت در کمیسیون ویژه داشتند به این نظر رسید که این طرح برگردد و در صحن رسیدگی شود.

علیرضا بیگی در واکنش به اینکه با طرح صیانت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود؟ یادآور شد: خیر، بحث مواردی از قبیل جرم انگاری در فضای مجازی در طرح اولیه مطرح بوده و در حال حاضر هم به‌طور کلی موضوع کمیسیون ویژه زیر سؤال است. لذا به نظر می‌رسد با توجه به نامه‌ای که بیش از ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس امضا کرده‌اند، باید رسیدگی کمیسیون صیانت مجدداً در صحن مطرح شود.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

صداوسیما خبرنگاری در اوکراین ندارد؟

پ مارس 3 , 2022
مهر نوشت: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها در بسیاری از کشورها خبرنگاران اعزامی خود را داشته تا اخبار دست اول و اختصاصی خودش را به مخاطب عرضه کند و حتماً ضرورت دارد که در چنین بحرانی و با این میزان ارزش خبری و اهمیت جهانی خبرنگاران صداوسیمای کشور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000