والری گرگیفِ روس پس از مونیخ از میلان هم اخراج شد

والری گرگیفِ روس پس از مونیخ از میلان هم اخراج شد

تسنیم نوشت: لا اسکالا میلان اعلام کرد که والری گرگیف، رهبر روسی ارکستر که گفته می‌شود به ولادیمیر پوتین نزدیک است اپرای بعدی در میلان را اجرا نمی‌کند.

والری گرگیف رهبر ارکستر و اهل روسیه است. او از بزرگترین رهبران ارکستر در جهان است و تا همین چند روز پیش رهبر ارشد ارکستر فیلارمونیک مونیخ بود. اما پس از شروع جنگِ روسیه و اکراین، در اقدامی عجیب از او خواسته شد تا در مقابل اقدامات پوتین و روسیه موضع بگیرد. این رهبر ارکستر اما حاضر به انجام چنین کاری نشد.

تبعاتِ حمایت از سیاست‌های کشورش، برای والری گرگیف گران تمام شد تا به دستور شهردار مونیخ از رهبری ارکستر بزرگ فیلارمونیک این شهر اخراج شود.

گرگیف همواره ارتباط دوستانه‌ای با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته و هرگز حاضر نشد به این دوستی پشت کند. کارفرمایانِ آلمانی اما هرگز این مسئله را برنتافتند تا بار دیگر ثابت شود که برای غربی‌ها آزادیِ اندیشه و تفکر تا زمانی ارزشمند است که خلاف عقاید آنها نباشد.

روز گذشته سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ دیتر رایتر، شهردار مونیخ، در بیانیه‌ای مطبوعاتی از پایان کار گرگیف از ارکستر مونیخ خبر داد. شهردار مونیخ چند روز پیش از گرگیف خواسته بود که به شکلی علنی پوتین و اقدام روسیه را محکوم کند یا در غیر این صورت او را اخراج خواهد کرد؛ گرگیف اما راه دوم را برگزید.

کارنگی هال نیویورک و جشنواره ادینبورگ در اسکاتلند نیز نامزدی‌های آتی گرگیف را لغو کردند.

گرگیف و پوتین از اوایل دهه ۹۰، زمانی که هر دو در شهر زادگاه پوتین، سنت پترزبورگ بودند، همدیگر را می‌شناختند و با هم رابطه دوستانه داشتند.

گرگیف، که ژنرال قدیمی و مدیریت هنری تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۱۳ توسط پوتین با لوح رسمی «قهرمان کار» تجلیل شد.

همچنین شهردار و رئیس لا اسکالا یک روز پس از تهاجم روسیه به اوکراین از والری گرگیف خواسته بودند که به‌طور علنی راه‌حلی مسالمت‌آمیز را برای پایان درگیری‌ها درخواست کند.

امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ لا اسکالا اعلام کرد پس از گذشت ۶ روز و ۳ روز مانده به اجرای بعدی پاسخی از گرگیف دریافت نکردیم و بنابراین نیازمند راه‌حل دیگری بودیم. این اتفاق باعث شد که والری گرگیف از اجرا در کنار ارکستر میلانی هم کنار گذاشته شود.

لری آبیسالوویچ گرگیف متولد ۲ مارس ۱۹۵۳ هنرمند مردمی روسیه، رهبر ارکستر و اپرا مدیر «شرکت اوستیایی اورجین» است. او مدیر ارشد و مدیر هنری سالن نمایشی تئاتر مارینسکی و رهبر ارکستر ارشد ارکستر فیلارمونیک مونیخ و مدیر هنری جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ است.

وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس، نقاب زرین، نشان الکساندر نوسکی، لژیون دونور فرانسه، نشان دوستی، قهرمان کار از فدراسیون روسیه، و هنرمند مردمی روسیه شده‌ است.

۵۸۵۸

پست بعدی

برنامه دومین شب سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

چ مارس 2 , 2022
دومین شب سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۹ امشب با رقابت شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت‌ها آغاز می‌شود. به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، دومین شب سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۹ امشب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000