دبیرکل حزب جمهوریت : با گشت ارشاد، جمع‌آوری ماهواره‌ها و ممنوع ساختن کنسرت نمی‌شود جلوی خلاف را گرفت

 دبیرکل حزب جمهوریت : با گشت ارشاد، جمع‌آوری ماهواره‌ها و ممنوع ساختن کنسرت نمی‌شود جلوی خلاف را گرفت

ایلنا نوشت: منتجب‌نیا گفت: مردم می‌گویند چرا برخی مسئولان از شفافیت اطلاعات و آگاه شدن مردم نسبت به عملکرد اولیاء امور می‌ترسند؟ بهتر نیست خود را اصلاح کنند و آئینه‌ها را نشکنند؟!

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی اصرار و پافشاری تعدادی از نمایندگان مجلس برای تصویب و پیش‌برد طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: در عصر حاضر که عصر انفجار دانش و تکنولوژی است و تمامی کره زمین به صورت یک دهکده متصل و مرتبط به هم درآمده است، هرگونه اندیشه و اقدام در جهت محدودسازی و مسدود کردن راه‌های آگاهی و اطلاعات به روی مردم، صرف نظر از این اینکه قصد و نیت طراحان چه بوده است، خیر بوده یا شر، بسیار سطحی بلکه کودکانه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ادامه داد: طرح چنین موضوعاتی مانند این است که بخواهند با کیسه‌های خاک جلوی سیل خروشان را بگیرند که قطعاً خود آن‌ها طعمه سیل خواهند شد، ثانیاً ما ۴۳ سال تجربه کرده‌ایم با مخالفت کردن، با گشت ارشاد، با جمع‌آوری ماهواره‌ها و و با ممنوع ساختن کنسرت و امثال آن هرگز نمی‌شود جلوی خلاف را گرفت بلکه مرتکبان را جسورتر کرده و حرمت نظام و مسئولان را خدشه‌دار می‌کند.

وی اضافه کرد: به فرض محال که این آقایان موفق شوند ممنوعیت اینترنت، تلگرام، واتساپ و … را قانونی کنند، پیش از اجرای این قانون، فن‌آوری جدیدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مردم می‌گویند چرا برخی مسئولان از شفافیت اطلاعات و آگاه شدن مردم نسبت به عملکرد اولیاء امور می‌ترسند؟ بهتر نیست خود را اصلاح کنند و آئینه‌ها را نشکنند؟!

 دبیرکل حزب جمهوریت : با گشت ارشاد، جمع‌آوری ماهواره‌ها و ممنوع ساختن کنسرت نمی‌شود جلوی خلاف را گرفت

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین عنوان کرد: چون اعضای کمیسیون وی‍ژه، اکثراً فاقد اطلاع و تخصص نسبت به کاربرد رسانه‌های مجازی هستند و نمی‌دانند امروز درصد بالایی از زندگی مردم کوچه و بازار، ادارات، بانک‌ها، مبادلات داخلی و خارجی با این فن‌آوری گره خورده است، لذا ناآگاهانه می‌خواهند در کشور ما بحران‌های بسیار شدید و غیرقابل کنترل ایجاد کنند، من معتقدم مقام‌های عالیه نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شده و جلوی این اقدامات نسنجیده و مخرب را بگیرند؛ البته نظارت بر فضای مجازی و هدایت و آموزش جوانان و نوجوانان امری ضروری است ولکن نه با مسدودسازی و ایجاد محدودیت آن هم به نام «صیانت»!

دبیرکل حزب جمهوریت درخصوص راه‌حل موضوعات این چنینی، با بیان اینکه راه چاره چنین موضوعاتی «همه‌پرسی» است، ابراز داشت: من سال‌های گذشته چند بار اعلام کردم، بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای حل مسائل بسیار مهم اختلافی کشور، روی آوردن به همه‌پرسی و رفراندوم است که این ظرفیت بسیار خوب و بالا در اصول ۶ و ۵۹ و ۹۹ و ۱۱۰ و ۱۲۳ قانون اساسی به صراحت آمده است.

وی بیان کرد: در نتیجه به صاحبان نظر پیشنهاد می‌کنم در قالب نامه، کمپین و امثال آن، در موضوعاتی چون «بهره‌گیری و مدیریت فضای مجازی»، «نظارت» و «سیاست خارجی» و … به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کنند تا طبق اصل ۵۹ در دستور کار مجلس قرار گرفته و پس از طی فرآیند قانونی، رأی اکثریت رأی‌دهندگان مردم که اولیاء نعمت مسئولان هستند، ملاک قرار گیرد، باز هم بر این پیشنهاد و راهکار پافشاری و اصرار می‌کنم.

۲۱۲۱۵

پست بعدی

رزمنده‌ای که دستش از کتف قطع شد و با این‌حال توانست تیربار دشمن را خاموش کند/ عکس

چ مارس 2 , 2022
ایسنا نوشت: عبدالرزاق علی‌شیری، از آن رزمنده‌هایی بود که هیچ چیز جلودار او برای حضور در منطقه جنگی نمی‌شد. او در سال 61، ۱۵ روز پس از آن‌که دستش از کتف قطع شده بود، به جبهه بازگشت. یک‌بار دیگر هم از ناحیه گردن زخمی شد و اخم به ابرویش نیاورد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000