مارگارت اتوود هم یورش روسیه به اوکراین را محکوم کرد

مارگارت اتوود هم یورش روسیه به اوکراین را محکوم کرد

ایسنا نوشت: مارگارت اتوود نویسنده نامدار کانادایی نیز به جمع نویسندگانی پیوست که تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند.

به گزارش گاردین، مارگارت اتوود، نویسنده مشهور و برنده جایزه بوکر به جمع بیش از ۱۰۰۰ نویسنده سراسر جهان پیوست که حمله روسیه به اوکراین را محکوم و با مردم این کشور اعلام همبستگی کرده‌اند.

این نویسندگان در نامه‌ای سرگشاده که توسط سازمان ادبی پن اینترنشنال منتشر شده است، خواستار پایان هرچه سریع‌تر خونریزی شده‌اند که هفته گذشته آغاز شد.

در بخشی از این نامه که از سوی نویسندگان برنده نوبل ادبیات همچون اورهان پاموک، سوتلانا الکسیویچ، اولگا توکارچوک و سایر چهره‌های شناخته‌شده ادبیات همچون جاناتان فرنزن، کولم تویبین و الیف شافاک منتشر شده، این‌طور نوشته شده است: «ما در حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و تمام مردم اوکراین که روزهای تاریک زندگی‌شان را سپری می‌کنند با یکدیگر متحدیم. ما از شما حمایت می‌کنیم و رنج‌های‌تان را درک می‌کنیم.»

در بخش دیگری از این نامه که به زبان‌های اوکراینی، روسی و عربی نیز منتشر شده، با توصیف حمله پوتین به عنوان «حمله به دموکراسی و آزادی» آمده است: «تمام انسان‌ها حق زندگی در آرامش، آزادی سخن و تجمع آزادانه را دارند… بدون اوکراین مستقل و آزاد، اروپای امن و آزادی وجود نخواهد داشت. صلح باید حکمفرما شود.»

مارگارت اتوود، خالق رمان «سرگذشت ندیمه» تصویری از حضورش در تظاهراتی واقع در کانادا را علیه حمله به اوکراین منتشر کرده است.

۵۷۵۷

پست بعدی

مطهری : تماس تلفنی رئیسی و پوتین ، از سوی روسیه تحمیل نشد؟

س مارس 1 , 2022
علی مطهری،فعال سیاسی از تماس تلفنی رئیسی با پوتین پیرامون جنگ اوکراین انتقاد کرد. بشتر بخوانید : انتقاد تند مطهری از نحوه پوشش خبری حمله نظامی پوتین به اوکراین : صدا و سیما مانند یکی از مستعمرات روسیه گزارش می کند 2121

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000