دبیرکل حزب اراده ملت : شفافیت و آزادی بیان، شعار ابتدای انقلاب بود اما الان صیانت تصویب می شود

دبیرکل حزب اراده ملت : شفافیت و  آزادی بیان، شعار ابتدای انقلاب بود اما الان صیانت تصویب می شود

ایلنا نوشت:حکیمی‌پور گفت: مردم حق دارند از آزادی بهره ببرند و نمی‌شود محدودشان کرد. قانون گذار اجازه داده است در چنین مواردی از مردم پرسش شود ، این مسائل به نظرسنجی گذاشته شود تا ببنیم مردم چقدر همراهی می‌کنند؟

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته «طرح صیانت» را در کمیسیونی مشترک به تصویب رساند که با واکنش‌های زیادی از سوی جامعه به همراه بود و حتی برخی از جریان‌های سیاسی خواهان همه‌پرسی یا تجمع درخصوص این طرح شدند، گفت: در اراده ملت ایران در خصوص «طرح صیانت» بیانیه دادیم موضع‌مان را روشن کردیم و آن را خلاف منافع و مصالح ملی تشخیص دادیم و معتقد هستیم این طرح به ضرر جامعه و مردم است.

دبیرکل «حزب اراده ملت ایران» تاکید کرد: مسائل سیاسی به کنار؛ ما در حزب این طرح را از نظر کسانی که معیشت‌شان به نوعی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گره خورده است بررسی و عنوان کردیم این طرح بسیاری از اشتغال‌ها را مختل می‌کند .

وی با اشاره به این که « طرح صیانت» صرفا آثار و تبعات اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ندارد بلکه تبعات اقتصادی هم دارد، عنوان کرد: ارزیابی ما این بود که این کار به صلاح کشور نیست و به ضرر مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: همین میزان شفافیت که در کشور وجود دارد به برکت همین فضا است. بله؛ هر فضا و ابزاری هم معایب خودش را دارد اما تجربه گذشته نشان داده است که این محدودیت‌ها هیچ‌گاه جواب نداده است بلکه بعلکس حتی اگر بعد از مدت‌ها هم تبدیل به قانون شود نادیده گرفته می‌شود؛ بحث ممنوعیت ماهواره که یادتان هست. این طرح‌ها در واقع به نوعی کشیدن ترمز کشور در ارتباط با تحولات جهان جدید است.

وی ادامه داد: آش آنقدر شور شد که صدای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس درآمد و حتی اصولگراها هم طرح صیانت را نقد کردند از همین رو معتقدم مجلس هرچقدر به این موضوع بپردازد در میان افکار جا نمی‌افتد چرا که از اول هم ورود مجلسی‌ها به این موضوع سیاسی بود و به هیچ وجه افکار عمومی اقناع نشد.

دبیکل حزب اراده ملت ایران یادآور شد: عجله‌ای که برای تصویب این طرح وجود داشت و اصل هشتادوپنجی کردنش و تبدیل به یک قانون موقت شدنش این اقدامات همگی به نوعی تحریک‌کننده افکار عمومی است و مشاهده هم کردید چه واکنش سنگینی نسبت به این خبر از سوی جامعه و افکار عمومی نشان داده شد.

وی تاکید کرد: مجلس باید به مسائل اساسی کشور بپردازد طرح‌هایی همچون صیانت اولویت کشور نیست، به اعتقاد من هزینه و فرصتی که مجلس صرف این طور لوایح می‌کند بسیار سنگین است. چراکه برگزاری جلسات مجلس هر دقیقه‌اش هزینه سنگینی به کشور تحمیل می‌کند که بهتر است نمایندگان اولویت‌ها را درست تشخیص دهند و از فرصتی که در اختیار دارند، استفاده کنند.

حکیمی‌پور ادامه داد: نمایندگان باید بدانند فرصت محدودی در اختیار دارند و نامحدود نیست، آنان باید بتوانند برای خودشان یک کارنامه‌ای درست کنند و بگویند موانع را ما از پیش پای تولید و اشتغال برداشته‌ایم به سفره مردم کمک کردیم که تقویت شود، نمایندگان باید دنبال این بحث‌ها باشند. از ابتدا هم مشخص بود این طرح جا نمی‌افتد و افکار عمومی به هیچ وجه نمی‌پذیرد؛ چراکه مردم حق دارند از آزادی بهره ببرند و نمی‌شود محدودشان کرد. قانون گذار اجازه داده است در چنین مواردی از مردم پرسش شود و به اعتقاد من این مسائل به نظرسنجی گذاشته شود تا ببنیم مردم چقدر همراهی می‌کنند؟

برای طرح صیانت از مردم نظرسنجی شود/ ظرفیت فضای مجازی باعث شده مسئولان پاسخگوتر و مراقب رفتارشان باشند

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: دولت در خصوص این طرح موضع منفی گرفت؛ نمایندگان مجلس هم درخواست کردند طرح به صحن علنی بیاید که من فکر می‌کنم باتوجه به آنچه که رخ داد این موضوع منتفی شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: رفتار شتاب‌زده مجلس که از ابتدای روی کار آمدنش به دنبال این طرح بود موضوع را در بین مردم حساس کرد و باعث شد آنان بلافاصله واکنش نشان دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که مردم در انقلاب به دنبال آزادی بیان بودند، آیا درست است بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی این‌گونه آزادی‌های اجتماعی محدود شود، بیان کرد: صدر در صد دور است، شفافیت، آزادی بیان، گردش اطلاعات و پاسخگویی مسئولان مسائلی بود که در زمان انقلاب امر بدیهی تلقی می‌شد و در آن بحثی نبود، نمی‌دانم بعد از این همه مدت ما به کجا رسیده‌ایم!

وی تاکید کرد: اگر فضاهای اجتماعی نبود بسیاری از اختلاس‌ها، دست درازی‌ها به بیت‌المال، حقوق و املاک نجومی و بحث‌های از این دست اصلا ممکن نبود باز شود. این فضا و ظرفیت باعث شده است مسئولین پاسخگوتر و مراقب رفتارشان باشند و در بحث صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال روز به روز در اثر حضور شبکه‌های اجتماعی فرهنگ مطالبه‌گری گسترش پیدا کرده و عمیق شده که این امر بسیار به نفع کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم به جای این محدودیت‌ها بهتر است آزادی‌های مردم مخصوصا آزادی در رقابت های انتخاباتی و چرخش قدرت و مسئولیت در کشور صورت گیرد که هزینه اراده کشور پایین بیاید، چرا که هزینه اداره کشور به خاطر عدم شفافیت‌ها بالا رفته است و این هزینه بازمی‌گردد به این که سعی می‌کنند رسانه‌ها و افکار عمومی را محدود کنند. همه جای دنیا هم مشخص است رسانه و افکار عمومی نباشد هزینه اداره کشور زیاد می‌شود، بحران، فساد رانت خواری به وجود می‌‎آید و دست‌اندازی به بیت المال بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: معقدم از اصل انقلاب دور شده‌ایم و این خواسته‌های بدیهی زمان انقلاب بود و چندسال بعد از پیروزی انقلاب را نگاه می‌کردید بسیاری این مسائل راحت در مردم وجود داشت. آزادی وجود داشت حال زمان جنگ به خاطر شرایط اوضاع کمی متفاوت شده بود اما قرار نبود حقوق و آزادی‌های مردم را مختل و کمش کنیم این کار مغایر با قانون اساسی است. قانون اساسی صریحاً می‌گوید نباید به مردم ضربه بزنیم و نباید به بهانه امنیت و استقلال؛ آزادی های مردم محدود شود.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

اومیکرون رو به افول است؟

س مارس 1 , 2022
ایسنا نوشت: عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه داریم به سمتی می‌رویم که اُمیکرون را کنترل کنیم، گفت: متاسفانه همچنان در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها، بیماران بدحال بستری هستند و به همین دلیل هم هست که همچنان مرگ و میر در حد بالایی قرار دارد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000