باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس

فارس نوشت: همزمان با سفر رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به وین، جمعی از دانشجویان ضمن تجمع در فرودگاه امام خمینی(ره)، بر لزوم رعایت شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات تاکید کردند.

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه‌طباطبایی همزمان با اعزام علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به وین، در فرودگاه امام خمینی(ره) تجمع کردند.

دانشجویان ضمن سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» در این تجمع بر لزوم رعایت شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات تاکید کردند.

دانشجویان دست‌نوشته‌هایی با خود همراه داشتند که روی آنها شعارهایی همچون «عدول از شروط رهبری؛ هرگز»، « بازگشت آمریکا بدون تغییر رفتار ملموس؛ هرگز»، « عدم توافق بهتر از توافق بد است» و … نوشته شده بود.

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان در فرودگاه امام + عکس

دفاتر بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه تهران: رویکرد «سازش» تجربهٔ تلخ برجام را نصیب تاریخ پرافتخار انقلاب کرد

در ادامه این تجمع بیانیه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علامه، امام صادق(ع)، شریف، شهیدبهشتی، علم و صنعت، خواجه‌نصیر، امیرکبیر و تهران قرائت شد.

دانشجویان در این بیانیه درباره مذاکرات وین تاکید کردند: پس از گذشت چهل‌وسه سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان ملت ایران برای به‌ زانو درآوردن نظام اسلامی، امروز نتیجه «مقاومت همه‌جانبه» ملت شریف ایران، شکست فشارهای ظالمانه و اهداف خبیثانهٔ دشمنان بوده است؛ دست‌یابی به فناوری‌های نوین در صنعت و انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های شگرف در عرصه نظامی و خودکفایی در حوزه های گوناگون، پیوستن به معاهدهٔ شانگهای، ساخت واکسن کرونا و حل مشکل واردات آن به کشور همه دست‌آوردها و پیروزی‌های واقعی و ملموس «مقاومت حداکثری ملت ایران و نظام اسلامی» با وجود متحمل شدن هزینه‌های فراوان است.

این تشکل‌های دانشجویی در ادامه این بیانیه تاکید کرده اند: با این اوصاف اما رویکرد «سازش» که مقابل ایدهٔ «مقاومت» است، تجربهٔ تلخ برجام نافرجام را نصیب تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی کرده است؛ تجربه‌ای که در دورهٔ اجرایی شدن آن سند، رفاه اقتصادی پایدار برای ملت ایران ممکن نشد ؛ در واقع برجام نه تنها به خواسته‌های دولت مردان وقت، که حتی به اهداف درون‌متنی خویش نیز نزدیک نشد. به همین سبب معتقدیم برجام سند تاریخی شکست «دولت‌مردانِ کدخدا پرست» بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: امروز و پس از روی کار آمدن دموکرات‌های آمریکایی، بیش از هر زمان دیگری مشخص است که مجادلهٔ ایران با غرب و آمریکا، یک مجادلهٔ سیاسی-حقوقی نیست، بلکه یک جدال تمدنی-تاریخی است. اتکاء برجام به مجادلهٔ حقوقی-سیاسی و بی‌توجهی به ابعاد تمدنی این پیکار، موجب خسارات محض غیرقابل جبران شده است.

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس

در ادامه این بیانیه آمده است: اصرار دموکرات‌های کنگرهٔ آمریکا بر احیاء سریع برجام ۲۰۱۵ برای بازگرداندن ایران به آن نقطه و اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری موجبات تقویت ایران را فراهم کرد، نشانه‌هایی برای فرارسیدن موسم اتخاذ یک «تصمیم سخت سیاسی» در بدنهٔ حاکمیتی کشور است. این تصمیم سخت سیاسی باید مشخص کند در شرایطی که آمریکای بایدن نیز همچون آمریکای ترامپ، بر استمرار سیاست‌های تحریمی خود اصرار داشته و حتی در ظاهر حاضر به لغو تحریم‌ها در همان سطح مندرج در توافق‌نامهٔ برجام نیست، تضمین عدم خروج از توافقنامه را نمی‌دهد و انجام گام‌به‌گام تعهدات با هدف راستی‌آزمایی دوطرفه را قبول نمی‌کند و در حالی که سه کشور اروپایی‌ نیز پس از خروج آمریکا از برجام هیچ اقدام مثبتی انجام نداده‌اند و تمام و کمال خطوط مدنظر آمریکا را دنبال کردند، اساساً ایران چه نفعی از توافق جدیدی که همهٔ ابعاد آن به حضور یا عدم حضور آمریکا بستگی دارد خواهد برد؟

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس

بیشتر بخوانید :

دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه هرگونه بازگشتی به نقطهٔ برجام، بازگشت به یک نقطهٔ شکست است، تاکید کردند: دولت‌مردان سیزدهم باید متوجه باشند در هرگونه توافقی که پای آمریکا در میان باشد، خصوصا زمانی که تنها دو سال از ریاست جمهوری بایدن باقی مانده و جمهوری خواهان در یک قدمی کنگره آمریکا هستند، «ضمانت حقوقی-سیاسی» هیچ معنایی نداشته و از نظر حاکمان فعلی و آتی این کشور «کاغذپاره‌ای» بیش نیست! این را تجربهٔ تلخ برجام به ما آموخت و امروز موسم به‌کارگیری این آموخته‌هاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی ضمن قدردانی از دل‌سوزی و امانت‌داری مذاکره‌کنندگان کشورمان، قطعا «عدم توافق» را بهتر از هرگونه «توافق بد» می‌داند و با صدای رسا هشدار می‌دهد دولت خبیث آمریکا با هیچ توافقی تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد؛ به همین سبب نیز اصرار سیاست‌مداران بر توافق سریع را برنمی‌تابد و احیاء برجام را سیاست شسکت‌خورده تلقی می‌کند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: توصیهٔ أکید به تصمیم‌گیران کشور این است که از تجربهٔ تاریخی برجام عبرت بگیرند و با اتکاء بر روح مقاومت دینی، موجبات پیشرفت این مرز و بوم را فراهم آورند و مصالح کشور را به نمایش های کوتاه مدت تبلیغاتی مقدم بدانند.

۲۱۲۱۵

پست بعدی

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا اعلام شد

د فوریه 28 , 2022
بنابراعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۳۷۶ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. به گزارش خبرآنلاین، تا کنون ۶۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۱۷ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۵۷ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۲۵۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۱ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸۳۰ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۳۷۶ هزار و ۴۱۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. بیشتر بخوانید: با اعلام آخرین آمار کرونا ۲۰۷ نفر دیگر جان باختند ۲۳۵۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000