آملی لاریجانی: آسیب‌های افزایش نامتوازن مناطق آزاد به مصلحت کشور نیست

آملی لاریجانی:  آسیب‌های افزایش نامتوازن مناطق آزاد به مصلحت کشور نیست

ایرنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مجمع در چارچوب وظایف قانونی خود، از هیچ کمک و مساعدتی در راه رفع مشکلات اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور دریغ نخواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در دیدار آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه اگر مناطق آزاد کشور بر مبنای قانون خود عمل کند می‌تواند در راستای تولید و اشتغال برای کل کشور مفید باشد، تصریح کرد: مناطق آزاد باید بر مبنای توسعه صادرات و توجه به تولید با هدف توسعه اشتغال در کشور فعالیت کنند .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات، ناشی از مسائل بیرونی مانند تحریمهاست، به تاثیر برخی سوءمدیریت‌ها در پدیدآمدن پاره‌ای از موانع نیز اشاره کرد و گفت: افزایش نامتوازن و غیرمنطقی مناطق آزاد و ویژه با توجه به آسیب‌هایی که به همراه دارد، به مصلحت کشور نیست و باید در ایجاد این مناطق توجه جدی به این آسیب‌ها داشت.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در چارچوب وظایف قانونی خود، از هیچ کمک و مساعدتی در راه رفع مشکلات اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیز به ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت‌گرفته در راستای راه اندازی منطقه آزاد در استان اردبیل پرداخت.

همچنین آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل با اشاره به شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود در استان اردبیل خواستار همفکری و توجه بیشتر نهادهای مسئول به توسعه زیرساخت و رفع موانع موجود در این استان شد.

نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گزارشی از اهم اقدامات مجلس شورای اسلامی در خصوص مناطق آزاد ارائه کرد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این دیدار گزارشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته اقتصادی به ویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی بیان داشت.

همچنین آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار دیگری با میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اهمیت موضوع عدالت در حکمرانی دنیای امروز بر ضرورت انسجام منظومه فکری دولتمردان و مسئولان تاکید کرد و گفت: ان‌شاءالله با همت مدیران جوان و انقلابی، حرکت‌ها و کارهای جدیدی در کشور انجام شود که مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت: اجرای عدالت نیازمند کاری جدی و دور از شعارهای پوپولیستی است

بیشتر بخوانید:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اجرای عدالت به نحو مطلوب را نیازمند کاری جدی، علمی و بدور از شعارهای پوپولیستی دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرداختن به امر عدالت در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، اظهارداشت: خروجی همه این موضوعات نظری، خود را در مرحله اجرا نشان می‌دهد و به همین علت، آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، اقدامات درست کسانی است که مسئولیت اجرایی را بر عهده دارند.

وی توکل و اعتماد به خدا و برنامه‌ریزی صحیح در کنار جسارت و شجاعت مدیران را مهم‌ترین مولفه در پیشبرد هر چه بهتر امور اجرایی کشور دانست و با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور، از سازمان امور اداری و استخدامی خواست که نظریات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با این سیاست‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کند.

آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و واسپاری برخی امور مردم به خود مردم و همچنین توجه جدی به مقوله هوشمندسازی فرایندها، تقنین علمی و اجرای صحیح قانون را در همه عرصه‌های اداره کشور از جمله نظام اداری و استخدامی را یکی از مهمترین راهای برون رفت از مشکلات دانست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی این مجمع را برای هر گونه مساعدت قانونی در راستای اصلاح نظام اداری و استخدامی کشور اعلام کرد.

براساس این گزارش، لطیفی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت‌گرفته، خواستار مساعدت مجمع تشخیص مصلحت نظام بویژه رییس مجمع برای ارائه مدل‌های نظری حکمرانی مبتنی بر عدالت شد.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

نامه انتقادی ۲۳۷ نماینده مجلس به رئیس جمهور

ی فوریه 27 , 2022
ایسنا نوشت: ​۲۳۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی این معاونت‌ها به "مرکز" انتقاد کرده و آن را «نسنجیده» عنوان کردند. ۲۳۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000