حسرت زندگی خانوادگی دهه ۶۰ در سریال «برف بی‌صدا می‌بارد»

حسرت زندگی خانوادگی دهه ۶۰ در سریال «برف بی‌صدا می‌بارد»

پوریا آذربایجانی، کارگردان «برف بی‌صدا می‌بارد»، تاکید کرد داستان این سریال تلخ است، چون کاری که ما چشم بسته با نهادِ خانواده کرده‌ایم، تلخ است و دیگر آن شکل زندگی در دهه ۶۰ را تجربه نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، برنامه «سریالیست» که با اجرای پدرام کریمی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود، شب گذشته (پنجشنبه ۵ اسفند)، میزبان پوریا آذربایجانی، کارگردان سریال «برف بی صدا می‌بارد» بود.

پوریا آذربایجانی با بیان این‌که قرار بود این سریال در ۲۵۰ قسمت تولید شود گفت: «بنا بر پیش بینی‌های اولیه، فصل ۱ و ۲ سریال در دهه شصت و اوایل هفتاد می‌گذشت و فصل سوم به دهه ۹۰ می‌آمد. در نیمه راه، موضوع پخش زود هنگام پیش آمد. الان حدود ۱۰۰ قسمت آماده پخش داریم و تا پایان سال فیلمبرداری ادامه خواهد داشت. مرحوم بهبهانی‌نیا برای ۱۶۸ قسمت متن نوشته بودند که باید ببینیم در ادامه چه تصمیمی گرفته می‌شود.»

او با اشاره به خستگی خود و عوامل تولید در مدت دو سال فیلمبرداری، ادامه داد: «با توجه به محدودیت بودجه‌ای در تلویزیون، تولید سخت‌تر از سینماست، اما این سختی و خستگی باعث نمی‌شود که در کار خود کوتاهی کنیم. خود من هم سریال‌سازی را خیلی دوست دارم زیرا از این طریق با اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط کشور و جهان ارتباط برقرار می‌کنم.»

این کارگردان درباره روند گزینش بازیگران توضیح داد: «هر کارگردان وقتی می‌خواهد متنی را شروع کند، تصوراتی از شخصیت‌ها دارد، در این پروژه، اتفاق نظر خوبی بین من، مرحوم بهبهانی‌نیا و آقای شفیعی وجود داشت. به برخی از بازیگران زنگ زدیم اما نتوانستند در این پروژه حضور یابند. وقتی در تولید رفتیم، دیدیم که از این بهتر نمی‌شد انتخاب کرد. اصولا تولید یک سریال در این قد و قامت در روحیه هر بازیگری نیست که هر روز بیاید و پیشنهادات دیگر را رد کند.»

او با بیان این‌که همه آدم‌های سریال توانایی فوق‌العاده‌ای دارند، تاکید کرد: «در یکی از صفحات اجتماعی خطاب به پوریا شکیبایی نوشته بودند که اگر آقازاده نبودی، برای این سریال انتخاب نمی‌شدی! پاسخ من این بود که متاسفانه بنده قبل از سریال هیج آشنایی با پوریا نداشتم. پوریا جلسه اول که پیش ما آمد، گفت اگر نقش قسمت من باشد به من می‌رسد و اگر نباشد هم که نیست. وقتی آنونس فیلم شاهد احمدلو را دیدم، صدابردار به من گفت که این آقا پسر مرحوم خسرو شکیبایی است. پسر آقای شکیبایی بودن هیچ نقشی در انتخاب پوریا نداشته است.»

آذربایجانی درباره انتقاد برخی از بیننده‌ها به ریتم کند سریال، گفت: «بیننده، امروز قوت فرهنگی خود را از اینستاگرام می‌گیرد. همچنین سریال‌ها در پلتفرم‌ها هم پر از اتفاق و شبیه صفحه روزنامه حوادث شده‌اند. آقای بهبهانی‌نیا قصدش این نبود سریالی برای سرگرم کردن بسازد. برای خود من، خانواده از هر چیزی مهم‌تر است. سریال داستان در خصوص پایگاهی به نام خانواده است که آرام روی آن برف می‌نشیند. خانواده یعنی این‌که همدیگر را ببینیم، شام بخوریم و… در سریال ما صحنه‌هایی وجود دارد که آدم‌ها فقط با هم شام می‌خوردند، مفهوم محله وجود دارد. بنابراین تمام قد از این ریتم دفاع می‌کنم.»

او ادامه داد: «من نماینده آقای بهبهانی (تهیه‌کننده) هستم تا بگویم رویکرد مهم متن، توجه به نهاد خانواده است. این تصاویر، حسرت این روزهای ماست. امروز پسر من در ساختمان ما دوستی ندارد. این مسائل از بین رفته و باید در تلویزیون آن‌ها را زنده کنیم. کار درخشان دیگر این است که نشان می‌دهیم بزرگ و ستون خانواده هم امکان دارد اشتباه کند. بنابراین آئینه بسیار خوبی برای بزرگترهاست تا به آن‌ها یادآوری کند که باید بزرگ‌تری کنند.»

این کارگردان درباره تلخ بودن سریال خود گفت: «بله قصه تلخ است، چون کاری که ما چشم بسته با خانواده کرده‌ایم، تلخ است. ما یادمان نیست که دیگر شکل زندگی در کنار خانواده در دهه ۶۰ را تجربه نمی‌کنیم. پایگاه و تکیه‌گاهی مهم‌تر از خانواده نمی‌شناسم. وقتی این قصه شیرین می‌شود که دست به دست هم دهیم تا دوباره با هم خواهر و برادر باشیم.»

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی، با اجرای پدرام کریمی، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک است که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ پخش می‌شود.

۵۷۵۷

پست بعدی

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری بررسی کرد / درس ها و عبرت های بحران اوکراین

ج فوریه 25 , 2022
فارس ، یادداشت مهدی فضایلی درباره بحران اوکراین را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است : نمی خواهم از داشتن سلاح اتمی دفاع بکنم اما به احتمال زیاد اگر اوکراین زرادخانه‌های اتمی خود را با اعتماد به تضمین آمریکا، انگلیس و روسیه در ۱۹۹۴ نابود نکرده بود، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000