سردار علایی : تزارها ایران را تجزیه کردند ، شوروی از صدام حمایت کرد

سردار علایی : تزارها ایران را تجزیه کردند ، شوروی از صدام حمایت کرد

جماران نوشت:حسین علایی در یادداشتی تاکید کرد : متأسفانه روس ها تأثیرگذارترین کشور در مهم ترین موضوع امنیت ملی که برجام است، شده اند که برای جمهوری اسلامی بسیار ناگوار است. از طرفی روس ها مانع رسیدن گاز ایران به اروپا هستند و یک رقیب جدی برای ایران در حوزه نفت و گاز هستند.

سرانجام پس از ماه ها تمرکز قوای روسیه در اطراف اکراین، ارتش روسیه حمله همه جانبه ای را به اکراین انجام داد تا آن کشور را به تدریج ضمیمه خاک خود کند. روسیه با اطمینان از اینکه آمریکا و غرب و ناتو هیچگونه واکنش نظامی در برابر اشغال اوکراین از خود بروز نخواهند داد، با تمام قوا از مرزهای اوکراین عبور کرد تا خود را به اروپا نزدیک کند.

اما ایران بخوبی تهاجم روسیه به یک کشور دیگر را درک می کند زیرا ظرف دویست سال گذشته روسیه تزاری سرزمین بزرگ قفقاز را از ایران جدا کرد و شوروی هم در جنگ صدام با ایران، از عراق حمایت کرد.

سردار علایی : تزارها ایران را تجزیه کردند ، شوروی از صدام حمایت کرد

بیشتر بخوانید:

الان هم در مذاکرات هسته ای، روس ها سعی دارند زمام‌ مذاکرات با آمریکا را به دست خود بگیرند و اقتدار ایران را در موضوع هسته ای مخدوش کنند. متأسفانه روس ها تأثیرگذارترین کشور در مهم ترین موضوع امنیت ملی که برجام است، شده اند که برای جمهوری اسلامی بسیار ناگوار است.

از طرفی روس ها مانع رسیدن گاز ایران به اروپا هستند و یک رقیب جدی برای ایران در حوزه نفت و گاز هستند.

روس ها در عین درگیر شدن با سیاست های آمریکا و اروپا سعی دارند انتقال گاز روسیه به آلمان را حفظ کنند و بازار خود در اروپا را توسعه دهند. روس ها بیشترین بهره را از شکاف بین ایران و غرب تا کنون از کارت ایران داشته اند.

در هر صورت تهاجم روسیه به اوکراین فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا سیاست درست «نه شرقی نه غربی» را که برآمده از انقلاب اسلامی است در سیاست خارجی دنبال کند و ضمن توسعه روابط با روسیه و چین، تنها به آنها تکیه نکند بلکه روابط اقتصادی متوازنی را با کشورهای غربی هم برقرار کند و قدرت اقتصادی خود را تقویت کند. از طرفی تجربه تلخ تجاوز به یک کشور همسایه را برای مردم کشورهای جنگ زده در نظر داشته باشد.

گرچه به نظر می رسد که کار اکراین تمام است ولی باید به آینده توجه کرد و به هوش بود.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

رییس دفتر بازرسی ریاست جمهوری: هنوز برخی تصرفات حریم ۶۰ متری دریا تخریب نشده است

ج فوریه 25 , 2022
فارس نوشت: رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: گزارش‌هایی به ما رسیده که برخی از مستحدثات در حریم ۶۰ متر هنوز تخریب نشده‌اند. حجت الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور و نماینده ویژه رییس جمهور که به منظور پیگیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000