تاکید وزیر کشور بر ضرورت رونق تجارت مرزی در سیستان و بلوچستان

تاکید وزیر کشور بر ضرورت رونق تجارت مرزی در سیستان و بلوچستان

تسنیم نوشت:وحیدی در جریان بازدید از پایانه و بازارچه مرزی «کوهک» گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی، اقدام خوبی است که در این چند ماهه اخیر اتفاق افتاده و برای معیشت مرزنشینان بسیار ارزش دارد.

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از پایانه و بازارچه مرزی «کوهک» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه مرزی کوهک سراوان ظرفیت مناسبی برای برای تجارت با کشور پاکستان دارد و در این راستا در ماه‌های اخیر تلاش خوبی برای توسعه این بازارچه انجام شده است.

وزیر کشور افزود: زمینه صادرات از طریق پایانه مرزی کوهک باید فراهم شود و در این راستا در ماه‌های اخیر عملیات ساخت محوطه این بازارچه و پایانه انجام شده است.

وزیر کشور: ستادملی کرونا مجبور شد محدودیت‌های جدید وضع کند

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: ستادملی کرونا مجبور شد محدودیت‌های جدید وضع کند

وی خاطرنشان کرد: پاکستان به عنوان کشور دوست و همسایه ما فرصت مناسبی برای رونق تجارت در منطقه است و در این راستا مسئولان سیستان و بلوچستان تلاش خواهند کرد با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی زمینه رونق تجارت در منطقه را رقم بزنند و امیدواریم زمینه‌های توسعه هرچه بیشتر تجارت با تلاشی که طرف پاکستانی انجام خواهد داد، فراهم شود.

وحیدی افزود: فعال شدن بازارچه های مرزی، اقدام خوبی است که در این چند ماهه اخیر اتفاق افتاده و برای معیشت مرزنشینان بسیار ارزش دارد. روان سازی و بهبود شرایط این بازارچه ها در دستور کار مقامات استانی است که ان شاء الله شرایط آن بهتر هم خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بر اساس گزارش هایی که ارائه شد، مشکلی در ترددها نیست و امیدواریم که مرزنشینان ما که از بازارچه ها استفاده می کنند بتوانند نسبت به تقویت معیشت خود اقدام کنند.

وحیدی یادآور شد: ایجاد و راه اندازی بازارچه‌ها منوط به آمادگی طرف خارجی است، ایران این آمادگی را دارد و تفاهمنامه ایجاد ۶ بازارچه هم موجود است که سه بازارچه در حال حاضر فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن این بازارچه ها به شرایط مناسب، سه بازارچه دیگری که با پاکستان تفاهم شده است نیز دایر خواهند شد.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

کوهکن: غرب را مجبور کرده‌ایم به توافق تن دهد / آمریکا باید ضمانت اجرای تعهد بدهد

ج فوریه 25 , 2022
ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی گفت: نظریه پردازانی فکر می کردند ، خدمت می کنند و از منافع کشور کوتاه آمده اند و به طرف مقابل امتیاز داده اند، اما نتیجه عکس گرفتند و خدمتی به کشور نکردند. محسن کوهکن درباره مذاکرات وین اظهار کرد: براساس تجارب ۲۰۰ ساله اخیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000