بیانیه کاخ کرملین درباره گفت و گوی تلفنی رئیسی و پوتین

 بیانیه کاخ کرملین درباره گفت و گوی تلفنی رئیسی و پوتین

ایرنا نوشت: دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گویی تلفنی درخصوص وضعیت پیرامون مذاکرات وین و آخرین وضعیت اوکراین گفت و گو و تبادل نظر کردند.

ولادیمیر پوتین عصر پنجشنبه در گفت وگو با سید ابراهیم رئیسی، وی را از سیر اوضاع پیرامون اوکراین در رابطه با تصمیم برای اجرای عملیات ویژه نظامی برای دفاع از ساکنان جمهوریهای دونباس مطابق با معیارهای قوانین بین المللی و تعهدات روسیه در توافقنامه های دوستی و همکاری و کمک متقابل با جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک آگاه کرد.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود، نگرانی روسیه در عرصه امنیتی بخاطر اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و پیمان ناتو را قابل درک خواند.

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

روسای جمهوری ایران و روسیه درباره اوضاع اوکراین و مذاکرات وین گفت وگو کردند

بیشتر بخوانید:

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

رئیسی و پوتین در ادامه گفت و گوی تلفنی درخصوص تلاش های دیپلماتیک برای حفظ و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) تبادل نظر کردند.

در این رابطه خاطرنشان شد که دستیابی به توافق نهایی در روند مذاکرات وین به حفظ ثبات و امنیت منطقه ای کمک می کند.

در پایان بیانیه کرملین آمده است: روسای جمهوری ایران و روسیه، باتوجه به نتایج اجلاس سران دو کشور در مسکو روز ۱۹ ماه ژانویه، بر عزم خود برای تحکیم همکاریهای دوجانبه در سطوح مختلف تاکید کردند.

219

پست بعدی

واکنش مازیار فلاحی به نگرانی‌ها: ما در اوکراین حالمان خوب است/ عکس

ج فوریه 25 , 2022
مازیار فلاحی خواننده پاپ ایرانی به نگرانی‌هایی که درباره وضعیت سلامتی او و خانواده‌اش در اوکراین پس از حمله روسیه ایجاد شده بود، واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مازیار فلاحی خواننده سرشناس پاپ ایرانی که در اوکراین سکونت دارد در اینستاگرام نوشت: «دوستان عزیزم، مهربانان، ما در اوکراین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000