مخبر: تعاملات بانک‌های مرکزی ایران و عراق باید توسعه یابد

مخبر: تعاملات بانک‌های مرکزی ایران و عراق باید توسعه یابد

ایسنا نوشت:معاون اول رییس جمهور بر گسترش و تعمیق بیش از گذشته روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بویژه در بخش های مالی و بانکی تاکید و تصریح کرد: تهران از گسترش همه جانبه روابط با بغداد استقبال می‌کند.

محمد مخبر صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با مصطفی غالیب مخیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق با تاکید بر اینکه تعامل با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در بین همسایگان جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت جمهوری عراق بدلیل پیوندهای عمیق مذهبی، فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و وجود عتبات مقدس در دو کشور همواره در گسترش و نزدیکی دو ملت نقش اساسی داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به عزم جدی دو کشور در تحکیم روزافزون روابط در همه زمینه ها بویژه بانکی، اقتصادی و صنعتی، بر تسریع اجرایی شدن تفاهمات میان دو کشور تاکید کرد و گفت: باید زمینه های همکاری و فعالیت عمیق تر بخش خصوصی و شرکت های ایرانی و عراقی هموار شود که در این راستا ضروری است بانک های مرکزی دو کشور نقش پررنگ تری در تسهیل امور مالی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تعاملات بین بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق توسعه و تعمیق یابد.

مخبر: تعاملات بانک‌های مرکزی ایران و جمهوری عراق توسعه و تعمیق یابد

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ثبات، امنیت و جایگاه بین المللی عراق برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت اساسی دارد و معتقدیم که حل مسایل منطقه ای جز با نقش آفرینی کشورهای منطقه امکان پذیر نیست و دخالت های کشورهای خارج از این منطقه و در راس آن ها آمریکا تنها مایه عقب ماندگی دولت ها و ملت ها بوده است و باید کشورهای منطقه باتوجه به ظرفیت های خدادادی موجود در آنها و با تکیه بر توان داخلی و همکاری با همسایگان مشکلات و مسائل ملت های خود را حل کنند.

مصطفی غالیب مخیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق نیز با اشاره به پیوندهای مستحکم مذهبی و تاریخی دو دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاکید کرد: با توجه به عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان ضروری است تا با همکاری بانک های مرکزی دو کشور، تفاهمات بین دو کشور هر چه زودتر اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت روابط پولی و مالی در پیشبرد امور بین کشورها، گفت: مانع زدایی و تسهیل سرمایه گذاری و همکاری های شرکت های ایرانی در عراق از اولویت های اساسی دولت جمهوری عراق است.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق همچنین از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و امنیت در عراق قدردانی و تاکید کرد: پیوندهای مذهبی مردم ایران و عراق ناگسستنی است.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

ببینید | تذکر مهم رهبری خطاب به مجلس

پ فوریه 24 , 2022
چرا رئیس‌مجلس مجبور شد متن کامل نامه رهبرانقلاب را قرائت کند؟ منبع: ایرنا دریافت 7 MB 265 256

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000