مجلس شعار اقتصادی داد اما برنج کیلویی 100هزار تومان شد/ امیدوارم در 2 سال باقی مانده نمایندگان جبران کنند

مجلس شعار اقتصادی داد اما برنج کیلویی 100هزار تومان شد/ امیدوارم در 2 سال باقی مانده نمایندگان جبران کنند

نامه نیوز نوشت: امیدوارم در 2 سال باقی مانده نمایندگان با استفاده از مهارت آموخته در این مدت کاستی ها و عقب ماندگی های مجلس فعلی را در چارچوب عمل به شعارهایی جبران کنند.

2 سال از انتخابات مجلس یازدهم گذشت، مجلسی که عمده نمایندگان آن با شعارهای انقلابی برای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد به پارلمان راه یافتند.

حسن رسولی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: منتقدان دولت و مجلس قبل یکی از روش هایی که در جهت اجرای سیاست های رقابتی خودشان با دولت و مجلس گذشته به کار می بردند، مرتبا جداولی را از قیمت کالاهای عمومی ارائه می دادند، متقابلا می توان امروز از همان روش استفاده کرد و پرسید مجلسی که با شعار بهبود در وضعیت معیشت و کسب و کار مردم روی کار آمد، آیا امروز درباره قیمت 100 هزار تومانی یک کیلو برنج پاسخگو است؟ درباره اقلام دیگر همچون گوشت چه طور؟

وی افزود: اساسا امروز فضای کسب و کار در ایران چه سمت و سویی دارد؟ آیا حجم کیک اقتصادی ایران و درآمد سرانه رو به افزایش است؟ گزارشات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی به این سئوالات پاسخ منفی می دهند بنابراین نمی توان در این حوزه نمره قابل قبولی به این مجلس داد چون این مجلس نتوانست مطابق با شعارهایش از طریق قانونگذاری مسیر اعتلای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را تأمین کند.

مجلس شعار اقتصادی داد اما برنج کیلویی 100هزار تومان شد

بیشتر بخوانید:

تقی‌پور: طرح را در میان بودجه بررسی نکردیم/ نوری: جلسه امروز کمیسیون مشترک وجاهت قانونی ندارد

حاجی بابایی: نمی شود به مردم یک چیزی بگوییم و بعد طور دیگری بنویسیم/ قالیباف: حرف سیاسی ممنوع، نظر کارشناسی بدهید

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی اصلی ترین شعار این مجلس و جریان سیاسی پشتیبانش محکوم کردن مذاکره کنندگان هسته ای دولت آقای حسن روحانی بود اما امروز در گرما گرم مذاکرات هسته ای وین هیچ کدام حتی یک کلمه نتوانستند به مردم گزارش بدهند که در مرحله نیمه نهایی گفتگوهای هسته ای در چه شرایطی قرار داریم. آن دادوستدی که قرار است انجام شود، ستانده های به نفع ملت چیست و چه امتیازاتی واگذار می شوند؟

وی ادامه داد: معتقدم تحت تأثیر انتخاباتی کمتر رقابتی و سخت تر بودن صافی های نظارت استصوابی، بنیه مجلس یازدهم در باب قانونگذاری متناسب با نیازمندی های امروز ملت ایران نیست. در حوزه نظارت بر حسن اجرای امور نیز همین تفکر شعارهایی را در نقد وضع قبلی کشور سر می داد، حالا باید از آنها سئوال کنیم نظارت مجلس تا چه میزان توانسته مثلا صنعت رو به اضمحلال خودرو را بهبود بخشد؟

رسولی اظهار کرد: امیدوارم در 2 سال باقی مانده نمایندگان با استفاده از مهارت آموخته در این مدت کاستی ها و عقب ماندگی های مجلس فعلی را در عمل به شعارهایش جبران کنند.

23217

پست بعدی

چرا برخی مجلس را متهم به دیکتاتوری می کنند/ فعلا کلیات طرح صیانت در کمیسیون مشترک تصویب شده

چ فوریه 23 , 2022
خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، با انتقاد از اینکه چرا برخی نمایندگان مجلس را متهم به دیکتاتوری می کنند، در حالی که همین مجلس رأی به بررسی طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک را داد، گفت: فعلا فقط کلیات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000