معاونت قوانین مجلس مصوبه کمیسیون ویژه را غیرقانونی خواند/ایراد شکلی و آیین نامه ای مصوبه ۱۸ نفره طرح صیانت را فعلا هوا کرد!

معاونت قوانین مجلس مصوبه کمیسیون ویژه را غیرقانونی خواند/ایراد شکلی و آیین نامه ای مصوبه ۱۸ نفره طرح صیانت را فعلا هوا کرد!

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رضا تقی پور از عدم امکان بارگذاری کلیات تصویب شده طرح صیانت در کمیسیون ویژه به دلایل اشکالات آیین نامه ای در مسیر تصویب و تغییر طرح ، سخن گفته و گروهی از نمایندگان مخالف طرح هم این نامه پورسید معاون مقررات مجلس را به معنای ابطال مصوبه کلیات طرح صیانت نامیده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتقادات بسیار از تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی که با نامی جدید در جلسه کمیسیون ویژه رخ داده بود بقدری دامنه دار شد که حتی بسیاری از نمایندگان همسو هم لب به انتقاد گشودند و انتقادات چهره های سرشناس جریان اصولگرایی و طیف گسترده جریان های اصولگرایی و انتقادات شان از این مصوبه عجولانه سبب شد تا تیم رسانه ای مجلس و نمایندگان مخالف نامه پورسید معاون قوانین قالیباف در مجلس شورای اسلامی را به منزله ابطال رای گیری امروز به دلیل ایرادات شکلی منتشر کنند. نامه ای که حوالی ده شب منتشر شد تا شاید بخشی از انتقادات به تصویب این طرح جنجالی که تاثیر مستقیم بر معیشت بسیاری از مردم عادی خواهد داشت را اعلام کنند. این در حالی است که رضا تقی پور در گفت و گو با فارس به دفاع از مصوبه شان پرداخته و مثل نقدعلی دیگر عضو پایداری موافق طرح به منتقدان طرح انتقاد کرده است.

اما همچنان قالیباف و دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس واکنش رسمی به تائید یا رد جلسه امروز کمیسیون ویژه نداشتند .

آنچه باعث ایراد شکلی به طرح مصوب کمیسیون شده بر اساس نوشته پورسید معاون قوانین مجلس و بر اساس آنچه جلال رشیدی کوچی تنها نماینده مخالف کمیسیون منتشر شده، به این شرح است:«معاونت قوانین در نامه ای از رعایت نشدن آئین نامه داخلی در فرایند بررسی طرح صیانت خبرداد و تاکید کرده که آنچه در جلسه امروز کمیسیون مشترک رای گیری شده‌ متفاوت از طرحی است که از صحن علنی مجلس به این کمیسیون ارجاع شده و اساسا نباید مبنای رسیدگی و رای گیری در کمیسیون قرار می گرفت.

قرار بوده کمیسیون، موادی که براساس حکم رهبر انقلاب در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی است را استخراج و مطابق مصوبه شورای عالی آن دسته از مواردی که در صلاحت تقنینی مجلس است را تصویب کند اما آن چه تصویب شده مطابق با این موارد نیست.

اگر کمیسیون بنا داشت متن ارجاع شده از صحن علنی را تغییر دهد تنها راه آن استفاده از ماده 142 آئین نامه داخلی و ارجاع به مرکز پژوهش ها بود اما این موضوع تحقق نیافته و لذا در رای گیری کلیات طرح، قانون آئین نامه مجلس رعایت نشده است.

به دلایل ذکر شده و این که مصوبه اخیر متفاوت از طرح ارجاعی به این کمیسیون است، آنچه رای گیری شده امکان بارگذاری درسامانه قوانین مجلس را ندارد و نمی تواند مبنا قرار گیرد.»

رشیدی ، پاشایی بهرام و سعیدی ازنمایندگان مخالف مصوبه خبر از جمع آوری ۶۰ طرح برای بازگرداندن این طرح به صحن علنی سخن گفته اند باید دید سرانجام جنجالی طرح صیانت به کجا خواهد رسید. طرحی که اعضایی چون عنابستانی، تقی پور ، نقدعلی ، نوباوه، ابوترابی، امیرآبادی و سیاهکلی و دیگر نمایندگان جبهه پایداری از مدافعین سرسختش هستند .

بیشتر بخوانید:

219

پست بعدی

تکذیب گزارش جنجالی از سوی وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی: پهنای باند بین الملل را محدود نکردیم، درخواست افزایش هم دادیم!

س فوریه 22 , 2022
ساعاتی پس از خبر مهم تبیان سایت خبری با رویکرد اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی ، دولت و دبیرخانه شورای عالی مجازی گزارش پای چه کسی روی اینترنت است را تکذیب کردند . به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که فضای عمومی کشور از صبح سوم اسفند ماه تحت تاثیر خبر تصویب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000