رئیسی در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا : ملت‌های ما تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند

رئیسی در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا : ملت‌های ما تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند

ایسنا نوشت:رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشورهای ما است، اظهار داشت: ارتباط کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافقات میان دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در حاشیه ششمین نشست مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز در دیدار «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امورخارجه ونزوئلا با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و اتخاذ موضع محکم در مقابل سلطه‌طلبان و امپریالیسم حتما به پیروزی خواهد رسید، گفت:‌ یکی از مصادیق اثبات این مدعا ونزوئلا است که با وجود فشارهای شدید، اما با ایستادگی و به پشتوانه حمایت مردم با مقاومت و برنامه‌ریزی بر تحریم‌ها غلبه کرده و امروز شاهدیم که وضعیت در این کشور رو به بهبود است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات با ونزوئلا در زمینه‌های مختلف برنامه دارد، افزود: آمادگی داریم تا در تغییر شرایط اقتصادی ونزوئلا به نفع مردم در کنار این کشور باشیم. کشورهای منطقه آمریکای لاتین مثال بسیار خوبی از قطعی بودن پیروزی مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌طلبی قدرت‌های جهانی است.

رئیسی تاکید کرد: کشورهایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشورهای ما است. ارتباط کشورهای ما با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافقات میان دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

ملت‌های ما تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین در دولت سیزدهم متفاوت و به مراتب بهتر از گذشته برای رسیدن به افق‌های جدید همکاری دنبال می‌شود.

رئیسی بهبود مستمر وضعیت اقتصادی ونزوئلا را ثمره تلاش و مقاومت مردم این کشور دانست و گفت: آمریکا تصور می‌کرد که آمریکای لاتین حیاط خلوت زیاده‌خواهی‌های او خواهد بود، اما امروز بر خلاف تصورش کشورهای این منطقه تبدیل به یکی از بزرگترین موانع در برابر سلطه‌طلبی‌های آمریکا شده‌اند.

«فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش با قوت در مسیر مبارزه با امپریالیسم آمریکا ایستاده است، اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد همه کشورها تابع خواسته‌های او باشند، اما ملت ونزوئلا جلوی زیاده‌خواهی‌های او ایستاده و اجازه نخواهند داد آمریکا مانع ایفا نقش رهبری ونزوئلا در آزادی‌خواهی و حق‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین شود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا بر علاقمندی کشورش برای تقویت بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد.

در این مراسم تفاهم نامه انتقال تکنولوژی و همکاری مشترک در زمینه نفت و گاز میان ایران و ونزوئلا در حضور آیت‌الله رئیسی از سوی وزیر نفت کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا به امضا رسید.

23217

پست بعدی

درک روشنفکرانِ مسلمانِ ایرانی پیش از انقلاب از عدالت

س فوریه 22 , 2022
آرمان و اندیشه عدالت در تاریخ بشر ریشه‌دار است به خصوص در تاریخ اندیشه فلسفی یونان که مباحث بسیاری مطرح شد که بعدا در کلام دینی به شکل مباحث کلامی، الهیاتی و سیاسی تکرار شد. این مباحث در دوره جدید هم مطرح شده‌اند؛ مانند اندیشه‌های نوافلاطونی و نوارسطویی‌گری که نشانگر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000