انتظارات سفر رییس جمهور ایران به قطر بعد از ۱۰ سال

انتظارات سفر رییس جمهور ایران به قطر بعد از ۱۰ سال

تسنیم نوشت: رئیس جمهور در ادامه سیاست‌های ارتقا روابط با همسایگان، دوشنبه به قطر سفر خواهد کرد؛ سفری که بعد از ۱۱ سال در قامت ریاست جمهوری انجام خواهد گرفت و نویددهنده‌ی تقویت روابط دو جانبه با این همسایه جنوبی کشورمان است.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان فردا دوشنبه در صدر هیاتی عالیرتبه به منظور شرکت در اجلاس گازی و دیدار با مقامات عالی قطر به این کشور خواهد رفت. این اولین سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر پس از بیش از یک دهه است. آخرین سفرِ رئیس جمهوری اسلامی ایران به قطر به شهریورماه سال ۱۳۸۹ در دولت دهم برمی گردد هرچند در این سال‌ها امیر و سایر مسئولین قطری به تهران آمده و گفت‌وگو داشته‌اند.

بسیاری از کارشناسان این سفر را مهم و تاریخی قلمداد می‌کنند؛ سفری که یکی از برنامه‌های مهم آن حضور در اجلاس اوپک گازی و و دیدار و گفت‌وگو به‌جهت تقویت مناسبات دوجانبه خواهد بود.

«اوپک گازی» مجمع کشورهای صادرکننده گاز است که ایران و روسیه، گینه استوایی، قطر، امارات متحده عربی، ونزوئلا، نیجریه، مصر، الجزایر، بولیوی و ترینیداد و توباگو در آن عضویت دارند و ایران به عنوان دومین کشور دارنده گاز، یکی از اعضای مهم آن محسوب می‌شود.

انتظارات سفر رییس جمهور ایران به قطر بعد از ۱۰ سال

بیشتر بخوانید:

گوش به زنگ خبر «توافق» از وین / آخرین تلاش ها در واپسین گام ها

بنای دولت سیزدهم شعار نیست، اجرای وعده‌هااست

دولت سیزدهم پیش از آغاز به‌کار اعلام کرده بود که قصد دارد با همسایگان و کشورهای منطقه ارتباط ویژه‌ای برقرار کند و در ماه‌های گذشته و در سفرهای خارجیِ رئیس و اعضای دولت که به کشورهای مختلفی سفر داشته‌اند، این را تاکنون عملی کرده و انتفاع اقتصادی در شرایط تحریمی موجود نیز شامل کشورمان شده است. به گفته‌ی سران کشورهای منطقه و خصوصا همسایگانی که دولت به آن سفر داشته، روابط و حجم مبادلات اقتصادی‌شان با ایران افزایش یافته است.

ظرفیت ارتقای روابط با کشورهای همسایه بالقوه است و نیازمند فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی است که رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان بارها بر آن تأکید داشته‌اند.

۲۳۱

پست بعدی

ریزش قریب‌الوقوع قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، سمند و دنا

ی فوریه 20 , 2022
بازار خودرو امروز افزایش قیمت های دیروز را تا حدی پس گرفت و در این میان خودروی سمند در میان خودروهای پرمشتری بیشترین افت قیمت را تجربه کرد. چانه زنی ها در وین ادامه دارد و در حالی که طرفین اعلام می کنند که زمان اعلام توافق بسیار نزدیک و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000