فریدون عباسی: سواحل دریا برای استراحت افراد اداری خاص در نظر گرفته شده بود

فریدون عباسی: سواحل دریا برای استراحت افراد اداری خاص در نظر گرفته شده بود

فارس نوشت: نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: اگر در حوزه آزادسازی سواحل خلا قانونی وجود داشته، دولت شناسایی کند و لوایح لازم را دولت به مجلس ارائه کند تا مجلس هم همراهی و آن را مصوب کند.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل و مشکلات سواحل در طول سال‌ها انباشته شده بود و اگه کسی به آنجا مراجعه می‌کرد می‌دید که قسمت‌های زیادی از سواحل توسط دستگاه‌های دولتی اشغال شده‌اند و به عنوان اقامتگاه،‌ مهمانسرا و اختتصاصی آن دستگاهها در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: کسی اگر می‌خواست به ساحل برود تا چند کیلومتر باید می‌رفت تا یک فضای بازی را پیدا کند لذا آزادسازی سواحل توسط دولت اقدام بجایی بوده است و باید کاری کرد که دیگر تکرار نشود.

عباسی ادامه داد: ما برای این موضوع قانون داشتیم ولی این قوانین رعایت نشده و هر کسی هم که رفته گفته راه بیندازیم و جا بیندازیم و با این کلمات کار انجام می‌شد!

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: رودخانه‌ها خودشان مسیر خود را طراحی و باسیل و موارد مشابه مسیر خود را پاک می‌کنند و سیل باعث می‌شود که هر آنچه که مسیر راه بسته باشد و یا سر راه اضافه درست شده باشد و رعایت حریم رودخانه نشده باشد، را از بین ببرد.

دستور «فوری و بدون استثنا» رئیسی به دستگاه‌های دولتی برای «آزادسازی» تا ۲۰ روز

بیشتر بخوانید:

وی در همین راستا اضافه کرد: ما اگر در مسیر رود خانه چیزی بسازیم رودخانه هم یک روزی خانه ما را ویران خواهد کرد بنابراین در طول سال‌هایی که سیل آمده این مسائل را دیدیم، اما دریا هم حریم خاص خود را دارد که اشغال شده بودند و برای آن هم با توجه به اینکه کار تولیدی و ماهیگیری و توسعه دریا محوری وجود نداشت.

عباسی همچنین یادآور شد: سواحل بیشتر برای اداری‌ها و اینکه استراحتی کنند آن هم برای اشخاصی خاص در نظر گرفته شده بود لذا این آزادسازی سواحل باعث می‌شود که همه مردم از سواحل بهره‌مند شوند و امیدواریم که این رویه استمرار پیدا کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد که اگر هم این حوزه قوانینی لازم دارد و یا اگر در این زمینه خلاء قانونی وجود داشته، دولت شناسایی کند و کارشناسان مربوطه بررسی کنند و لوایح لازم را دولت به مجلس ارائه کند تا مجلس هم همراهی و آن را مصوب کند.

21231

پست بعدی

«ملخ» با بازی هانیه توسلی و پگاه آهنگرانی، به تگزاس آمریکا رفت

ش فوریه 19 , 2022
فیلم سینمایی «ملخ» که در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW)، روی پرده خواهد رفت، بازگو کننده درماندگی نویسنده‌ای (هانیه توسلی) است که می‌خواهد با همکاری دوستش (پگاه آهنگرانی)، فیلمنامه‌ای نوشته خود را جلوی دوربین ببرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و نهمین جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی (SXSW) […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000