نسخه پیچی خطیب جمعه پایتخت برای چگونگی واگذاری استقلال و پرسپولیس

نسخه پیچی خطیب جمعه پایتخت برای چگونگی واگذاری  استقلال و پرسپولیس

تسنیم نوشت: ابوترابی‌فرد گفت: شگاه‌های بزرگ دنیا به صورت تعاونی اداره می‌شود. این اقدام راه را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه ورزشی هموار و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز (۲۹ بهمن) تهران اظهار داشت: تمام اقتدار نظام، دستاوردهای نظام در منطقه و جهان اسلام در طول چهار دهه گذشته مرهون قدم‌هایی است که در این راه برداشته شده است. ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز ثمره فاصله از این اهداف است. هرکجا ضعف داریم از اهداف فاصله گرفتیم و هرکجا در نقاط بالندگی قرار داریم به اهداف توجه شده است.
وی افزود: امیرالمومنین(ع) راه‌های خلق ثروت را تبیین می‌کنند. نهادسازی و مدیریت صحیح برای فراهم‌سازی بستر رشد کشور و حضور مردم، صاحبان فکر و دانش در عرصه خلق ثروت برای تامین درآمدهای اداره کشور است. حضرت امیر (ع) به مالک فرمود که اگر امنیت مصر تامین نشود هیچ یک از اهداف تامین‌شدنی نیست. انقلاب اسلامی در طول چهار دهه در سایه اندیشه ناب دینی و رهبری و مدیریت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و حضور و مشارکت مردم به ویژه ایثارگران شهدا، جانبازان، آزادگان راه را برای خلق این قدرت هموار کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت نخست دفاعی در منطقه و جهان اسلام است. این جایگاه در سایه نگاه به دستورالعمل امیرالمومنین که رهبری در دستور کار خود قرار دادند، به دست آمد.

ابوترابی‌فرد گفت: در ادامه امیرالمومنین بعد از تعریف اخلاق و دو ابزار مهم و کلیدی برای دستیابی به هدف، توصیه به تقوا می‌کنند؛ یعنی مالک عزیز عدالت با سیاست گره خورده است. اگر عدالت و معنویت از سیاست فاصله گرفت، همین جنگلی شکل می‌گیرد که شما در جنگل زور مستکبران شاهد آن هستید. مهمترین و با ارزش‌ترین و کلیدی‌ترین اصل برای موفقیت در مدیریت کشور آراستگی به تقواست. مدیران کشور، مسئولان در همه سطوح، علما، دانشگاهیان، حوزویان، توده‌های مردم! برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد نگاه امام علی (ع) باید آراسته به تقوا گردید.

وی خاطرنشان کرد: در فرازی از نهج البلاغه امیرالمومنین می‌فرماید تقوا داشته باشید؛ درباره بندگان خدا و درباره شهرها و سرزمین‌ها؛ یعنی انسان مسلمان که اهل تقواست هم در برابر مردم و هم در برابر کشور مسئول است. امروز ما مخاطب این سخن امام علی (ع) هستیم. فردا در محضر خداوند محاکمه و مورد سوال قرار خواهیم گرفت از نقطه‌هایی که می‌توانند نقطه خلق ثروت باشند و تبدیل نشدند. از حیوانات هم از ما سوال می‌شود. این معنای دفاع از محیط زیست، شهرها و جانداران است و این دستاورد تقواست. انسان هر میزان که آراسته به این گوهر گردد، به همان میزان می‌تواند در برابر خدا انجام وظیفه کند.

خطیب جمعه تهران: سهام  استقلال و پرسپولیس باید به هواداران آن‌ها در کل کشور واگذار شود

بیشتر بخوانید:

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خودسازی گام نخست برای جامعه‌پردازی است. تمام دغدغه امام و رهبری بر خودسازی است. تمام دغدغه بزرگان بر تربیت و اصلاح خویشتن است. اگر خودسازی شکل نگیرد، از جامعه‌پردازی خبر نیست. اگر خودسازی و جامعه‌پردازی تحقق یافت، راه برای دستیابی به تمدن اسلامی تحقق می‌یابد. این توصیه امام علی است. ادب در محضر خدای متعال و متواضع بودن، موجب می‌شود قدرت سیاسی زمینه طغیان و سرکشی را فراهم نکند. رد نتیجه فرد در اوج قدرت، خود را تحت قدرت خدای سبحان ببیند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نمازجمعه تهران بیان داشت: در مسیری گام برداریم که دستاورد آن حیات ابدی و سعادت در دنیا و آخرت باشد. ماه رجب در روزهای نخست به میلاد حضرت علی (ع) نورانی است. در روزهای پایانی به بعثت پیامبر اعظم نورانی است. امیرالمومنین، شخصیت استثنایی تاریخ است.

وی در ادامه پس از شرح چگونگی میلاد حضرت علی (ع) در کعبه بیان داشت: اگر به امام علی اقتدا می‌کردیم، امروز دنیای دیگری داشتیم. ایشان در خصوص قبول مدیریت و مسئولیت گفت که اگر حضور مسئولیت‌آفرین مردم نبود و حجت بر من تمام نمی‌شد و اگر خدا از من و علما پیمان نگرفته بود که از مظلومان دفاع کنیم، ریسمان خلافت را همانند سال‌های گذشته بر گردن مرکب او وامی‌گذاشتم. این دنیایی که در برابر دیدگان شما زیباست، برای من پست‌تر از آب بینی بز است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: کسانی می‌توانند نقش مربی در جامعه ایفا کنند که مربای خدا باشند. اگر خود را به قران و نهج‌البلاغه بسپاریم، در جایگاهی قرار می‌گیریم که زیبنده حیات انسانی است.

وی در ادامه به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: آن دستاورد در حوزه ورزش است. اولاً دیدار رهبری با برندگان مدال در بازهای المپیک ۲۰۲۰ و بیانات مهم و دقیقی که ایراد فرمودند، برای مسئولان و دولت و مدیران ضروری است. دوم اینکه موفقیت تیم فوتبال کشور در بازی‌های آسیایی، چشمگیر، برازنده و غرورآفرین بود که ضرورت نگاه به حوزه ورزش را دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در بیاناتی که در دیدار با برندگان مدال در المپیک داشتند، فرمود که این موفقیت مدال‌آوران پیام‌آور امید و نشاط برای نسل جوان است. پیامش این است که ما می‌توانیم در رقابت با صاحبان قدرت و ثروت در سایه عزم و اراده در یک جایگاه فاخر و برتر در رقابت‌های بین‌المللی قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: قهرمانان ملی و جوانانی که در بازی‌های المپیک مدال‌ها را به دست می‌آورند، آموزگاران ایستادگی، امید و نشاط هستند. رهبری سپس اشاره می‌فرمایند که این قهرمانی در عرصه‌های گوناگون کشور است. ایشان در ادامه تاکید می‌فرمایند که قهرمانی در کنار حفظ ارزش‌ها همچون حجاب، پیام‌آور آن است که حجاب نه تنها مانع حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و… نیست، بلکه خواهران عزیز با آراستگی به حجاب و تقوا می‌توانند در این مسیر پیشگام و پیشرو باشند و پوشش چادر قهرمانی را در محضر نگاه جوانان جهان قرار بدهند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: رهبری تاکید می‌فرمایند که جایگاه‌مان باید ارتقا پیدا کند. در ورزش قهرمانی که برای ملت ما غرورآفرین است، باید در جایگاه برتر حضور داشته باشیم. ایران در المپیک ۲۰۱۲ با هفت مدال طلا، رتبه دوازدهم را کسب کرد. این دستاورد نظام و انقلاب اسلامی است. این در حالی است که در بین ده کشور نخست بازی‌های المپیک، هشت کشورشان جزو هشت اقتصاد برتر جهان هستند. یعنی جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم در رقابت با قدرت‌های برتر رتبه ۱۲ و در سال ۲۰۲۰ رتبه بیست و هفتم را به دست آورد. اگر یک طلای دیگر می‌گرفتیم می‌توانستیم، بیستم شویم.

وی بیان کرد: ما امروز از ظرفیت‌های ارزشمندی برخورداریم تا این جایگاه قهرمانی را ارتقا بدهیم. حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در سراسر کشور با وقت‌گذاری در حوزه ورزش قهرمانی، در اندیشه به دست آوردن قهرمانی در سطوح مختلف هستند. ما اگر به این حوزه بپردازیم از یک سرمایه عظیم اجتماعی پاسداری کرده‌ایم.

ابوترابی‌فرد از دولت و مجلس خواست به این مهم توجه کنند و گفت: مسئولان ظرفیت‌های لازم برای تحقق سیاست نظام و ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی مورد توجه قرار بدهند. امروز در کشور ۲۵ هزار مجموعه ورزشی داریم که خوشبختانه در بین استان‌ها و شهرستان‌ها پراکنده است. کار بزرگی است که در طول چهار دهه شکل گرفته و امکان حضور نسل جوان را در عرصه‌های ورزشی فراهم آورده است.

وی در پایان در خصوص فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم گفت: دنیای فوتبال یک حوزه و نهاد چندوجهی است که شامل حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… است و بالاترین سطح تاثیر در هویت دارد. مدیریت این بخش مهم از ورزش نیازمند یک فرآیند نظام‌مند و اثربخش است که در مسیر ارتقای جایگاه این ورزش گام بردارد. سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به هواداران آن‌ها در کل کشور واگذار شود و محدودیت در خرید سهام ایجاد شود. برخی از باشگاه‌های بزرگ دنیا به صورت تعاونی اداره می‌شود. این اقدام راه را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه ورزشی هموار و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

متخصص عفونی: امیکرون به اندازه دلتا مرگبار نیست/ واکسن‌نزده‌ها ۹۰ درصد بیشتر مبتلا می‌شوند

ج فوریه 18 , 2022
مهر نوشت: یک متخصص عفونی گفت: در جهش اومیکرون به اندازه‌ای که درگیری شدید و مرگ و میر در دلتا رخ داد، نگرانی نداریم. حمید عمادی اظهار داشت: برخی از افراد حالات شدید بیماری را تجربه می‌کنند که این گروه کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند. در واقع بستری و مرگ و میر واکسن‌نزده‌ها در صورت ابتلاء به کرونا، به شکل واضح ۹۰ درصد بیش از سایر گروه‌ها است. وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اهمیت تزریق واکسن است، زیرا کسانی که واکسیناسیون داشتند حالات کشنده و خطرناک بیماری کووید ۱۹ را تجربه نمی‌کنند. بر این اساس بیشتر مراجعین ما هم به شکل سرپایی درمان می‌شوند و کار به بستری نمی‌رسد. عمادی گفت: در سوش دلتا معمولاً مدت قرنطینه بیماری را دو هفته اعلام می‌کردیم؛ ولی چون اومیکرون نسبتاً خفیف‌تری است، قرنطینه ۵ روزه را پیشنهاد می‌کنیم که پس از این مدت فرد ناقل ویروسی نباشد، ولی برخی از موارد هم ممکن است که لازم باشد قرنطینه بیش از ۵ روز در نظر گرفته شود. وی افزود: به طور کلی پیش‌بینی آینده کرونا کار اشتباهی است، اما فکر می‌کنیم با توجه به اینکه آمار روزانه در حال افزایش است و در شاخه صعودی پیک قرار داریم، تا حدود دو هفته آینده به قله پیک ششم می‌رسیم. رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تاکید کرد: واکسن برای خانم‌های باردار بسیار مهم است زیرا ایمونوگلوبولین از طریق جفت به نوزاد می‌رسد و ایمنی نسبی برای کودک ایجاد می‌شود. عمادی افزود: سوش اومیکرون به نسبت سایر جهش‌ها بچه‌ها را بیشتر درگیر می‌کند و باید حتماً کاری کنیم تا برخورد کودکانی که هنوز واجد شرایط تزریق واکسن نیستند با بیماری کاهش یابد، یکی از اقدامات مناسب تزریق واکسن به مادران باردار است. بیشتر بخوانید: معاون وزیر بهداشت: آسیبی که از کرونا دیدیم از جنگ ندیدیم؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول نیست راه‌کار کاهش ۵ برابری آمار مرگ و میر کرونا 47231

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000