طبیعت درکه تهران

درکه تهران، بهترین انتخاب برای بعدازظهرهای طولانی و گرم تابستان است. کوهنوردی و گشتن در جنگل درکه جاذبه‌ها و دیدنی‌های درکه تهران شکم گردی در درکه تهران جاذبه‌ های اطراف درکه تهران محله ‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران است. این منطقه در کنار محله‌های ولنجک و اوین قرار دارد. به خاطر موقعیت عالی منطقه و مجاورت با کوه‌های شمال پایتخت، درکه یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است که میزبان علاقه‌مندان بسیاری نیز می ‌باشد. کوه درکه نیز مکانی عالی برای کوهنوردی است. درکه در روزهای تعطیل و آخر هفته، از هیاهوی جوانان کوهنوردی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند، پر می‌شود. در این مقاله آس چارتر شما را با این مکان زیبا آشنا می کند. برای سفر به تهران و رفتن به درکه می توانید بلیط هواپیما تهران را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.
تاریخچه درکه تهران
نام این منطقه از درچه گرفته شده‌ است. درچه محله‌ ای قدیمی است که در شهرستان شمیرانات تهران قرار دارد. البته درچه نیز به معنای دره کوچک است. درکه در ابتدا محل سکونت کشاورزان بوده ‌است. زمانی که امامزاده سید محمد والی به درکه می ‌آید، تعداد مردم منطقه افزایش می‌ یابد. جالب است بدانید که شغل اکثر مردم منطقه درکه تهران تا دهه 1350، مداحی، پرورش گوسفند، مرغداری، استخراج سنگ سبز از معدن درکه تهران، آسیاب ‌داری، سنگ چینی به شیوه سنتی و باغداری بوده ‌است.

آب و هوای درکه
درکه به آب و هوای خوبی که دارد، معروف است. محال است که از یک تهرانی در مورد کوه درکه بپرسید و او حداقل یک بار آن را تجربه نکرده باشد. درکه یکی از مکان‌هایی است که ساکنان تهران برای گشت و گذار انتخاب می ‌کنند.
گردش در درکه
درکه تهران به علت طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای دلپذیر و پاک، رستوران‌های بامزه سنتی و کوه درکه، بهترین گزینه‌های تفریح در تهران است. تهرانی‌ ها اکثرا آخر هفته‌ خود را در مناطق خوش آب و هوایی مانند درکه، دربند و لواسان می ‌گذرانند. بسیاری از افراد، از کوچه پس کوچه‌های درکه تهران خاطرات خوش زیادی دارند. رستوران های فرحزاد طبق آمار و نظرسنجی‌ها، یکی از مکان‌های محبوب برای گردش مهمانان خارجی و شهرستانی، درکه است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت درکه تهران، نزدیکی به ارتفاعات و دسترسی آسان کوهنوردان به کوه‌های البرز است. رودخانه زیبای درکه نیز، طراوت و شادابی این مکان را دوچندان کرده‌ است. لذت پیک نیک در طبیعتی بکر اگر عاشق پیک نیک و دورهمی‌های خانوادگی در طبیعت هستید، درکه را انتخاب کنید.

کوهنوردی در درکه
کوهنوردی و گشتن در جنگل درکه مسیر کوهنوردی کوه درکه، قبل از میدان درکه و از کنار خانه معلم شروع می ‌شود. این مسیر کاملا مشخص است و حتی کل راه آسفالت شده ‌است. بعد از این مسیر نیز، راه دیگری برای کوهنوردی وجود دارد. این راه بالای میدان می ‌باشد که از ده درکه گذر می ‌کند. مسیر کنار رودخانه درکه، راه دیگری است که برای علاقه ‌مندان مناسب می ‌باشد. پس از این راه‌ها، مسیر اصلی کوهنوردی آغاز می‌شود. 2 کیلومتر که در کنار رودخانه درکه حرکت کنید، یک دو راهی خواهید دید. مسیر چپ به جنگل کارا ختم می‌ شود. اگر این مسیر را انتخاب کنید، می‌توانید به قله‌های دو شاخ، سیاه‌ سنگ و چین کلاغ برسید. سپس بند گلارنگ آبشار زیبای جوزک، اذغال‌چال و همچنین بند سیاه کرکرا رد می‌ کنید. در نهایت به پناهگاه پلنگ ‌چال خواهید رسید. از این مسیر می ‌توانید به سمت ایستگاه پنجم تله ‌کابین توچال بروید. ادامه دادن مسیر و رسیدن به هفت‌چشمه و یورد کاظم، نیاز به آمادگی بیشتری دارد. اگر مایل بودید، مسیر را تا انتها ادامه دهید. البته مسیر کوه درکه نسبت به سایر مسیرهای کوهنوردی تهران، راحت ‌تر است
آبشار کارا
آبشار کارا، یکی از زیباترین‌ آبشارهای درکه تهران است. نشستن در کنار این آبشار و گوش سپردن به نوای بی ‌نظیر آن، حال و هوای شما را عوض خواهد کرد. با تهیه بلیط چارتر اهواز تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخودار شوید.
غار دو سنگ
غار دو سنگ، غاری دیدنی و جالب در درکه تهران است. این غار در مسیر کوهنوردی به قله چین‌کلاغ قرار دارد.
استخر هفت حوض
استخر هفت حوض، استخری سنگی است که در درکه قرار دارد. این استخر جالب، به صورت هفت حوض طبیعی می ‌باشد که در مسیر رود هفت دقونی قرار دارد.
قله چین‌ کلاغ
قله‌ای در ارتفاعات البرز است. زمانی که قصد صعود به این قله را دارید، از مکان‌های دیدنی مانند دره دیوانه، دره بهشت، غار دو سنگ (از سمت درکه)، عدن سنگ سعادت آباد، سنگ‌نشین، رودخانه فرحزاد و قهوه‌خانه عبور خواهید کرد. برای عبور از هر مسیر، بهتر است از راهنما کمک بگیرید. گذر از برخی مسیرها، سخت‌تر است.

امامزاده محمد والی امامزاده محمد والی
امامزاده محمد والی امامزاده محمد والی از نوادگان امام سجاد (ع)، در درکه تهران قرار دارد. برای رفتن به امامزاده باید از سمت شمالی وارد شوید. همچنین موارد جالبی مانند سنگ قبرهای قدیمی، ایوان زیبا، تنورهای قدیمی، هاون سنگی و … در امامزاده دیده می ‌شود.
امامزاده داوود
امامزاده داوود موزه درکه تهران موزه درکه، مکانی کوچک در کوچه‌های تنگ و باریک درکه است. اگر در درکه تهران قدم بزند، تابلوی این موزه به چشمتان خواهد آمد. می ‌توانید آن را به راحتی پیدا کنید. این موزه که یک خانه سنگی و کاهگلی قدیمی است، تنها در روزهای آخر هفته باز است. اشیای دیدنی جالبی که به فرهنگ درکه مربوط می‌شوند، در این موزه دیده می ‌شوند. کرسی و چای خوشمزه نیز در این موزه وجود دارد.
حسینیه قدیمی درکه تهران
حسینیه درکه در قسمت مرکزی منطقه قرار دارد. برنامه‌های مذهبی، مراسم‌های دعا، نماز جماعت و … در این حسینیه برگزار می ‌شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری تبریز تهران در مشهد می باشد.
شکم گردی در درکه تهران
درکه تهران پر از سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی و بامزه است. می ‌توانید از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید. کافه، لذت نوشیدن چای گرم کافه‌های متعددی در کوه درکه قرار دارد. این کافه‌ها، همه وعده‌های غذایی صبحانه، نهار، عصرانه و شام را سرو می ‌کنند. منوی این کافه‌ها مناسب است و شامل غذاهای خوشمزه ایرانی می ‌باشد. رستوران‌های درکه تهران رستوران‌های درکه نیز محلی مناسب برای صرف یک غذای خوشمزه هستند. بعد از یک کوهنوردی طولانی، خوردن غذا در این رستوران‌ها واقعا می‌چسبد. خوراکی‌های متنوع و تازه در این رستوران‌ها دیده می‌شود. خوردن غذا در این هوای عالی و خنک و در کنار طبیعت زیبا، حس بی ‌نظیری دارد.
جاذبه‌های اطراف درکه تهران
بام تهران و تله‌کابین توچال بام تهران و مجموعه تفریحی توچال در شمال تهران، محلی عالی برای گردش و تفریح است. در این منطقه امکانات بی ‌نظیری مانند پیست اسکی (محل آموزش اسکی)، تله‌ کابین با 7 ایستگاه، تله‌سیژ، بالابر، فروشگاه خرید لوازم اسکی و … وجود دارد. این مجموعه تفریحی فوق‌العاده، در اکثر ماه‌های سال پوشیده از برف است. اگر حتی اسکی هم بلد نباشید، می ‌توانید از سایر تفریحات بام تهران استفاده کنید. می ‌توانید از امکانات تفریحی مجموعه بام تهران و بام لند نیز استفاده کنید.

پست بعدی

اخرین قیمت برلیانس/ کراس صفر ۵٩٠ میلیون تومان

س فوریه 15 , 2022
اقتصادآنلاین قیمت روز انواع برلیانس را در بازار اعلام کرد. برلیانس از خودروهای چینی پرطرفدار بازار ایران است. قیمت خودرو برلیانس کراس ۱.۶۵ لیتر مدل ۱۳۹۹ به عنوان گرانترین مدل این خودرو امروز به ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در در حال حاضر ۵۷۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000