نماینده ادوار مجلس:ززومه برخی افراد، پیاده روی اربعین است/نبودن لاریجانی به کشور ضربه وارد کرده است

نماینده ادوار مجلس:ززومه برخی افراد، پیاده روی اربعین است/نبودن لاریجانی به کشور ضربه وارد کرده است

سایت منیبان نوشت:جعفرزاده ایمن آبادی گفت: آقای لاریجانی و امثالهم، سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند، ما در نخبه‌کشی و سرمایه‌کشی در منطقه چه عرض کنم در دنیا اول هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس، درباره اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: واقعیت امر این است که نمایندگان ناظرند و نباید در انتصابات دخالت کنند اما باید بر انتصابات نظارت کنند این دو با هم متفاوت است. مصداقی نگویند که باید ایکس یا ایگرگ را بگذاری و به وزیر فشار بیاورند، این اشتباه است. همین عدم نظارت، این همه انتصاب فامیلی را به وجود می‌آورد؛ خواهشی که من دارم این است که نه افراط و نه تفریط!

او افزود: اگر بگویید نماینده نباید دخالت کند مگر می‌شود؟! نماینده ناظر است. برای مثال گاهی مواقع یک وزیر سه‌تا خواهرزاده خود را به وزارت می‌برد. شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی مطالبه مردم است زیرا به نماینده مجلس مراجعه می‌کنند و می‌گویند این شایسته‌گزینی کجا رفت. بنابراین «در انتصاب» نه اما «بر انتصاب» آری! این دو با هم متفاوت است. انتخاب وزیر با دولت است اما اینکه آیا این وزیر صلاحیت دارد یا خیر، نماینده مجلس بر آن انتصاب نظارت می‌کند و رأی می‌دهد. در مدیریت‌های پایین‌تر و منطقه‌ای هم به همین شکل است. پس دخالت نماینده «در»، اشتباه است اما «بر» درست است.

ما در نخبه‌کشی و سرمایه‌کشی در دنیا اول هستیم/ رزومه برخی افراد، پیاده روی اربعین است

بیشتر بخوانید:

او در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس دهم نمایندگان در انتصابات دخالت می کردند، بیان کرد: این به ضعف وزیر برمی‌گردد بالاخره امام‌زاده که نیستند. من از یک وزیری شنیدم که به فردی می‌گفت، من قدرتم را با کسی تقسیم نمی‌کنم؛ انتخاب با من است، شما نظارت کنید.

خیلی از انتصابات جای دفاع ندارد

این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این اتفاق در مجلس قبل افتاده است، گفت: بله من با گوش خودم شنیدم. من در اتاق این فرد بودم، با یکی تلفنی صحبت می‌کرد؛ جمله‌ای که به کار برد این بود که «من قدرتم را با کسی تقسیم نمی‌کنم.» انتخاب مدیر با من است. مدیر من هم موظف است با مجلس هماهنگ باشد. شما مجلسی‌ها بر عملکرد او نظارت کنید من هم می‌توانم از انتخابم دفاع کنم. خیلی از انتصابات جای دفاع ندارد؛ یعنی شما می‌پرسید رزومه‌ این فرد چیست، می‌گویند پیاده رفته کربلا!

وزیر محکم بایستد و بگوید آقای نماینده شما حق دخالت ندارید

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: این به ضعف وزرا برمی‌گردد شما نمی‌توانید به آن طرف ایراد بگیرید. مثلاً شما درِ بانک را باز بگذارید، بعد بگویید إن‌شاءالله سرقت نمی‌شود! سارق وجود دارد. وزیر محکم بایستد و بگوید آقای نماینده شما حق دخالت ندارید؛ مصداق به من معرفی نکن. برای مثال مدیر راه و شهرسازی در هر استانی فراوان است اما از یک استان دیگر مهندس می آورند مشخص است که این نماینده خدا پیغمبری تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرد. بنابراین نماینده‌ می تواند بگوید که فرد بومی باسواد، تجربه‌دار و باسابقه بگذارید اما به مصداق نباید ورود کند. نماینده شأن خود را حفظ کند و وارد جزئیات نشود. من همیشه به همه می‌گفتم انتخاب با شماست، ما فقط بر عملکرد نظارت خواهیم داشت و کمک خواهیم کرد. در هر جایی که نمایندگان دخالت کردند، بعداً پشیمان شدند چون نمی‌توانستند از حقوق مردم دفاع کنند. مثلاً نمایندگان مدیر می‌گذاشتند یا استاندار می‌گذاشتند بعد آن استاندار ضعیف بود، دیگر نمی‌توانستند حرفی بزنند.

اگر نماینده ای در انتصابات دخالت کند، همیشه سرش پایین است

نماینده پیشین مردم رشت در مجلس تاکید کرد: من به شورای نگهبان کاری ندارم. اگر یک نماینده در انتصابات دخالت نکند در انجام رسالت خود می‌تواند، قوی‌تر عمل کند، همچنین بیشتر می‌تواند حساب و کتاب داشته باشد اما اگر دخالت کند، سرش پایین است حتی تو سری هم می‌خورد. هر چه نماینده کمتر دخالت کند بهتر است.

لاریجانی، ناطق نوری و باهنر به صورت ژنتیک نمی توانند، کنار بنشینند

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازگشت لاریجانی به عرصه سیاسی در کشور گفت: آقای لاریجانی و امثالهم، سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند؛ ما در نخبه‌کشی و سرمایه‌کشی در منطقه که چه عرض کنم در دنیا، اول هستیم. می‌خواهم بدون حبّ و بغض حرف بزنم، برای اینها خرج شد، کشور هزینه کرد تا چنین شخصیتی درست شد؛ نباید اینها را به راحتی کنار بگذاریم. دوم اینکه اینها کنارپذیر نیستند. شما آقای ناطق نوری را در نظر بگیرید که هر دفعه یک جمله می‌گوید کل رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد همچنین آقای باهنر هیچ کدام از این افراد نمی توانند، کنار بنشینند. ژنتیک‌ این افراد طوری نیست که کنار بنشینند. باید از ظرفیت‌ آنها استفاده شود و کنار گذاشتن این شخصیت ها کار خبطی است. لاریجانی ظرفیت بزرگی برای کشور بود دیدید که نبودش چقدر به انتخابات ضربه زد و الان هم در اداره کشور نبودش احساس می شود و به کشور خسارت وارد شده است.

شاهد بلبشو در کشور هستیم

او با اشاره به آشفتگی در عرصه سیاسی در کشور افزود: شاهد بلبشویی در کشور از حوزه اقتصاد تا سیاست و حوزه اجتماعی هستیم. آقای امر به معروف می‌گوید حقوق مجردها را اضافه نکنید اگر این افراد حقوق داشتند که مجرد نمی ماندند. در حوزه سیاسی بلبشو داریم، در اقتصاد هر بار گوشت یک قیمتی است، در حوزه ورزشی یک بار کشتی به مسابقات می رود یک بار یک بار نمی رود!

43 سال از انقلاب گذشته هنوز سعی و خطا وجود دارد

او در ادامه تاکید کرد: ما به مدیران کارآمد نیاز داریم. خدا شاهده اظهارات من به خاطر علاقه به آقای لاریجانی نیست، مسائل ملی می‌گوید آدم‌های کاردان بگذارید. 43 سال از انقلاب گذشته، هنوز سعی و خطا داریم.

این نماینده مجلس با اشاره به انتشار فایل صوتی اخیر گفت: من از این دادستان و مدعی‌العموم متعجبم! اتفاقی افتاده و یک فایلی پخش شده، حرف و حدیث‌هایی شده و ارقام 8 هزار میلیارد تومانی و … پخش شده است، یک مرجعی بگوید ما رسیدگی کردیم و هیچ چیزی نیست به همین سادگی، یک مرجعی ورود کند. چرا افکار عمومی برای مقامات عالی کشور ارزشی ندارد؟! همه محافل درباره این موضوع صحبت می‌کنند. می‌گویند مجلس نباید به ریاست آقای قالیباف شکل بگیرد! من نمی‌گویم شکل باید بگیرد یا نگیرد. آقای شمخانی یک چیزهایی گفت ولی من چند بار گوش دادم چیزی تویش پیدا نکردم.

انتشار فایل صوتی ربطی به زدن قالیباف ندارد

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان افزود: در انتشار این فایل بحث زدن قالیباف مطرح نیست. مقامات عالی کشور همیشه در رصد دشمن هستند. در حال حاضر قالیباف در کشور وزنه است و سرستون یکی از خاستگاه‌های نظام است. اگر بخواهیم بدون غرض و مرض حرف بزنیم، الان او رئیس مجلس ما است، باید از او صیانت شود اما نه به خلاف، اگر خلافی هم کرده باید با او برخورد شود. اقتدار نظام در برخورد با متخلفین است نه سرپوش گذاشتن بر روی آن!

217

پست بعدی

ایوان رایتمن، کارگردان «شکارچیان روح» درگذشت

د فوریه 14 , 2022
مهر نوشت: ایوان رایتمن کارگردان و تهیه‌کننده تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های کمدی هالیوودی بود. ایوان رایتمن کارگردان فیلم‌های «شکارچیان روح» و «دوقلوها» در ۷۵ سالگی از دنیا رفت. خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کارگردان شناخته‌شده در خواب درگذشته و گفت: از این خوشحال هستیم که کار او […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000